• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-12-28 15:58:25 följande:

Hur kommer det sig att SD är det enda partiet som vill öppna stasiarkiven?

Senast på nyårsafton måste Säpo:s arkiv och Birgitta Almgrens forskning förstöras för alltid. 

Vad är Socialdemokraterna, Moderaterna, Vänsterpartiet, Centern, Folkpartiet, KD och Miljöpartiet rädda för? Att sanningen ska komma fram?

SD framstår som mer och mer som det enda demokratiska partiet i riksdagen. De andra partierna bryr sig inte om folkviljan. 

Nya Maffian i riksdagen

Decemberjuntan har en del att dölja.
  • Biffus
    Centurione skrev 2014-12-28 18:48:20 följande:
    Det har ju inte hänt EN gång, utan det händer hela tiden. Det är bara det att svenska medier mörkar gärningsmännens ursprung. Danska medier gör inte det, så där får man läsa sanningen.

Det jag skrev om att Expressen översatte den danska artikeln rakt av, men hoppade över att de var somalier, händer också hela tiden. Här är ett annat exempel på en nyhet där de svenska medierna valde att inte ta med den gravida kvinnans signalement på de fyra männen som misshandlade och rånade henne, och inte heller publicera bilderna när dessa kom ut i danska media:

ekstrabladet.dk/112/article4222779.ece
    SD-riksdagsledamöterna är inte heller dömda en gång. En av dem är dömd för 13 brott (bl.a. misshandel, stöld och narkotikabrott) och har suttit i fängelse flera gånger. Någon annan var dömd för bl.a. 2 misshandlar. Deras stabchef är dömd för våld mot tjänsteman. Osv, osv. 
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-28 18:24:50 följande:
    Mhm. Så om två somalier slår en danska så är alla somalier onda och våldsamma.

Du vet att SD-are åkt dit för kvinnomisshandel, våld mot tjänsteman, hot, och många andra brott - ska vi då tolka det som att alla SD-are är onda? Eller kan man bara generalisera om folk med mörk hud?
    Man kan ju föra statistik och dra slutsatser. Vänta lite..det har ju du, bokstavskombinationen och Biffus redan gjort. Ni kom fram till att SD:are är kriminella.

Föll ni på eget grepp nu?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-12-28 18:30:35 följande:
    Jag tror att Ph och några till gillar benämningen bokstavskombinationen, om inte annat så är det rätt lättstavat. Inte mig emot.

Att Ph fått för sig att jag tycker det är ok att en vänsterpartist spelar bort partikassan är sannolikt dels relaterat till att Ph har slarvat med lästräningen nu igen, dels att hen har eggat upp sig själv med fantasier om att vissa samlagsställningar ska kvoteras. Och detta mot bakgrund av att alliansen och regeringen snöpt SD.

Notera gärna att hen inte har begripit betydelsen av kvotering (se citatet nedan), men inget kunde vara mig mer främmande än att bry mig om åt vilket håll Ph juckar under sina spaningarSkrattande
    Philipsson skrev 2014-12-28 16:43:18 följande:

Fast jag är helt övertygad om att Bokstavskombinationen & Dorian kommer att förespråka kvotering av samlagsställningsställningar, bokstavligt talat, när det förslaget framställs, av t.ex. Rossana Dinamarca eller nån av de andra moralist-feministerna i V. Gränserna flyttas ju hela tiden fram. De som vill bestämma över hur andra ska leva, saknar i regel någon bortre gräns. Det räcker med att med att de kallar "bakifrånknull" för "en kvinnofälla" så får de Bokstavskombinationen & Dorian på sin sida.

När kommer fördömandet?

Vi väntar...
  • Rataxes
    Gert skrev 2014-12-28 18:58:31 följande:
    Senast nyårsafton ska allt i statsarkivet och all forskning om ämnet förstöras. Det är var sjuklövern har beslutat om. Varför kan man fråga sig? Var är dom rädda för?
    Det är för bedrövligt, Norge däremot ska öppna sina arkiv från WW2.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Centurione
    Rataxes skrev 2014-12-28 20:13:21 följande:
    Ja, det har ju gått 70 år nu. Blir nog många som sätter i halsen, när de upptäcker att deras far eller farfar gick Quislings ärenden...
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 19:40:10 följande:
    När kommer fördömandet?

Vi väntar...
    ViSkrattande

Vi sa svinskiten sa alltid min gamla mormor när hon kommenterade jagsvaga människor som hade för vana att gömma sitt jag bakom ett vi.

Men inte fördömer jag dig och PH.

Jag noterar bara att såväl du som Ph har fått för sig att jag tycker det är helt okej att vänsterpartister förskingrar pengar.

Läsrelaterat tror jag och det kanske i kombination med affekten över att sexklövern snöpt SD.

Överhuvudtaget är väl sverigedemokrater rätt usla på svenska, blir det något språktest som även skulle inkludera oss som redan är medborgare skulle väl SD förlora stora delar av sin väljarkår.

Statslös-Demokraterna, typSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-28 20:13:21 följande:
    De har ju redan fångat Quisling. Våra är fria.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-12-28 20:25:58 följande:
    ViSkrattande

Vi sa svinskiten sa alltid min gamla mormor när hon kommenterade jagsvaga människor som hade för vana att gömma sitt jag bakom ett vi.

Men inte fördömer jag dig och PH.

Jag noterar bara att såväl du som Ph har fått för sig att jag tycker det är helt okej att vänsterpartister förskingrar pengar.

Läsrelaterat tror jag och det kanske i kombination med affekten över att sexklövern snöpt SD.

Överhuvudtaget är väl sverigedemokrater rätt usla på svenska, blir det något språktest som även skulle inkludera oss som redan är medborgare skulle väl SD förlora stora delar av sin väljarkår.

Statslös-Demokraterna, typSolig
    Så istället för ett svar passade det med en förljugen anekdot om din mormor? Fint så.
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-28 19:39:07 följande:
    Man kan ju föra statistik och dra slutsatser. Vänta lite..det har ju du, bokstavskombinationen och Biffus redan gjort. Ni kom fram till att SD:are är kriminella.

Föll ni på eget grepp nu?
    12,2 % av SD:s riksdagsledamöter är dömda för brott, bl.a. misshandel, häleri, narkotikabrott och våld mot tjänsteman. En av dem har blivit dömd för 13 olika brott och har suttit i fängelse vid flera tillfällen. 0% av riksdagsledamöterna i S, C, Mp, V, KD och Fp är dömda för brott. 1,2 % (1 person) i M är dömd för licenssmitning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?