• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • de Robespierre
    oOOo oOOo skrev 2014-12-22 14:37:06 följande:
    Menar du att det är fel att ge bistånd till självständiga länder? 
    Nej. Vad jag menar är att de får stöd från sitt "moderland"  Ca 13,000:- per år/medborgare (bidraget är visserligen långt ifrån det som Grönland får). Ett välkomnat sådant.
  • de Robespierre
    oOOo oOOo skrev 2014-12-22 15:30:10 följande:
    Varför skiter inte folk i det nu då?
    Kanske för att påföljderna av den havererade världsekonomin (då speciellt den amerikanska Enron, Lehman Bros osv)) har nu nått alla länder och vissa passar på att ge några grupper av människor skulden för att allt har blivit sämre.
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:34:43 följande:
    Nej. Vad jag menar är att de får stöd från sitt "moderland"  Ca 13,000:- per år/medborgare (bidraget är visserligen långt ifrån det som Grönland får). Ett välkomnat sådant.
    Vad menar du då med 'trots att de är självständiga'? 
    Även självständiga länder får ju bidrag.
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:37:42 följande:
    Kanske för att påföljderna av den havererade världsekonomin (då speciellt den amerikanska Enron, Lehman Bros osv)) har nu nått alla länder och vissa passar på att ge några grupper av människor skulden för att allt har blivit sämre.
    Så när man ger någon annan skulden börjar sådana som Westgårdh, FMGA med flera att tänka på vad som är svensk eller inte?
  • de Robespierre
    oOOo oOOo skrev 2014-12-22 15:38:29 följande:
    Vad menar du då med 'trots att de är självständiga'? 
    Även självständiga länder får ju bidrag.
    Söder anser att Färöarna är ett föregångsland jämfört med Sverige. Det måste då gälla inom alla områden. Sverige får inget bidrag från något "moderland" utan bara från EU, där vi är en utav de länder som betalar mer än vad de får tillbaka i bidrag från EU.  
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:47:51 följande:
    Söder anser att Färöarna är ett föregångsland jämfört med Sverige. Det måste då gälla inom alla områden. Sverige får inget bidrag från något "moderland" utan bara från EU, där vi är en utav de länder som betalar mer än vad de får tillbaka i bidrag från EU.  
    Jag bryr mig föga om vad Söder säger.
    Jag frågar dig varför du skriver 'trots att de är självständiga'. Det låter onekligen som du tycker att självständighet borde vara ett hinder för bidrag. Tycker du det?
  • de Robespierre
    oOOo oOOo skrev 2014-12-22 15:40:00 följande:
    Så när man ger någon annan skulden börjar sådana som Westgårdh, FMGA med flera att tänka på vad som är svensk eller inte?
    Nu är jag inte med alls. Utveckla det där lite mer.
  • de Robespierre
    oOOo oOOo skrev 2014-12-22 15:49:56 följande:
    Jag bryr mig föga om vad Söder säger.
    Jag frågar dig varför du skriver 'trots att de är självständiga'. Det låter onekligen som du tycker att självständighet borde vara ett hinder för bidrag. Tycker du det?
    Har inget med självständighet att göra. Utan de hade bäring på det som Söder ville framställa. Då fick det ett sammanhang.
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:50:47 följande:
    Nu är jag inte med alls. 
    Det kanske är för att du hoppar in i en annan diskussion utan att sätta dig in i frågeställningen. Det var ju 75:an jag frågande när du valde att svara.
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:50:47 följande:
    Utveckla det där lite mer.
    Eller så kan du läsa bakåt.
  • oOOo  oOOo
    de Robespierre skrev 2014-12-22 15:51:43 följande:
    Har inget med självständighet att göra. Utan de hade bäring på det som Söder ville framställa. Då fick det ett sammanhang.
    Det var ju du som skrev 'trots att de är självständiga' om färöarnas bidrag från danmark. 

Det är väl rimligt att anta att du tycker deras självständighet har betydelse när du skriver det eller skall man tolka det som att du skriver saker som är avsedda att ignoreras?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?