• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 20:22:37 följande:
    Huruvida en skillnad upplevs av specifikt mig, framgick redan i första inlägget. 
    Nej det framgick inte. Det framgick att du tyckte det borde finnas en skillnad under vissa förutsättningar men inte att du verkligen upplevt en skillnad. 
    Digestive skrev 2015-01-22 20:22:37 följande:
    Att jag inte har utfört något blindtest, kom du skriftligen fram till själv.
    Då borde ju det enkla svaret på frågan om du upplevt någon skillnad helt enkelt varit "nej" eller att skillnaden är helt uppenbar vilket den inte ens verkade vara enligt ditt hypotetiska resonemang.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-22 20:35:21 följande:

Nej det framgick inte. Det framgick att du tyckte det borde finnas en skillnad under vissa förutsättningar men inte att du verkligen upplevt en skillnad. Då borde ju det enkla svaret på frågan om du upplevt någon skillnad helt enkelt varit "nej" eller att skillnaden är helt uppenbar vilket den inte ens verkade vara enligt ditt hypotetiska resonemang.

Haha, hur i helvete får man en förklaring om att jag, som vet vad man ska lyssna efter, kan höra om fasen sitter korrekt på 1 produkt men får det betydligt svårare att lyssna mig fram till samma sak när det handlar om flertalet produkter som ska samverka ihop - till att det BORDE finnas en skillnad men att jag INTE upplever någon?

Vet dock inte vad man ska säga, när folk faktiskt misslyckas med den här deduktiva slutledning; att kunna höra sig fram till fasens korrekta placering på elektronik, betyder det samma som att kunna höra en skillnad på elektronik i och ur fas. Får väl säga "- Bravo!!", i brist på annat.
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 21:47:49 följande:
    Haha, hur i helvete får man en förklaring om att jag, som vet vad man ska lyssna efter, kan höra om fasen sitter korrekt på 1 produkt men får det betydligt svårare att lyssna mig fram till samma sak när det handlar om flertalet produkter som ska samverka ihop - till att det BORDE finnas en skillnad men att jag INTE upplever någon?
    Men titta, nu säger du att du hör skillnad. Sedan var det inte det jag frågade Rataxes om utan om han kunde höra om kylen var kopplad på samma fas som hans stereo, något han påstod vad stor skillnad. Du vet som fas i ett trefas system i ett hem, inte fas som i olika vågor i fas.

Men skitsamma, det är alltför vanligt att de som hoppar in och svarar på frågor riktade till andra inte vet vad de svarar på, så låt oss lämna det. Intressant hur som helst.
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2015-01-22 22:07:15 följande:

Men titta, nu säger du att du hör skillnad. Sedan var det inte det jag frågade Rataxes om utan om han kunde höra om kylen var kopplad på samma fas som hans stereo, något han påstod vad stor skillnad. Du vet som fas i ett trefas system i ett hem, inte fas som i olika vågor i fas.

Men skitsamma, det är alltför vanligt att de som hoppar in och svarar på frågor riktade till andra inte vet vad de svarar på, så låt oss lämna det. Intressant hur som helst.

Ja, vilket även framgick i första inlägget - för de som har förmågan att kunna komma fram till en väldigt simpel deduktiv slutledning.

Och att förklara fenomenet, relaterar till intresset som du ville ta del utav.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-01-22 16:43:27 följande:
    Men då - jag anar att du blev en smula stött.
    Inte det minsta. Bara en from förhoppning från din sida. Vad Bokstavskombinationer här på forumet skriver för strunt, berör mig inte det minsta, eftersom ni bara öser ur er en massa osakligheter som vilken sund debattör som helst begriper är oseriöst dravel
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2015-01-22 23:51:16 följande:
    Inte det minsta. Bara en from förhoppning från din sida. Vad Bokstavskombinationer här på forumet skriver för strunt, berör mig inte det minsta, eftersom ni bara öser ur er en massa osakligheter som vilken sund debattör som helst begriper är oseriöst dravel
    Så småningom - om du kommer igång med lästräningen finns det vissa möjligheter att du inte bara kommer att inse att alla signaturer här på FL består av bokstavskombinationer utan också alla ord i en tidningsartikel. Tillsammans bygger orden upp en text som förmedlar ett budskap.

I texten du länkade till var betydelsen ; så här tror jag att vänsterdebattörer skulle reagera om det fanns en svensk motsvarighet till Charlie Hebdo, men när du läste texten hade du inte kapacitet att förstå att den avsåg en hypotetisk situation.

Du rände som vanligt i stället iväg till FL och började sprätta omkring och förklara att den svenska vänstern fördömer Charlie Hebdo.

Jag rekommenderar sex till åtta timmars lästräning om dagen. Följer du min rekommendation finns det vissa möjligheter att du kan hävda dig i debatten.

Tänk dig att du skulle fixa detta, komma tillbaka hit och likt en Strindberg känna att du har "bokstavskombinationerna" i din makt. Tänk vad du skulle överraska. Själv skulle jag häpna och stamma fram - men, men , men - vad har hänt med Ph, hen har ju lärt sig hantera svenska språketFlört
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    Philipsson skrev 2015-01-22 23:51:16 följande:

Folkfientligheten. <3

SD - 2018!!
  • oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2015-01-22 23:34:21 följande:
    Ja, vilket även framgick i första inlägget - för de som har förmågan att kunna komma fram till en väldigt simpel deduktiv slutledning.
    Visst famgick det att du inte förstått frågan. Men som sagt intressant hur som helst, speciellt det där med 'svärta i tystnaden'
    Digestive skrev 2015-01-22 23:34:21 följande:
    Och att förklara fenomenet, relaterar till intresset som du ville ta del utav.
    Hade varit ännu mer intressant om jag kunde få ett svar på det jag frågade om men det är väl lite mycket begärt. Man får vara glad om man får någon info alls antar jag, tack för det. 

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-01-23 00:43:12 följande:
    S

Du rände som vanligt i stället iväg till FL och började sprätta omkring och förklara att den svenska vänstern fördömer Charlie Hebdo.
    Vilket jag också belade, med källa, i motsats till dig och dina kumpaner, som ständigt och jämt tar argumenten från tomma luften.
  • EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-01-06 00:07:27 följande:
    När argumenten tar slut så tar reptilhjärnan över, gäller både Sd-politiker och sd-pöbeln.

www.interasistmen.se/
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?