• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Aqt skrev 2015-06-23 07:37:52 följande:
    SD driver i stort sett samma politik i Sverige som Dansk Folkeparti och sina motsvarigheter Sannfinnländarna och Fremskrittspartiet i Norge.

I de länderna behandlas de partierna på ett demokratiskt sätt och utesluts inte i överenskommelser o.s.v.

Men min fråga kvarstår, och jag förtydligar den;

Är Norge, Danmark och Finlands invandringspolitik rasistisk som tar emot färre flyktingar, anhöriginvandrare än Sverige?
    Nej, SD är ett nationalistiskt parti som vill minska invandringen med 90% och bedriva assimileringspolitik såsom Sannfinländarna. Det hörs på namnet om inte annat: Sannfinländarna. Vilka är de andra då? Falskfinländarna? Rasistiskt? Absolut. Fremskrittspartiet i Norge står för integreringspolitik precis som alla svenska riksdagspartier bortsett från SD. Danskt Folkeparti har stått för integreringspolitik men glidit alltmer mot assimileringspolitik - bli som "oss" eller dra/låt dig diskrimineras vilket är ett rasistiskt tänk.

Du menar att i de länderna har andra partier på demokratiskt vis VALT att samarbeta och vad vill du ska ske i Sverige? Att man på odemokratiskt vis ska TVINGA partier att samarbeta med partier man inte vill samarbeta med? Tycker du att man på samma sätt ska TVINGA Dansk Folkeparti och Sannfinländarna   - partier från de nordiska länderna som inte vill vill samarbeta med SD i Europaparlamentet att samarbeta med dem? Man får gruppera sig hur man vill och om ingen vill gruppera sig med en så står man där ensam.

Jag tror du och jag har lite olika syn på demokratibegreppet.
  • solaris
    retorik skrev 2015-06-22 22:00:33 följande:

Man måste skilja på snack och handling. De som de fakto mest motarbetat integrationen och i så fall skulle förtjäna att kallas "rasist" eller "faschist" är finns inom LO och facken.

Det är ingen hemlighet att man vill förhindra ALLA som inte tillhör facket att arbeta. Man skall ha SVENSKT kollektivavtal, för det är bara SVENSKT kollektivavtal man har kontroll över.

När Skanska, Ncc eller Peab bygger i övriga Eu, varför skall inte svenska arbetare då tvingas ha Polskt, Tyskt eller vad det nu kan vara kollektivavtal? Jo för LO och fackrörelsen i Sverige vill bestämma i HELA EU.

De tidiga asylinvandrarna till Sverige fick absolut inte arbeta. De skulle ju i så fall "ta svenska arbetares jobb". Andra exempel är ju Vaxholms-affären, där facket tvingade ett baltiskt företag i konkurs, trots att de hade "svenska" villkor, bara för att de inte skrivit på SVENSKT kollektivavtal ( som ger svenskt fack stora inkomster genom "kontrollavgifter").

Så, diskrimineringen av invandrare började LÅNGT före det förhatliga (SD) om man är intresserad av sanningen. Och invandrarfientliga åsikter har framförts tidigare, men det är nu när volymen invandrare börjat bli så stor att det syns rejält på skattsedeln, som skulden läggs på järnrörs-(SD).

Det är min starka inneboende tro och erfarenhet från *många* länder, att integration börjar i ARBETET. Kan man utföra en arbetsuppgift med någon av annan tro, färg, kultur etc, så kommer det att leda till förståelse och vänskap. MIN erfatenhet säger detta.

Genom att förvägra invandrare rätt att arbeta SKAPAR man segregation, både från invandrarnas och från övriga befolkningens sida. Nu har alla partier målat in sig i ett hörn genom att inte tillåta diskussion av ämnet. Därför växer också (SD).

Och det fanns ju *inga* nazister i sossarna unde 2:a världkriget. Nej visst inte.
  • Gotlänning
    solaris skrev 2015-06-24 00:44:14 följande:
    Och det fanns ju *inga* nazister i sossarna unde 2:a världkriget. Nej visst inte.
    Är nog ingen som förnekar men hur ser det ut i SD 2015?
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning

Vet inte om jag hatar SD, tycker själva partiet är ganska komiska med en Jimmie som står med höjda ögonbryn och pratar om Sverige.

Deras väljare som sitter och rasar och snyfter på Exponerat och allt vad det heter, dessa folk tycker jag är otroligt komiska... vilket gnäll, surfa gärna in och skratta en aning.

Jag hatar inte väljarna men tvekar inte att konfrontera dem som tar steget fram och sprider sin dynga, då tar jag steget fram och konfrontationen är ett faktum.

SD? Ha.

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • solaris
    Gotlänning skrev 2015-06-24 00:58:35 följande:

Vet inte om jag hatar SD, tycker själva partiet är ganska komiska med en Jimmie som står med höjda ögonbryn och pratar om Sverige.

Deras väljare som sitter och rasar och snyfter på Exponerat och allt vad det heter, dessa folk tycker jag är otroligt komiska... vilket gnäll, surfa gärna in och skratta en aning.

Jag hatar inte väljarna men tvekar inte att konfrontera dem som tar steget fram och sprider sin dynga, då tar jag steget fram och konfrontationen är ett faktum.

SD? Ha.

Näe, att hata(?) gör ju bara ont i den som hatar!!!
    Och, man kan ju inte försöka hata ihjäl 1/6-del av landets befolkning.
    Så man måste diskutera meningskiljaktligheterna, debattera heter det visst....

Så löser man konflikter utan krig...om det inte ÄR just krig man vill ha....
  • Gotlänning
    solaris skrev 2015-06-24 01:05:03 följande:

Krig kommer inte att hända, trams.

Diskuterat har man gjort och där är man idag.
  • nihka
    solaris skrev 2015-06-24 01:05:03 följande:

"Meningsskiljaktigheter"??? Jag tror visst det kallas olika politiska uppfattningar. Det får man ha i en demokrati. Om man inte vill ha SDs politik är det inget man ska diskutera eller debattera med dem tills man är överens med dem.

• Tom Araya
    nihka skrev 2015-06-23 10:38:08 följande:
    Nej, SD är ett nationalistiskt parti som vill minska invandringen med 90% och bedriva assimileringspolitik såsom Sannfinländarna. Det hörs på namnet om inte annat: Sannfinländarna. Vilka är de andra då? Falskfinländarna? Rasistiskt? Absolut. Fremskrittspartiet i Norge står för integreringspolitik precis som alla svenska riksdagspartier bortsett från SD. Danskt Folkeparti har stått för integreringspolitik men glidit alltmer mot assimileringspolitik - bli som "oss" eller dra/låt dig diskrimineras vilket är ett rasistiskt tänk.
    Jag ser inget rasistiskt i assimileringspolitik.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-06-25 01:23:12 följande:
    Jag ser inget rasistiskt i assimileringspolitik.
    Vad anser du om den assimilering av judar som skedde i det forna Sovjet i kommunismens namn?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?