• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Kvennen skrev 2015-06-18 15:46:13 följande:
    Ja vad säger du nu Nihka, om SDs lavinartade ökning den senaste tiden. Nu har den 22 % i senaste mätningen, och är snart STÖRSTA parti.
    Vill gärna höra vad du säger om det tack.
    SD, partiet som fick 12,86% i förra riksdagsvalet och som ingen samarbetar med i riksdagen. Varsågod.
  • Anders2015

Klart samarbetet med SD kommer att öka, Allians partierna kommer inte låta detta fortlöpa, Våra granländer, Norge,Finland, Danmark lyssnar på deras väljare och olika partier och det skapar ett större lugn och en klart mer balanserad ekonomisk politik.

Radar paret Romson/Löfven  breda samarbete tappar allt mer i förtroende. Miljöpartiet är rent av skadligt för Sverige och MP sitter i en regering med sex ministerposter, det lilla partiet (mp) fick mycket att säga till om.

Allt fler vill samarbeta med SD, man kan inte blunda för trycket och missnöjet bland skattebetalarna, då lär S hamna under 20% snart och SD över 20% och passera S.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20738239.ab

www.ipsos.se/150505-Valjarna-om-samarbete-med-Sverigedemokraterna-i-riksdagen

www.aftonbladet.se/nyheter/article20952190.ab

• FDFMGA
    Anders2015 skrev 2015-06-19 09:08:24 följande:

Klart samarbetet med SD kommer att öka, Allians partierna kommer inte låta detta fortlöpa, Våra granländer, Norge,Finland, Danmark lyssnar på deras väljare och olika partier och det skapar ett större lugn och en klart mer balanserad ekonomisk politik.

Radar paret Romson/Löfven  breda samarbete tappar allt mer i förtroende. Miljöpartiet är rent av skadligt för Sverige och MP sitter i en regering med sex ministerposter, det lilla partiet (mp) fick mycket att säga till om.

Allt fler vill samarbeta med SD, man kan inte blunda för trycket och missnöjet bland skattebetalarna, då lär S hamna under 20% snart och SD över 20% och passera S.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20738239.ab

www.ipsos.se/150505-Valjarna-om-samarbete-med-Sverigedemokraterna-i-riksdagen

www.aftonbladet.se/nyheter/article20952190.ab

Knappast. Det verkar väl snarare som Alliansen kan få möjlighet att bilda regering tack vare decemberöverenskommelsen efter nästa val.

Och så följer ytterligare fyra år med ett SD utan något annat inflytande än i enskilda riksdagsfrågor där de bägge blocken har olika uppfattning.

Decemberöverenskommelsen kan väl för övrigt sägas vara Reinfeldt tanke om hur man ska hindra ett rasistiskt parti från att få ett avgörande inflytande över svensk politik förvaltad av hans efterträdare och de övriga partierna.

Trevlig Midsommar alla vänner av ett Sverige fritt från rasistiskt inflytandeSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Aqt

Är Danmark, Norge och Finland "rasistiska" som har motsvarande SD i regeringen eller är Sverige extremt i tolkningen av vad " rasism" är?

Kan det vara så att våra grannländer ser Sverige som ett skräckexempel med tanke på segregerade utanförskapsområden, ökad muslimsk fundamentalism, fallande skolresultat i invandrartäta områden, extrem bostadsbrist, ökade kostnader för migrationsverket (157 miljarder kr till 2019), invandrarkriminalitet o.s.v?

Invandring är också bra om den är balanserad men det är den inte i Sverige. Funns myckat att säga om detta bortom det politiskt korrekta men det tar vi en annan gång!

Glad midsommar!!!

• enånittitre
    FDFMGA skrev 2015-06-19 10:04:05 följande:
    Knappast. Det verkar väl snarare som Alliansen kan få möjlighet att bilda regering tack vare decemberöverenskommelsen efter nästa val.

Och så följer ytterligare fyra år med ett SD utan något annat inflytande än i enskilda riksdagsfrågor där de bägge blocken har olika uppfattning.

Decemberöverenskommelsen kan väl för övrigt sägas vara Reinfeldt tanke om hur man ska hindra ett rasistiskt parti från att få ett avgörande inflytande över svensk politik förvaltad av hans efterträdare och de övriga partierna.

Trevlig Midsommar alla vänner av ett Sverige fritt från rasistiskt inflytandeSolig
    Tror knappast det finns något Alliansalternativ vid nästa val. SD kommer fortsätta växa och ta deras röster så länge DÖ och massinvandringen pågår. Det enda som kan stoppa och vända SDs tillväxt är att 7K tar tag i problemen, dvs stänger gränsen.

• themia
    enånittitre skrev 2015-06-19 12:27:41 följande:
    Tror knappast det finns något Alliansalternativ vid nästa val. SD kommer fortsätta växa och ta deras röster så länge DÖ och massinvandringen pågår. Det enda som kan stoppa och vända SDs tillväxt är att 7K tar tag i problemen, dvs stänger gränsen.
    Om du rekommenderar stängd gräns, så rekommenderar jag en grundkurs i samhällskunskap.
    Antar att du skulle trivas i Nordkorea då.
  • politruken2
    Aqt skrev 2015-06-19 12:02:12 följande:

Är Danmark, Norge och Finland "rasistiska" som har motsvarande SD i regeringen eller är Sverige extremt i tolkningen av vad " rasism" är?

Kan det vara så att våra grannländer ser Sverige som ett skräckexempel med tanke på segregerade utanförskapsområden, ökad muslimsk fundamentalism, fallande skolresultat i invandrartäta områden, extrem bostadsbrist, ökade kostnader för migrationsverket (157 miljarder kr till 2019), invandrarkriminalitet o.s.v?

Invandring är också bra om den är balanserad men det är den inte i Sverige. Funns myckat att säga om detta bortom det politiskt korrekta men det tar vi en annan gång!

Glad midsommar!!!

Jag tror du tangerar sanningen där. Att beskylla någon för rasism är bland det värsta man kan göra. Många som är kritiska till frånvaron av politik avseende invandringen får den "stämpeln". Man kan ha vänner i olika länder, och med olika hugfärg och ursprung, och ÄNDÅ tycka att det som pågår i Sverige är fel.

Vår statsbefästa segregation får Stefan Löfven och hans kompisar ta på sig hela ansvaret för. Ursprungligen gjordes ju överenskommelsen att alla asyl-sökande och samvetsinvandrare skulle vara försörjda av samhället, för att INTE HOTA SVENSKA JOBB. (S) valhänta invandringspolitik beror ju på LO-s inflytande över sossarna, framför allt med PENGAR.

Att sedan kommunala bostadsbolag tog chansen att få de oattraktiva miljonprogramms-husen uthyrda till 100% med pengar avsedda för invandringen har ju lett fram till den oerhörda GEOGRAFISKA segregation vi nu har.

Våra tidigare och nuvarande politiker skulle haft stor nytta av att inhämta erfarenheter från USA, som ju haft samma problem om än i större skala, och som faktiskt LÖST en del av dessa. USA är ju för den som inte tänkt efter ett land med ENBART invandrare ( förutom indianerna).

Nu försöker att i 7-klövern övertyga oss svenskar att vi är RASISTER om vi är kritiska mot någonting de gjort, inte gjort eller gör. Snacka om hjärntvätt.........
  • politruken2

Det slår mig att jag blir så påverkad av rubriken.

Varför hatar folk SD?

Om man tänker efter, så hatar "folk" inte alls (SD), utan var femte är ganska positiva till dem, enligt väljarbarometrarna. Av resterande 80% "hatar" säkert inte alla (SD) även om de inte själva vill rösta så.

Så, rubriken är ju ledande, den skall ju vara självuppfyllande, så att man funderar över de argument man kan ha för att inte SJÄLV bli utpekad som "Någon som  är värd att hata" = (SD)are. Guilt by association.

Detta gäller för övrigt nästan ALL politisk propaganda i Sverige. Om du är emot 50/50 inom föräldrapenningen är du emot jämställdhet. Om du inte tycker att alla skall ha samma lön oavsett kompetens eller arbetsinsats är du mot "Solidaritet".
    Om du hävdar att inte hela sveriges transportproblem kan lösas med ttunnelbana, tåg och cykel är du ett "miljösvin". Om du jobbat ihop mer pengar än genomsnittet är du ett "kapitalistsvin".

Det är inte tillåtet i Sverige att fundera över dels *fakta* och dels vad du själv tycker, utan alla åsikter skall vara "Politiskt Korrekta".

Om JAG tänker efter, så inte "hatar" jag 20% av Sveriges folk. Jag tror inte jag hatar Jimmy Åkesson heller, faktiskt hatar jag nog ingen, inte ens de som gjort mig illa. Däremot känner jag ett stort FÖRAKT för en massa hycklande idioter / politiker som försöker hjärntvätta svenska folket, men det kommer inte att gå.

Folk är faktiskt klokare än så!!!

• themia
    politruken2 skrev 2015-06-19 19:11:36 följande:

Varför hatar folk SD?

Om man tänker efter, så hatar "folk" inte alls (SD), utan var femte är ganska positiva till dem, enligt väljarbarometrarna. Av resterande 80% "hatar" säkert inte alla (SD) även om de inte själva vill rösta så.

Så, rubriken är ju ledande, den skall ju vara självuppfyllande, så att man funderar över de argument man kan ha för att inte SJÄLV bli utpekad som "Någon som  är värd att hata" = (SD)are. Guilt by association.

Detta gäller för övrigt nästan ALL politisk propaganda i Sverige. Om du är emot 50/50 inom föräldrapenningen är du emot jämställdhet. Om du inte tycker att alla skall ha samma lön oavsett kompetens eller arbetsinsats är du mot "Solidaritet".
    Om du hävdar att inte hela sveriges transportproblem kan lösas med ttunnelbana, tåg och cykel är du ett "miljösvin". Om du jobbat ihop mer pengar än genomsnittet är du ett "kapitalistsvin".

Det är inte tillåtet i Sverige att fundera över dels *fakta* och dels vad du själv tycker, utan alla åsikter skall vara "Politiskt Korrekta".

Om JAG tänker efter, så inte "hatar" jag 20% av Sveriges folk. Jag tror inte jag hatar Jimmy Åkesson heller, faktiskt hatar jag nog ingen, inte ens de som gjort mig illa. Däremot känner jag ett stort FÖRAKT för en massa hycklande idioter / politiker som försöker hjärntvätta svenska folket, men det kommer inte att gå.

Så vad menar du med "försöker hjärntvätta"?
    Att man uttrycker en åsikt som du inte gillar, eller ...?
  • themia
    politruken2 skrev 2015-06-19 19:11:36 följande:

Varför hatar folk SD?

Så vad menar du med "försöker hjärntvätta"?
    Att man uttrycker en åsikt som du inte gillar, eller ...?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?