• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-10 16:38:28 följande:

Om du hade läst den vetenskapliga studien så hade du sett att gentik är en större faktor en utanförskap. 

Vetenskaplig studie, a.k.a. konspirationsteori av sverigedemokrater?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-10 18:58:14 följande:

Apropå våldtäkter. Sverige har världens näst högsta våldtäktstal per capita. Bara i det afrikanska landet Lesotho anmäls fler våldtäkter än här. Vad kan man dra för slutsatser av det? 

unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article12417039.ab

Sverige borde göra som nu planeras i Norge; inom tre dagar ska kriminella invandrare utvisas.

www.vg.no/nyheter/innenriks/domstol/tatt-dag-1-doemt-og-utvist-dag-3/a/23422442/

Och svenska våldtäktsmän skall gullas med? Känner igen den synen. För mig måste man inrikta sig på att bekämpa våldtäkterna, du tycks mera intresserad av huruvida våldtäktsmännen är invandrare eller ej.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-10 19:13:51 följande:

Låter som en PK-förklaring.

Låter som du saknar argument av önskvärd dignitet.
  • Sensitiveguy
    Solidaritet skrev 2015-04-10 20:57:12 följande:

Nej, men våldtäkt handlar väl i första hand om makt, inte om drifter. 

En kombination, skulle jag säga.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 21:10:43 följande:
    Du måste vara litet stupid - etnicitet omnämns inte ens i artikeln.
    Däremot nämns genetik. 1-0 till mig.
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 21:16:48 följande:
    Och svenska våldtäktsmän skall gullas med? Känner igen den synen. För mig måste man inrikta sig på att bekämpa våldtäkterna, du tycks mera intresserad av huruvida våldtäktsmännen är invandrare eller ej.
    Och hur ska du bekämpa våldtäkterna?

Det hade ju varit intressant om forskarna som gjorde studien kunde gå ut med vilken etnicitet sexualbrottslingarna hade. Men det går inte i Sverige på grund av den smala åsiktskorridoren som genomsyrar debattklimatet.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-10 21:38:51 följande:

Däremot nämns genetik. 1-0 till mig.Och hur ska du bekämpa våldtäkterna?

Det hade ju varit intressant om forskarna som gjorde studien kunde gå ut med vilken etnicitet sexualbrottslingarna hade. Men det går inte i Sverige på grund av den smala åsiktskorridoren som genomsyrar debattklimatet.

Genitik gynnar inte dig som vill reducera allting till etnicitet.

Varför vore det intressant? Med din logik kan man inte vara svensk och våldtäktsman.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-10 22:34:08 följande:
    Genitik gynnar inte dig som vill reducera allting till etnicitet.

Varför vore det intressant? Med din logik kan man inte vara svensk och våldtäktsman.
    Åtminstone kunde forskarna publicerat antal inrikes födda och utrikes födda. Men inte ens det vågade dom göra, rädda för att bli stämplade som rasister.

Klart man kan vara svensk för att bli våldtäktsman. De flesta våldtäktsmän är nog svenskar i lagens mening. Det intressanta är om det är vita svenskar eller rasifierade svenskar, första- och andra generations invandrare osv. I många andra demokratiska länder, bland annat i Danmark, finns sådan statistik. Men här i Sverige är sådan statistik rasistiskt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • themia
    Gert skrev 2015-04-11 08:24:51 följande:
    Åtminstone kunde forskarna publicerat antal inrikes födda och utrikes födda. Men inte ens det vågade dom göra, rädda för att bli stämplade som rasister.

Klart man kan vara svensk för att bli våldtäktsman. De flesta våldtäktsmän är nog svenskar i lagens mening. Det intressanta är om det är vita svenskar eller rasifierade svenskar, första- och andra generations invandrare osv. I många andra demokratiska länder, bland annat i Danmark, finns sådan statistik. Men här i Sverige är sådan statistik rasistiskt.
    Varför är det intressant?
  • Gert
    themia skrev 2015-04-11 11:51:38 följande:
    Varför är det intressant?
    Jag tycker att statistik är intressant. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?