• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-15 17:01:01 följande:
    Haha! Nu försöker media starta upp ett drev mot SD. Det har ju inte funkat något vidare hittills måste jag säga. Jag tror nog att SD kommer bli största partiet redan efter nästa val.
    Självklart.

Men din analys bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna ungefär som du gör

Men mot bakgrund av att jag tagit del av ditt tankearbete här på FL  anser jag den avvecklingen vara helt osannolikSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-15 17:28:55 följande:
    Självklart.

Men din analys bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna ungefär som du gör

Men mot bakgrund av att jag tagit del av ditt tankearbete här på FL  anser jag den avvecklingen vara helt osannolikSkrattande
    Jag tycker, tänker och känner ungefär som många andra svenskar. Mot bakgrund till SD:s valframgångar de senaste valen måste jag tyvärr informera dig att du har troligtvis fel i din analys. Skrattande
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-15 17:50:26 följande:
    Jag tycker, tänker och känner ungefär som många andra svenskar. Mot bakgrund till SD:s valframgångar de senaste valen måste jag tyvärr informera dig att du har troligtvis fel i din analys. Skrattande
    Ja, jag vet att du tror det.

Men det gör inte jag.

Däremot anser jag att du tycker, tänker och känner som de flesta andra sverigedemokrater, även om många är lite mer pk än du.

Förr, apropå journalistik, så användes abstraktionen Nisse i Hökarängen som en slags tankefigur som skulle motsvara den genomsnittliga tidningsläsaren.

För mig är Gert på FL den genomsnittlige sverigedemokraten och den tanken får mig att småleSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-15 18:02:12 följande:
    Ja, jag vet att du tror det.

Men det gör inte jag.

Däremot anser jag att du tycker, tänker och känner som de flesta andra sverigedemokrater, även om många är lite mer pk än du.

Förr, apropå journalistik, så användes abstraktionen Nisse i Hökarängen som en slags tankefigur som skulle motsvara den genomsnittliga tidningsläsaren.

För mig är Gert på FL den genomsnittlige sverigedemokraten och den tanken får mig att småleSolig
    Ja, jag vet att du inte gör det. Förresten måste jag återgå till vad du skrev i ditt tidigare inlägg. Du skrev att min analys av att SD kommer bli det största partiet efter nästa val bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna som jag gör.

Där har du fel. De flesta svenskar behöver inte tycka, tänka och känna som jag eller som SD för att SD ska bli det största partiet. Fast du kanske anser att 30-35% av väljarkåren representerar de flesta svenskar?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-15 15:27:20 följande:
    En intervju med UNT:s chefredaktör och ordföranden för Publicistklubben.

"Varje gång det skrivs om sverigedemokraterna bubblar hatet upp"

www.svtplay.se/klipp/2842017/hatet-mot-journalister
    SD ska granska andra men går i taket när de själva blir granskade. De ska "avpixla" andra men blir galna av att själva exponeras som rasistiska näthatare och använder ord som "mobbing" för att beskriva det som händer när de avslöjas att SDare ligger bakom hat och hot på nätet.

Det är en så jävla märklig kultur i och runt detta parti.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 19:36:15 följande:
    SD ska granska andra men går i taket när de själva blir granskade. De ska "avpixla" andra men blir galna av att själva exponeras som rasistiska näthatare och använder ord som "mobbing" för att beskriva det som händer när de avslöjas att SDare ligger bakom hat och hot på nätet.

Det är en så jävla märklig kultur i och runt detta parti.
    För det är bara SD:are som näthatar? Tyvärr blir det ju inte lika uppmärksammat när vänstern och feminister näthatar. Förra året näthatade ett antal melemar från Fi en transsexuell man till självmord. Men det tog inte media upp över huvud taget. Tänk om medlemmar från SD hade näthatat en transexuell man till självmord. Vilka satans krigsrubriker det hade blivit!
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 18:52:34 följande:
    Ja, jag vet att du inte gör det. Förresten måste jag återgå till vad du skrev i ditt tidigare inlägg. Du skrev att min analys av att SD kommer bli det största partiet efter nästa val bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna som jag gör.

Där har du fel. De flesta svenskar behöver inte tycka, tänka och känna som jag eller som SD för att SD ska bli det största partiet. Fast du kanske anser att 30-35% av väljarkåren representerar de flesta svenskar?
    Oavsett hur stort SD blir eller inte blir kommer de inte att tycka som dig. Du är likt så många andra SDare som "debatterar" här uteslutningsmaterial. Du ligger många år efter i dina åsikter - åtminstone de du officiellt kan vädra fritt.

Numer vill SD låtsas att de inte är partiet för dig för att kunna växa sig in sig bland "pk-isterna" som SDs kärnväljare så föraktar. Jag kommer sitta på åskådarläktaren och följa SDs splittring. Det är en bra början att de förbereder för att utesluta alla under som kan utgöra ett hot mot toppen.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 19:54:30 följande:
    Oavsett hur stort SD blir eller inte blir kommer de inte att tycka som dig. Du är likt så många andra SDare som "debatterar" här uteslutningsmaterial. Du ligger många år efter i dina åsikter - åtminstone de du officiellt kan vädra fritt.

Numer vill SD låtsas att de inte är partiet för dig för att kunna växa sig in sig bland "pk-isterna" som SDs kärnväljare så föraktar. Jag kommer sitta på åskådarläktaren och följa SDs splittring. Det är en bra början att de förbereder för att utesluta alla under som kan utgöra ett hot mot toppen.
    Haha! Du är rolig! Ingenting i ditt inlägg har något som helst substans. Vad har jag skrivit som är uteslutningsmaterial? Föresten måste man vara medlem för att bli utesluten. Det kanske kommer som en överraskning att jag inte är medlem.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 19:42:22 följande:
    För det är bara SD:are som näthatar?
    Nej, det är inte bara SDare som näthatar, men uppseendeväckande ofta visar det sig just så.
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-15 20:14:37 följande:
    Nej, det är inte bara SDare som näthatar, men uppseendeväckande ofta visar det sig just så.
    Kan bero på att media uppmärksammar det mera. Agenda journalistik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?