• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-02-21 00:04:11 följande:

Nu börjar batikhäxorna igen, med snacket om fritidsgårdar mot terrorism:

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article20328742.ab

Det påminner lite om den här klassikern:

Dessa batikhäxor, tycks leva i nån slags Candide-värld; de tror sig leva i ett dockhus!

I'm not the righteousness, I'm not the innocent, I am just a sign that it's all gone wrong...

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 23:40:19 följande:
    Sd tog noll avstånd från Breivik, snarare har han hyllats av Sd-politiker. Så det känns lite magstarkt att kräva något alls av muslimer.
    Källa på at Breivik skulle ha "hyllats av Sd-politiker"? Eller bara nåt du har hittat på själv, i vanlig ordning?
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2015-02-22 09:30:33 följande:
    Källa på at Breivik skulle ha "hyllats av Sd-politiker"? Eller bara nåt du har hittat på själv, i vanlig ordning?
    http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/sd-topp-tar-breivik-i-forsvar-pa-hatsajt/

"Killen är långt, långt ifrån någon idiot!"

Det är iofs sant.

"fullt förståeligt att svensk media drar sig för att delge svenskarna det norrmannen säger"

Foliehatt

"En eller annan svensk skulle kanske börja tänka till då..."

Det är möjligt att en eller annan svensk är så korkad...

Hon skriver att hon visserligen finner Breiviks gärningar "vämjeliga", men tillägger att risken är stor att han "får rätt i sak". Hon tror att tredje världskriget närmar sig "med stormsteg" och att det blir ett "religionskrig".

"Tiden rinner ut för oss. Kommer de ursprungliga europeerna att inse att vi blir tvingade att ta till vapen, så småningom, om detta inte stoppas omedelbart?"

Folievarning

Sammanfattning.

Kvinnan hyllar inte precis Breivik, snarare uttrycks förståelse för hans folietankar.

Finns det fler såna här julostar inom SD?
    Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2015-02-22 16:02:51 följande:
    http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/sd-topp-tar-breivik-i-forsvar-pa-hatsajt/

"Killen är långt, långt ifrån någon idiot!"

Det är iofs sant.

"fullt förståeligt att svensk media drar sig för att delge svenskarna det norrmannen säger"

Foliehatt

"En eller annan svensk skulle kanske börja tänka till då..."

Det är möjligt att en eller annan svensk är så korkad...

Hon skriver att hon visserligen finner Breiviks gärningar "vämjeliga", men tillägger att risken är stor att han "får rätt i sak". Hon tror att tredje världskriget närmar sig "med stormsteg" och att det blir ett "religionskrig".

"Tiden rinner ut för oss. Kommer de ursprungliga europeerna att inse att vi blir tvingade att ta till vapen, så småningom, om detta inte stoppas omedelbart?"

Folievarning

Sammanfattning.

Kvinnan hyllar inte precis Breivik, snarare uttrycks förståelse för hans folietankar.

Finns det fler såna här julostar inom SD?
    Fast att ha förmågan i att sätta sig in i  och förstå hur (även de mest avskyvärda) personers psyke fungerar, är ju själva definitionen av "empati".
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-02-19 23:40:19 följande:
    Sd tog noll avstånd från Breivik, snarare har han hyllats av Sd-politiker. Så det känns lite magstarkt att kräva något alls av muslimer.
    Väntar fortfarande på citat där "Sd-politiker" skulle ha "hyllat Breivik". Märk väl att du inte skriver en (1) enda Sd-politiker. När du pluraliserar ger du dessutom vid handen att det skulle vara en generell uppfattning. Kom igen nu, lägg fram stöd för dina uppgifter.
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2015-02-22 16:47:14 följande:
    Ett idealiskt parti att rösta på för Sd-hatarna: www.expressen.se/gt/hans-parti-ska-bli-en-mot.../
    Invandrardemokraterna ser inte invandrare som någon belastning för samhället, utan som en resurs.

Invandrardemokraterna tror stenhårt på att man kan börja jobba omgående och komma in i samhället utan att man behärskar språket. De vill att nyanlända ska få hjälp under vägens gång efter att de har kommit i sysselsättning.

- Det finns så många invandrare som kan så mycket, men som inte får chans, säger Mike.

Det är något jag ställer upp på, med liberal politik skulle detta vara genomförbart.

Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
  • sjuttiofemman

Här får Åkesson chansen att dementera hans ståndpunkt att muslimerna är största hotet mot Sverige, men gör inte det. Med andra ord står han för det vilket gör honom till en rasist och islamofob.

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-02-22 16:33:25 följande:

Väntar fortfarande på citat där "Sd-politiker" skulle ha "hyllat Breivik". Märk väl att du inte skriver en (1) enda Sd-politiker. När du pluraliserar ger du dessutom vid handen att det skulle vara en generell uppfattning. Kom igen nu, lägg fram stöd för dina uppgifter.

Räcker det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?