• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:51:36 följande:
    Jag tycker att det är väldigt ironiskt att Martin Fredriksson som är med i researchgruppen (AFA) är dömd för misshandel med järnrör. Och mordhot, mordbrand, brott mot knivlagen och andra diverse misshandlar. Men det har man tydligen överseende med. Han tycker ju "rätt".
    Så istället för att gotta sig åt järnrörsgänget som vissa gör här, dvs 2 Sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör kanske vi kan hänvisa till AFA-Martin istället som faktiskt slagit någon upprepade gånger i huvudet med ett järnrör och dömts för det?
    Eller kongolesen Doudou som återfinns under 15 avsnitt i belastningsregistret och som mördade en tonåring och en kvinna med ett järnrör. Någon av dessa 2 stjärnor borde få ta över stafettpinnen med "järnrörsskandalen" nu.
    Expressens "Avpixling" ledde bara till fördömanden från både svenska och utländska tidningar.
    Jaså det var det enda som hände. Två sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör. Så oskyldigt du får det att låta. Nu handlar det inte om några "vanliga" människor utan järnrörsgänget var företrädare för SDs politiska topp och handlingarnas bakomliggande uppsåt bedöms utifrån det plus hela lögnhärvan och att partiet fortsätter att hålla dem om ryggen.

Jag har inte överseende med NÅGON som begår brottslliga handlingar, men när man diskuterar i trådar som har som rubrik "Varför hatar folk SD?" är det relevant att ta upp vad SDare har gjort och sagt som gör partiet hatat.

Det Expressen gjorde var fel, men eftersom det är gjort har jag kommenterat eftereffekter och säkert är det någon som har tänkt tanken att det jag säger anonymt kanske inte kommer förbli anonymt och att någon tänker sig för en extra gång innan den trycker på skicka.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:50:44 följande:
    Jaså det var det enda som hände. Två sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör. Så oskyldigt du får det att låta. Nu handlar det inte om några "vanliga" människor utan järnrörsgänget var företrädare för SDs politiska topp och handlingarnas bakomliggande uppsåt bedöms utifrån det plus hela lögnhärvan och att partiet fortsätter att hålla dem om ryggen.

Jag har inte överseende med NÅGON som begår brottslliga handlingar, men när man diskuterar i trådar som har som rubrik "Varför hatar folk SD?" är det relevant att ta upp vad SDare har gjort och sagt som gör partiet hatat.

Det Expressen gjorde var fel, men eftersom det är gjort har jag kommenterat eftereffekter och säkert är det någon som har tänkt tanken att det jag säger anonymt kanske inte kommer förbli anonymt och att någon tänker sig för en extra gång innan den trycker på skicka.
    Den skandalen skedde innan valet 2010.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:29:05 följande:
    Nu kändes det inte som att vi alls pratade om samma sak.
    Ordet rasist är så uttjatat att det inte betyder något längre. Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder. Och jag skiter som sagt i vad folk säger. Det får stå för dem själva.

Hahaha. Nej, du skiter inte alls i vad andra säger. Tvärtom försvarar du rasism lightuttalanden från en person och tycker det går under "Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder" och sedan när jag lyfter fram flagrant rasism från samma person så låter du det bara passera. Fast det gör inte jag Glad
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:33:49 följande:
    Hur tror du kommentarsfälten ser ut på vänstervridna sidor? Finns facebooksidor med vänsterhat som skulle få den mest härdade avpixlatläsaren att rodna. Kommer vi få se en uthängning av dessa näthatare också tror du? Tveksamt va?
    Som jag redan sagt svar på samma kloakretorik. Eftersom Expressen gjorde fel så tror jag inte att de eller någon annan ger sig på samma trick utan en uppluckring av lagen.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:44:18 följande:
    Jag tror att några våldsvänsteraktivister har dubbla konton också. Eller skulle de vara något undantag? Jag tror vänstern är farligare för Sverige än Sverigedemokraterna.

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/b.../

www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-komm.../

www.svd.se/nyheter/inrikes/forskare-varnar-fo...

Jag tror inte det, jag är inte ens säker på att det finns några vänsteraktivister här på FL, De allra flesta som står upp för anständighet och humanism har väl inte ens tydliggjort var de står partipolitiskt. Några moderater, någon miljöpartister, någon allmänliberal och någon socialdemokrat, kan jag dra mig till minnes, om jag försöker komma ihåg sådana som angett var de står politiskt.

Nu vet jag iofs inte hur du definierar vänsteraktivist - och här på FL är det långt från enbart Suffering av sverigedemokrater som kallat moderater för vänsteraktivister.

Är themia som nyligen förklarade att hon är pensionär och miljöpartist vänsteraktivist, enligt din tolkning?

Jag vet inte i vilken utsträckning andra delar min syn på en internetidentitet - men för mig är det mina åsikter, den jag är på FL - det ska jag kunna stå för och klara av att förmedla med min signatur.

Det är liksom en moralfråga, mina åsikter skulle inte bli bättre om jag försökte skapa ett antal alias som gav mig understöd i det jag försöker uttrycka, men min moral skulle definitivt vara sämre.

Det är inte särskilt svårt för den som är hyfsat läsvan att känna igen ytterligare ett par sverigedemokrater som använder sig av multipla alias här på FL, men jag har aldrig noterat motsvarigheten bland icke-sverigedemokrater på det politiska forumet.

Ibland kan det vara vettigt att ställa en rimlighetsfråga. I omröstning efter omröstning här på FL får SD bortåt hälften av rösterna. Är detta rimligt på ett forum där de stora flertalet är kvinnor - som inte direkt är SD:s främsta stödtrupp?  
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:23:57 följande:
    www.expressen.se/gt/hemskickade-tiggare-har-a.../

Jag vet hur det ligger till. Dock hoppas jag innerligt att rumänska tiggare ska förbjudas. Det spelar ingen roll att de åker hem frivilligt. Som en boomerang är de tillbaka efter en månad. Vi fick bara nöjet att betala deras resa hem så de kunde heja lite på släktingarna och sen tillbaks hit och tigga. För första gången hoppas jag på iskyla så dom håller sig borta nu.

Är det inte lika bra att löpa linan ut och förbjuda fattigdom? Så länge det finns fattiga människor oavsett nationalitet så kommer de att försöka överleva. Det hade du säkert också gjort.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:56:21 följande:

Hahaha. Nej, du skiter inte alls i vad andra säger. Tvärtom försvarar du rasism lightuttalanden från en person och tycker det går under "Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder" och sedan när jag lyfter fram flagrant rasism från samma person så låter du det bara passera. Fast det gör inte jag Glad
    Vart försvarar jag rasism? Det känns som att du börjar tappa fotfästet i din kamp mot rasism och rasisterna.
    När jag talar om att folk blir kallade rasister så menar jag politiker som gjort vanliga standarduttalanden om invandring och fått löpa gatlopp. Eller C-politikern som tyckte att ensamkommande barn borde ålderstestas då systemet utnyttjas av vuxna män och därmed utsätter riktiga barn för fara. Satan vad skit han fick. En del inser inte debattklimatet förrän de själva får rasist kastade i ansiktet och undrar vad fan som hände.

debatt.svt.se/2013/03/15/radslan-att-kallas-rasist-hindrar-kampen-mot-hedersfortryck/

Rasismtjafset får även andra konsekvenser.

nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sverige-rasistiskt.html

Väldigt läsvärt.

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 12:03:48 följande:
    Jag tror inte det, jag är inte ens säker på att det finns några vänsteraktivister här på FL, De allra flesta som står upp för anständighet och humanism har väl inte ens tydliggjort var de står partipolitiskt. Några moderater, någon miljöpartister, någon allmänliberal och någon socialdemokrat, kan jag dra mig till minnes, om jag försöker komma ihåg sådana som angett var de står politiskt.

Nu vet jag iofs inte hur du definierar vänsteraktivist - och här på FL är det långt från enbart Suffering av sverigedemokrater som kallat moderater för vänsteraktivister.

Är themia som nyligen förklarade att hon är pensionär och miljöpartist vänsteraktivist, enligt din tolkning?

Jag vet inte i vilken utsträckning andra delar min syn på en internetidentitet - men för mig är det mina åsikter, den jag är på FL - det ska jag kunna stå för och klara av att förmedla med min signatur.

Det är liksom en moralfråga, mina åsikter skulle inte bli bättre om jag försökte skapa ett antal alias som gav mig understöd i det jag försöker uttrycka, men min moral skulle definitivt vara sämre.

Det är inte särskilt svårt för den som är hyfsat läsvan att känna igen ytterligare ett par sverigedemokrater som använder sig av multipla alias här på FL, men jag har aldrig noterat motsvarigheten bland icke-sverigedemokrater på det politiska forumet.

Ibland kan det vara vettigt att ställa en rimlighetsfråga. I omröstning efter omröstning här på FL får SD bortåt hälften av rösterna. Är detta rimligt på ett forum där de stora flertalet är kvinnor - som inte direkt är SD:s främsta stödtrupp?  
    Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med vare sig vänstermuppar eller Sdare på FL. Så intresserad är jag faktiskt inte. De kvinnor jag känner är inte positiva till dagens invandring. 90% av de jag pratar med vill ha en förändrad flyktingpolitik. Jag tror fler och fler kvinnor kommer söka sig till SD.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?