• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman

Ni som menar att islam är ansvarig för vad ett fåtal galningar utför i dess namn, menar ni också att alla våldsdåd som sker i tex nationalismens namn gör att bla Sd är ansvarig för det?

• Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2015-01-18 15:18:17 följande:
    Ja, snart är det väl frågan om vilket SD det är folk hatar.
    Och vilka folk SD hatar. Ungdomsförbundet är ju mer antijudar än antimuslimer. Många där är ju asputt på att Kent och Ted får ta så stor plats.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-01-18 17:37:08 följande:
    Ni som menar att islam är ansvarig för vad ett fåtal galningar utför i dess namn, menar ni också att alla våldsdåd som sker i tex nationalismens namn gör att bla Sd är ansvarig för det?
    Har frågat samma sak, eller varianter därav, otaliga gånger. Nyfiken på om du får bättre svar (eller svar alls).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-18 17:53:54 följande:

Har frågat samma sak, eller varianter därav, otaliga gånger. Nyfiken på om du får bättre svar (eller svar alls).

Gissar att det blir Sd-retorik a la centurione: stoppa huvudet i sanden och låtsas vara väldigt upptagen :) Eller Sd-retorik:

1. Ljuga så man tror det själv

2. Skylla på en kompis

3. Avancerat hack

4. Skylla på vänsterextremister

5. Hoppa ner i sandlådan och säga att alla andra är minst lika dumma.

Högstadienivå alltså.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-18 17:37:08 följande:

Men i så fall vore väl då 'nationalism' en kategori på samma nivå som 'islam', och inte tvärtom?

Dina inlägg är inte speciellt sammanhängande.

Oavsett det, såvitt jag vet är det ingen som har påstått att "islam är ansvarig för vad ett fåtal galningar utför i dess namn". Nu argumenterar du mot dig själv igen!

Yihadismen utgörs f.ö. inte av ett "fåtal". Har du missat att dessa massmördare håller på att ta över hela Mellanöstern + Nigeria? Hur många yihadister som finns i väst, vet ingen, men att de kan göra enorm skada, det har vi sett prov på.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-18 11:25:03 följande:
    1) Det är inte direkt vanligt med häcklande av Jesus. När Ecce Homo visades blev många kristna väldigt arga och kritiska, det blev en rätt stor grej av det hela. Om du försöker minnas.

2) Det är alltid okey med självmål. Det är att spotta andra i ansiktet som inte är okey. Men helst ser jag att man respekterar alla förstås.

1. Bilder från ECCE HOMO publicerades i princip av samtliga svenska dagstidningar, inklusive Aftonbladet, som i dagarna brännmärker VÄNSTERtidningen Charlie Hebdos gycklande av makthavare, makthavare såväl i den kristna världen som i den muslimska. AB:s hyckleri är monumentalt.

2. Är det alltid okej med självmål?

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-19 08:12:49 följande:

Men i så fall vore väl då 'nationalism' en kategori på samma nivå som 'islam', och inte tvärtom?

Dina inlägg är inte speciellt sammanhängande.

Oavsett det, såvitt jag vet är det ingen som har påstått att "islam är ansvarig för vad ett fåtal galningar utför i dess namn". Nu argumenterar du mot dig själv igen!

Yihadismen utgörs f.ö. inte av ett "fåtal". Har du missat att dessa massmördare håller på att ta över hela Mellanöstern + Nigeria? Hur många yihadister som finns i väst, vet ingen, men att de kan göra enorm skada, det har vi sett prov på.

Jodå, rassepartiets företrädare samt deras svans är ivriga på att skuldbelägga muslimerna. På sociala medier alltså. De använder händelserna i Paris som orsak till att strypa invandringen. Vilket naturligtvis är rätt korkat, en terrorist behöver knappast söka asyl för att kunna utföra sina dåd.

Men Sd och deras pack är inte kända för att vara smarta heller.

Så du ser verkligen inte logiken i mitt ändå rätt enkla resonemang?

Ja det är ett fåtal som kallar sig muslimer som utför dessa galna dåd i någon förvirrad övertygelse om att de är rättrogna muslimer. Imamer i tex Sverige har gått ut och tagit avstånd från terrorism efter dåden i Paris. Det finns muslimska organisationer i Sverige som aktivt arbetar med att förhindra ungdomar från att bli radikaliserade. För att ta några exempel.

Vad gör nationalisterna för att hindra deras anhängare från att bli radikaliserade? Ryggdunk och lyckönskningar?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-19 08:44:43 följande:
    Jodå, rassepartiets företrädare samt deras svans är ivriga på att skuldbelägga muslimerna. På sociala medier alltså. De använder händelserna i Paris som orsak till att strypa invandringen. Vilket naturligtvis är rätt korkat, en terrorist behöver knappast söka asyl för att kunna utföra sina dåd.

Men Sd och deras pack är inte kända för att vara smarta heller.

Så du ser verkligen inte logiken i mitt ändå rätt enkla resonemang?

Ja det är ett fåtal som kallar sig muslimer som utför dessa galna dåd i någon förvirrad övertygelse om att de är rättrogna muslimer. Imamer i tex Sverige har gått ut och tagit avstånd från terrorism efter dåden i Paris. Det finns muslimska organisationer i Sverige som aktivt arbetar med att förhindra ungdomar från att bli radikaliserade. För att ta några exempel.

Vad gör nationalisterna för att hindra deras anhängare från att bli radikaliserade? Ryggdunk och lyckönskningar?
    Dina utfall mot Sd och alla som försvarar deras politik, som "rassepack" säger mest om dig själv. Varför låtsas du vara intresserad av diskussion, när du ju blott är en megafon?
  • Bjäbb
    sjuttiofemman skrev 2015-01-18 09:48:36 följande:

72% av svenskarna ser ganska eller mycket positivt på utomeuropeisk invandring.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/manga-svenskar-valkomnar-invandring/

In your face rasister.

Innan du jublar alldeles för mycket över siffrorna kanske du ska beakta HUR denna poll är gjord.Med tanke på debattklimatet i Sverige vad gäller invandring så bör man nog ta resultatet med en rejäl skopa salt,

"27 901 personer över 15 år i de 28 EU-länderna tillfrågades 8-17 november 2014. Intervjuerna genomförs hemma hos personerna på deras eget språk."

http://www.europaportalen.se/2015/01/svenskar-mest-positiva-till-invandring
Svar på tråden Varför hatar folk SD?