• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-12 18:31:56 följande:

Varför diskuteras då den smala åsiktskorridoren på SVT, SR och i tidningar? Menar du att public service och massmedia är sverigedemokrater?

Nej, men du hade önskat det. Alla dagar i veckan.
    Gert skrev 2015-04-12 18:32:33 följande:

Inte du heller eftersom du inte kan förklara vad som är rasistiskt med att föra statstik.

Det har jag inte påstått att det är, bara att viss statistik är det.
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-04-12 18:32:33 följande:
    Inte du heller eftersom du inte kan förklara vad som är rasistiskt med att föra statstik.
    Statistik är inte rasistisk, statistik är siffror.
    Avsikter kan vara rasistiska. 
    Statistik kan använda till att visa det vi avser att visa. 
    Statistik kan därför användas i rasistiskt syfte. 

Klarnar det?
  • sjuttiofemman
    hemligemollgan skrev 2013-10-30 12:21:06 följande:
    SD är även emot kulturutbyte, de yrar alltid om den svenska kulturen (vad det nu är för något).

Hur avgör man vem som har rätt att bo Sverige? Vilka krav ska ställas?
    Om nu alla som vill det inte ska få det.
    Hur ska man definiera en svensk? 
    Precis, det är ingen lätt fråga faktiskt. Men Sd gör det enkelt för sig och utgår från hudfärgen och utseendet. Precis som de gjorde på 80- och 90-talet, men under namnet Bevara Sverige Svenskt (BSS). Samma rasistiska syn som då, men med en PK-fasad har format partiet Sd.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-04-14 07:09:26 följande:

Äntligen en journalist som vågar behandla Sd som vilket parti som helst, trots allt hat som partiets tangentbordskrigare bombar henne med!

mobil.dn.se/kultur-noje/svts-anna-hedenmo-om-hatet-fran-rasisterna/

Anna Hedenmo har fått tipset från Alexandra Pascalidou att sätta på sig offerkoftan. Allt fler journalister börja gråta ut nu när de inte längre får stå oemotsagda.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-14 20:14:56 följande:
    Anna Hedenmo har fått tipset från Alexandra Pascalidou att sätta på sig offerkoftan. Allt fler journalister börja gråta ut nu när de inte längre får stå oemotsagda.
    Jaha Hedenmo "gråter ut" medan du förstås tycker det är OK att skicka hatmejl till journalister och tala om att du tycker att "Du är ta mig fan den mest blåsta person jag sett i rutan i vänsterstyrda SVT" - så där SD-objektivt och politiskt sakligt.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-04-14 20:14:56 följande:

Så du menar att det är okej att skriva hatiskt till någon och att det ska betraktas som saklig kritik? Snälla Gert, nu ställer du dig lite väl tydligt i sekthörnet i din iver att försvara Sd. Detta är ett extremt vanligt sätt att argumentera bland Sd-lobbyn.
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-04-15 15:01:26 följande:
    All heder åt Anna Hedenmo!
    Vi behöver fler som hon, som offentligt står upp mot detta missfoster till parti
    En intervju med UNT:s chefredaktör och ordföranden för Publicistklubben.

"Varje gång det skrivs om sverigedemokraterna bubblar hatet upp"

www.svtplay.se/klipp/2842017/hatet-mot-journalister
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-15 15:27:20 följande:
    En intervju med UNT:s chefredaktör och ordföranden för Publicistklubben.

"Varje gång det skrivs om sverigedemokraterna bubblar hatet upp"

www.svtplay.se/klipp/2842017/hatet-mot-journalister
    Haha! Nu försöker media starta upp ett drev mot SD. Det har ju inte funkat något vidare hittills måste jag säga. Jag tror nog att SD kommer bli största partiet redan efter nästa val.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Varför hatar folk SD?