• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-02-22 22:43:10 följande:
    Räcker det?
    Du vederlägger ju själv det du påstår, fast det tycks du inte begripa. Morsning.
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2015-02-22 16:56:30 följande:
    Invandrardemokraterna ser inte invandrare som någon belastning för samhället, utan som en resurs.

Invandrardemokraterna tror stenhårt på att man kan börja jobba omgående och komma in i samhället utan att man behärskar språket. De vill att nyanlända ska få hjälp under vägens gång efter att de har kommit i sysselsättning.

- Det finns så många invandrare som kan så mycket, men som inte får chans, säger Mike.

Det är något jag ställer upp på, med liberal politik skulle detta vara genomförbart.

Ja, om du nu står för fri invandring, så är det väl bara att rösta på partiet.

Utifrån som debatten har gått under många år nu, så borde ju det partiet få ett enormt stöd. Tiden får utvisa om det blir så.

Det skulle smaka fågel, trots allt, att i framtiden få höra en debatt mellan t.ex. Folkpartiet eller Miljöpartiet, och Invandrardemokraterna, där då Fp och Mp skuille framhålla sitt motstånd mot för hög invandring, och samtidigt utmåla ID som ett extremistparti!
  • vinterbar

Bättre att kämpa FÖR någonting, det är mycket roligare än att lägga sin energi på att kämpa emot något. Livet är kort, varför inte ägna tiden åt roliga saker.
    Om alla kämpar för fred på jorden kommer ju alla att kunna bo i sina hemländer. Slutet gott allting gott.

• Rataxes
    Philipsson skrev 2015-02-23 00:45:41 följande:
    Ja, om du nu står för fri invandring, så är det väl bara att rösta på partiet.

Utifrån som debatten har gått under många år nu, så borde ju det partiet få ett enormt stöd. Tiden får utvisa om det blir så.

Det skulle smaka fågel, trots allt, att i framtiden få höra en debatt mellan t.ex. Folkpartiet eller Miljöpartiet, och Invandrardemokraterna, där då Fp och Mp skuille framhålla sitt motstånd mot för hög invandring, och samtidigt utmåla ID som ett extremistparti!
    Nej, jag röstar på KLP, ett riktigt liberalt alternativ. ID, ja jag misstänker ju att det bara är ännu ett i raden av bidragsknarkarpartier.
    Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
  • kenneth768768
    vinterbar skrev 2015-02-23 03:22:20 följande:

Bättre att kämpa FÖR någonting, det är mycket roligare än att lägga sin energi på att kämpa emot något. Livet är kort, varför inte ägna tiden åt roliga saker.
    Om alla kämpar för fred på jorden kommer ju alla att kunna bo i sina hemländer. Slutet gott allting gott.

Putin t.ex kämpar ju för sin egen makt, Rysslands storhet (och möjligen menar han sig kämpa för) det ryska folket, så det räcker inte bara att kämpa FÖR nånting, det är en formuleringsfråga. Sd tycker nog oxo de kämpar för nånting kan du vara rätt säker på ;)
  • sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2015-02-23 16:20:34 följande:

Putin t.ex kämpar ju för sin egen makt, Rysslands storhet (och möjligen menar han sig kämpa för) det ryska folket, så det räcker inte bara att kämpa FÖR nånting, det är en formuleringsfråga. Sd tycker nog oxo de kämpar för nånting kan du vara rätt säker på ;)

Inväntar med spänning på sd's lösning på världens alla konflikter, svält, brist på rent vatten, ekonomisk rättvisa mm mm.

Hittills har Sd endast suttit och pillat sig i naveln och pekat vildsint "DET ÄR DE DÄRINGA INVANDRARNAS FEL!!!"
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-02-23 18:08:07 följande:
    Inväntar med spänning på sd's lösning på världens alla konflikter, svält, brist på rent vatten, ekonomisk rättvisa mm mm.

Hittills har Sd endast suttit och pillat sig i naveln och pekat vildsint "DET ÄR DE DÄRINGA INVANDRARNAS FEL!!!"

Snarare verkar det ju som att det enda viktiga samhällsproblemet för Sd-hatarna, är Sd. Övriga samhällsfrågor är ju oviktiga för er Sd-hatare. För er verkar hela existensen vara uppbyggd på detta fundament, på detta hat.

Ett sektbeteende, triggat av lajkjagande på Facebook.

Ni lägger hela ert engagemang på att vara EMOT en politik, istället för att vara FÖR en politik.

Är du för fri invandring, kämpa då för det. Men hyckla inte med att låtsas som att du är för fri invandring, om du nu inte är det, som sjuklövern har gjort, tills alldeles nyligen, vilket alla icke-hjärntvättade individer har insett för länge sen.

• Solidaritet
    Philipsson skrev 2015-02-22 16:30:04 följande:
    Fast att ha förmågan i att sätta sig in i  och förstå hur (även de mest avskyvärda) personers psyke fungerar, är ju själva definitionen av "empati".
    Nej, det låter inte alls som empati. Det låter som psykologi. 
    I den definitionen skulle en psykopat vara empatisk om denne studerat beteendevetenskap och lärt sig hur psyket fungerar. 

Empati handlar om att förstå den andra personens känslor. 

sv.wikipedia.org/wiki/Empati
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-24 00:07:22 följande:

Snarare verkar det ju som att det enda viktiga samhällsproblemet för Sd-hatarna, är Sd. Övriga samhällsfrågor är ju oviktiga för er Sd-hatare. För er verkar hela existensen vara uppbyggd på detta fundament, på detta hat.

Ett sektbeteende, triggat av lajkjagande på Facebook.

Ni lägger hela ert engagemang på att vara EMOT en politik, istället för att vara FÖR en politik.

Är du för fri invandring, kämpa då för det. Men hyckla inte med att låtsas som att du är för fri invandring, om du nu inte är det, som sjuklövern har gjort, tills alldeles nyligen, vilket alla icke-hjärntvättade individer har insett för länge sen.

Det är vad du tror. Du har, som vanligt, fel.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?