• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-04-15 19:36:15 följande:
    SD ska granska andra men går i taket när de själva blir granskade. De ska "avpixla" andra men blir galna av att själva exponeras som rasistiska näthatare och använder ord som "mobbing" för att beskriva det som händer när de avslöjas att SDare ligger bakom hat och hot på nätet.

Det är en så jävla märklig kultur i och runt detta parti.
    Jag tror att internet har inneburit en förändring såtillvida att det bildats pöbeltorg som avpixlat. Där normaliseras hatet och den självömkande ynkligheten eller skruvas till och med upp i och med att de enskilda individer i mobben triggar varandra till att gå allt längre och längre.

Det förvånar mig inte efter att ha läst på avpixlat några gånger att den här hatmobben riktar sig mot enskilda journalister och då särskilt kvinnliga sådana.

Och det där måste vara ett jävla dilemma för SD:s ledning - hur ska det vara möjligt att försöka vinna stöd bland människor som bara anser att invandringen är större än integrationen mäktar med när så pass stor del av SD-sympatisörerna tillhör nätpöbeln..

De kommer aldrig att lyckas, särskilt som det hela tiden avslöjas att inte ens högt uppsatta sverigedemokrater kan avhålla sig från att hata.

Och när en sverigedemokrat avslöjas - då riktas hatet förstås mot journalisten och inte mot den ledande sverigedemokrat som inte kunde avhålla sig från att böka runt på avpixlat.

Ja, herregud - vilket jävla partiSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-15 18:52:34 följande:
    Ja, jag vet att du inte gör det. Förresten måste jag återgå till vad du skrev i ditt tidigare inlägg. Du skrev att min analys av att SD kommer bli det största partiet efter nästa val bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna som jag gör.

Där har du fel. De flesta svenskar behöver inte tycka, tänka och känna som jag eller som SD för att SD ska bli det största partiet. Fast du kanske anser att 30-35% av väljarkåren representerar de flesta svenskar?
    Helt rätt, fel av mig.

Men jag har lika svårt att tänka mig att det finns så många Gertar att SD blir största partiSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 19:59:34 följande:
    Haha! Du är rolig! Ingenting i ditt inlägg har något som helst substans. Vad har jag skrivit som är uteslutningsmaterial? Föresten måste man vara medlem för att bli utesluten. Det kanske kommer som en överraskning att jag inte är medlem.
    Vad roligt att du tycker det är roligt att inte vara välkommen där känner tillhörighet.

Tryck på "Visa endast" Gert och ös.

Det kanske är det säkraste att inte vara medlem när ens åsikter till och med är för extrema för SD, uteslutningsmaterial kalls det.
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2015-04-15 17:01:01 följande:
    Haha! Nu försöker media starta upp ett drev mot SD. Det har ju inte funkat något vidare hittills måste jag säga. Jag tror nog att SD kommer bli största partiet redan efter nästa val.
    Media, nä, dom behöver inte göra något.
    Det gör sd så bra själva, det är en ren fröjd att se hur partiet splittras i fragment nu. 
    Förhoppningsvis är det här början till slutet för sd. 
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2015-04-15 19:42:22 följande:
    För det är bara SD:are som näthatar? Tyvärr blir det ju inte lika uppmärksammat när vänstern och feminister näthatar. Förra året näthatade ett antal melemar från Fi en transsexuell man till självmord. Men det tog inte media upp över huvud taget. Tänk om medlemmar från SD hade näthatat en transexuell man till självmord. Vilka satans krigsrubriker det hade blivit!
    Självklart inte, men sd står i en helt egen klass, långt före dom andra när det gäller näthat. 
    Där kan vi snacka om den smala åsiktskorridoren. 
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2015-04-15 20:18:22 följande:
    Kan bero på att media uppmärksammar det mera. Agenda journalistik.
    Knappast, det beror på att det är fler ur den falangen som näthatar helt enkelt.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 20:18:22 följande:
    Kan bero på att media uppmärksammar det mera. Agenda journalistik.
    Nej, det är en SD-konspirationsteori.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-15 20:24:50 följande:
    Jag tror att internet har inneburit en förändring såtillvida att det bildats pöbeltorg som avpixlat. Där normaliseras hatet och den självömkande ynkligheten eller skruvas till och med upp i och med att de enskilda individer i mobben triggar varandra till att gå allt längre och längre.

Det förvånar mig inte efter att ha läst på avpixlat några gånger att den här hatmobben riktar sig mot enskilda journalister och då särskilt kvinnliga sådana.

Och det där måste vara ett jävla dilemma för SD:s ledning - hur ska det vara möjligt att försöka vinna stöd bland människor som bara anser att invandringen är större än integrationen mäktar med när så pass stor del av SD-sympatisörerna tillhör nätpöbeln..

De kommer aldrig att lyckas, särskilt som det hela tiden avslöjas att inte ens högt uppsatta sverigedemokrater kan avhålla sig från att hata.

Och när en sverigedemokrat avslöjas - då riktas hatet förstås mot journalisten och inte mot den ledande sverigedemokrat som inte kunde avhålla sig från att böka runt på avpixlat.

Ja, herregud - vilket jävla partiSkrattande
    Eller hur. Stort dilemma! Och hur man vill sammankopplas med det är för mig en gåta.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-04-15 22:37:32 följande:

Fortfarande står FP, KD och SD ensamma om att vilja satsa på försvaret.

Och det är en orsak till att folk hatar SD eller bara ett uttryck för din önskan att prata om försvaret?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?