• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-23 16:02:20 följande:

Föga förvånande att du citerar Dumvänsterns sagotidning #1 som är lika trovärdig källa som SD-svansens virtuella klotterplank.

www.tino.us/2014/12/etc-och-mediavarlden-granskar-logner/

Jenny/Johan Ehrenberg borde kanske hålla sig till att lura på folk dyra solpaneler...

Är ju en viss skillnad på att hänga ut tonårstjejer till pöbelns våldtäktshot och att publicera ett perspektiv på sd's påståenden om invandring som endast bygger på fördomar. Eller vad anser du som är universitetsutbildad som du påstår själv iallafall?
  • de Robespierre
    Centurione skrev 2014-12-23 11:17:26 följande:
    Kan man söka asyl där..? smile2.gif

Jag älskar dessutom balladdans, och enligt uppgift ska det fortfarande dansas där.
    Tror de tog emot några stycken så ställ dig i kö ;)
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-23 16:02:20 följande:
    Föga förvånande att du citerar Dumvänsterns sagotidning #1 som är lika trovärdig källa som SD-svansens virtuella klotterplank.

http://www.tino.us/2014/12/etc-och-mediavarlden-granskar-logner/

Jenny/Johan Ehrenberg borde kanske hålla sig till att lura på folk dyra solpaneler...
    Jag förstår verkligen inte hur offentliga personer fortfarande tror att de ska komma undan med sina dagliga lögner. Det är nästan dagligen som de exponeras. Ändå fortsätter de.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-23 17:09:26 följande:
    Är ju en viss skillnad på att hänga ut tonårstjejer till pöbelns våldtäktshot och att publicera ett perspektiv på sd's påståenden om invandring som endast bygger på fördomar. Eller vad anser du som är universitetsutbildad som du påstår själv iallafall?
    Ja visst är det så, men Jenny/Johan Ehrenbergs svamlanden och felaktiga slutsatser (eller medvetna lögner?) gör att hans trovärdighet ligger ungefär på samma nivå.

Har du läst Tinos sågning av Jenny/Johans inlaga?

Universitetsutbildad? nåja Högskoleingenjör räcker långt. Du drar tydligen också egna slutsatser av vad du tror dig ha läst.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-23 18:50:33 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur offentliga personer fortfarande tror att de ska komma undan med sina dagliga lögner. Det är nästan dagligen som de exponeras. Ändå fortsätter de.
    Jenny-Johan har sjunkit till Pansargeneralens låga nivå.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-23 16:13:15 följande:
    Jag ser faktiskt inte heller eye to eye med Söder när det gäller just samerna. Jag förstår inte riktigt varför han drar upp dem hela tiden, de är ju inte på något sätt intressanta för Sd:s politiska arbete. Samerna sköter sig själva och gör det bra, och de problem som finns mellan samer och svenskar (om man överhuvudtaget kan dela upp folkslagen så, eftersom de är så oerhört uppblandade med varandra i hela Norrlandsregionen) hör inte hemma på riksnivå, utan på lokal nivå. Det är rennäringen, betesmarkerna, jakträtterna, vargens existens, och lite sådant där de bråkar om.
    Då har du missförstått SDs politiska arbete.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-23 18:50:33 följande:
    Japp, att SD kommer undan är mycket märkligt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-23 19:07:26 följande:
    Jenny-Johan har sjunkit till Pansargeneralens låga nivå.
    Vilken komik det vore att se Arnstad i TV-soffan i jul, där han kunde berätta om den påfallande fascismen som breder ut sig över Sverige.

Bättre än Weise, Kalle och Ivanhoe. Om det enbart fanns  en sak att önska sig i jul, skulle det vara en Arnstadsdocka som kan säga frasen: Fascismen är farlig.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-12-23 16:13:44 följande:

Jag försöker göra jul här. Du kanske inte har några att göra jul för..?

Du är märkligt nog oerhört upptagen när jag vill att du utvecklar partiets syn på mörkhyade människor. Låter nästan som att du undviker frågan o_O
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-23 13:18:37 följande:
    För att Söder inte ska komma och tala om för folk vad de är eller inte är. Samerna säger väldigt olika saker vet du - vissa samer ser sig som samer, vissa ser sig som svenskar och de flesta skulle jag tro ser sig som både och. Oavsett är det inte en ignorant låtsaspolitikers sak att försöka bestämma det. Lika lite som jag kan eller bör försöka bestämma vad du är, eller hur!
    Sametinget får 14,5 miljoner från staten varje år, som detta Sameting sedan förmedlar ut  för att stärka "samisk kultur". Man får förmoda att alla de som s.a.s. får ta del av pengarna, har samisk identitet, ty annars vore det en motsättning i termer, eller hur?

F.ö. gäller det att man aldrig kan bli same som vuxen och med få rätten att rösta i Sametinget, utan man måste antingen ha samiskt blod i sina ådror och/eller växa upp med samiska som modersmål.

Du som tycks anse att vem som helst, oberoende av var människan föds, talar för språk, har för kulturell bakgrund etc., ska kunna välja sin identitet, borde väl gå i taket av dessa "regler". Eller?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?