• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-12-23 13:50:17 följande:
    För att BS inte har att göra med vad samer anser att de är och inte är.

Nej, det säger inte samerna själva utan det är högst individuellt.
    Varför skulle inte Söder ha med det att göra?

Du tycks ha en igenihopsnickrad syn på vad kulturell tillhörighet är.

Om en person känner sig som en cykel, är vederbörande en cykel då?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-23 23:42:42 följande:
    Sametinget får 14,5 miljoner från staten varje år, som detta Sameting sedan förmedlar ut  för att stärka "samisk kultur". Man får förmoda att alla de som s.a.s. får ta del av pengarna, har samisk identitet, ty annars vore det en motsättning i termer, eller hur?

F.ö. gäller det att man aldrig kan bli same som vuxen och med få rätten att rösta i Sametinget, utan man måste antingen ha samiskt blod i sina ådror och/eller växa upp med samiska som modersmål.

Du som tycks anse att vem som helst, oberoende av var människan föds, talar för språk, har för kulturell bakgrund etc., ska kunna välja sin identitet, borde väl gå i taket av dessa "regler". Eller?
    Varför skulle jag det? Det är inte konstigare än att bara svenska medborgare får rösta i riksdagsvalet. Det har inget med identitet att göra.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-24 00:38:28 följande:
    Varför skulle jag det? Det är inte konstigare än att bara svenska medborgare får rösta i riksdagsvalet. Det har inget med identitet att göra.
    Du har som vanligt antingen inte läst eller inte förstått inlägget du svarade på. Det stod ju (vilket jag vet stämmer) att man INTE KAN BLI SAME som vuxen. Däremot kan man bli svensk medborgare som vuxen. Det tar bara tre-fem år, du behöver inte ha egen försörjning, du behöver inte vara integrerad på minsta sätt utan kan hålla din dotter inspärrad i väntan på tvångsäktenskap t.ex., du behöver inte ha lärt dig svenska och inget om svenska lagar, värderingar, skyldigheter eller rättigheter...
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-24 21:00:15 följande:

Vad vill du säga med den länken?

Att alla muslimer inte är mordiska hustrumisshandlare som älskar att våldta barn eller spränga kristna i luften. Den nidbilden sprids alltför gärna av bland annat Sd.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-23 23:53:41 följande:
    Varför skulle inte Söder ha med det att göra?

Du tycks ha en igenihopsnickrad syn på vad kulturell tillhörighet är.

Om en person känner sig som en cykel, är vederbörande en cykel då?
    För att det är upp till var och en att avgöra vem de är och inte BS sak att avgöra vem andra är.

Vad är "igenihopsnickrad"? Är det något egenhändigt hopsnickrat ord?

Nej, människor kan inte ha cykel som kulturell tillhörighet, eller förresten om exempelvis ena föräldern är en cykel född på monarkfabriken så skulle barnet kunna känna sig som en cykel, eller inte, men BS behöver iaf inte alls fundera på det.
  • Centurione
    nihka skrev 2014-12-25 13:13:03 följande:
    För att det är upp till var och en att avgöra vem de är och inte BS sak att avgöra vem andra är.

Vad är "igenihopsnickrad"? Är det något egenhändigt hopsnickrat ord?

Nej, människor kan inte ha cykel som kulturell tillhörighet, eller förresten om exempelvis ena föräldern är en cykel född på monarkfabriken så skulle barnet kunna känna sig som en cykel, eller inte, men BS behöver iaf inte alls fundera på det.
    Flickvännen till en av mina närstående (tyvärr...) känner sig som en indiankvinna! Hon klär sig därför ofta i fransigt hjortskinn, mockasiner, indianpärlor, fjädrar i flätan o.s.v.. Hon tror även att hon har ett totemdjur, som är en varg, och därför har hon fullt av vargar på posters på väggarna, som smycken o.s.v.. Hon samlar på indianslöjd som krukor, fjäderarrangemang och snidade totempålar.

Släktforskning som hennes syster gjort visar att det kanske - mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - indianblod i dem. Det skulle i så fall ha varit en nordamerikansk indian på 1700-talet, som tagits till Stockholm som kuriosa, som de skulle härstamma ifrån... Det syns i all fall inte det minsta på dem.

ÄR denna kvinna indian..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?