• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-06 01:12:42 följande:

Jag tror att jag har kommenterat något av den personen, ev något enstaka isf. Men varför skulle jag bry mig om det, är ju inte direkt så att jag har gjort tummen upp om han har sagt neger? Men tycker du att det är rimligt när du jämför alla andra här med honom?
    Inte direkt gjort tummen upp och inte direkt gjort tummen ner heller...

Titta efter igen. Har jag jämfört alla andra här med honom???
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-06 01:16:13 följande:
    Du har ju till och med gått på hans eviga trumpetande om att jag röstar på vänsterkanten. Saker och ting blir inte fakta bara för att någon upprepar dem in absurdum. Jag har aldrig talat om vad jag röstar på. Lär dig att skilja på fakta och andras och egna fantasier.

Haha jag det kan vi ju ta i hand på.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-05 21:33:27 följande:
    Främst är det barnen man tänker på här. Det är ju viktigt att de går i skolan och får sina barnvaccinationer mm mm någonstans. De har ju oftast inte valt att komma till Sverige. De vuxnas rättigheter är betydligt mer begränsade som sjukvård som inte kan anstå.

Att den som jobbar svart ska få hjälp av facket handlar inte om att ta in dem i facket utan att driva processer mot arbetsgivare som utnyttjar dessa människors utsatta läge och anställer dem svart. Man vill precis som med sexköpslagen kriminalisera den som betalar för tjänsten och inte den som säljer tjänsten.

Visst kan man resonera som att gör det helvetiskt tufft så åker de självmant, men när det är värre än helvetiskt tufft där man kommer ifrån hjälper det inte. En del blir tvångsutvisade eller eskorterade ut ur landet. Polisen kommer på natten och hämtar hela familjen och på morgonen sprids ryktet i skolan om varför den och den inte är där. Det är väldigt upprivande för alla parter. Det bästa är när myndigheterna kan övertyga personerna om att det är bästa att resa hem. Om de åker frivilligt är det ju dessutom mindre troligt att de återvänder.

Sedan är det inte olagligt att befinna sig i Sverige efter ett utvisningsbeslut. Tycka vad man vill men så ser lagen ut.
    www.expressen.se/gt/hemskickade-tiggare-har-atervant-till-boras/

Jag vet hur det ligger till. Dock hoppas jag innerligt att rumänska tiggare ska förbjudas. Det spelar ingen roll att de åker hem frivilligt. Som en boomerang är de tillbaka efter en månad. Vi fick bara nöjet att betala deras resa hem så de kunde heja lite på släktingarna och sen tillbaks hit och tigga. För första gången hoppas jag på iskyla så dom håller sig borta nu.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-05 22:04:25 följande:

Nja, inte på det sättet som alliansen gör det. "Det ska löna sig att arbeta" innebär att göra det så olönsamt att inte arbeta att man tvingar folk att till varje pris ta vilket arbete som helst. Den typen av retorik använder inte de rödgröna.
    Samma sak med Sd och partierna ännu längre till höger, där talar man om "massinvandring" och svenskfientlighet för att förstärka sina budskap. Eller som Erroll Flynn att "illegala" får sjukvård och tandläkarbesök plus några andra förmåner. Dock undanhåller han att sjukvård och tandvård bara är akuta besök samt att övriga förmåner bara gäller i Malmö stad.

Jag anser att det inte är ett hederligt sätt att debattera.
    Jag har inte undanhållit någonting.
    Och snart inte bara Malmö, fler kommuner kommer ta efter och kasta bort invånarnas pengar.
    Vad menar du med citationstecken runt illegala? Vill du envisas med att kalla dom "papperslösa"?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-05 22:56:00 följande:
    Om det ändå vore så. Kanske för en liten tillfällig klick vilket förstås är bättre än tidigare vilket var noll. Men nej, han har gått precis lika långt och längre förrut. Det kan jag personligen intyga. Kom ihåg att jag är kvinna och det finns ett "extrapaket" bortom standardpåhoppen för det.

Det som är annorlunda den här gången är att jag envist har drivit frågan om hur man kan ställa sig bakom olika uttalanden av vederbörande och framför allt varför i stort sett ingen reagerar från SD-håll. Suffering tyckte jag körde med "orent spel" som försökte "ställa människor mot varandra" och "orsaka splittring" väl invirad i SD-sektgemenskapens mot de egna allförlåtande och ulliga mantel, än mer tydligt visad på avpissat och fria strider men nu ska det säljas ut eller så har man sagt att man står för vad människan spyr ur sig. Har man nolltolerens får man ha det även på fritiden.

Man kan inte hålla med någon om att det är illa när man kallar SDare rasister och sedan vända ett behändigt blint öga till när samma person säger de mest vidriga rasistiska sakerna. Inte om man vill framstå som det minsta trovärdig.

Än så länge är det EN SDare som genom att uttrycka det i tråden fördömt vederbörandes uttalanden.
    Nej jag fördömer inte andras uttalanden. Jag låter varje idiot stå för sina egna uttalanden oavsett sida.
    Att kalla Avpixlat för avpissat är ganska barnsligt. Jag kallar ju inte Expo för Inkompetento tex.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 00:37:26 följande:
    Personen var aktiv som Suffering när jag började läsa här för ett par år sen. Du kan hitta många trådar om du söker bakåt. Efter Suffering blev det könsbyte till Gerd, en medelålders kvinna vars familj trakasserades av invandrare. Därefter har personen säkert varit aktiv under ett tusental olika alias, ofta ett flertal samtidigt. Det är därför vi brukar skämta om omröstningstrådarna, och undra hur stor andel av rösterna Suffering står för.

Suffering är dock inte den enda sverigedemokraten som har ett flertal alias aktiva samtidigt här på FL, det finns åtminstone två till. Jag har lite svårt att tänka mig motsvarande aktiviteter hos icke-sverigedemokrater - men det kan ju förstås inte uteslutas.
    Jag tror att några våldsvänsteraktivister har dubbla konton också. Eller skulle de vara något undantag? Jag tror vänstern är farligare för Sverige än Sverigedemokraterna.

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/

www.svd.se/nyheter/inrikes/forskare-varnar-for-vanstervald_3170433.svd

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 00:42:37 följande:
    Visst är jag lättprovocerad, men inte på det personliga planet. Men jag kan känna en ganska stark ilska t ex när föraktet för invandrare blir som påtagligast. T ex när flyktingkatastrofen i Lampedusa inträffade och ett av de andra SD-klustren (Notariatetaliasen) var euforisk av lycka.
    Det är aldrig roligt när folk dör. Dock kanske Sverige har ett visst ansvar som lovar PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Folk ser sin chans och försöker ta sig hit. På alla sätt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 00:45:55 följande:
    Vill inte spekulera. Det är inget som jag vet eller någon jag pratar med via inboxen vet, men följ effemgeas länk ovan så ser du vilka ansträngningar som gjordes och fortfarande görs för att slippa förbli utsparkad oräkneliga gånger.

Tycka vad man vill om Expressens metoder men det skrämde säkert upp en del "tyckare" som har olika åsikter officiellt och inofficiellt och har använt nätet som en ventil för att lätta på trycket. Denna person går dock på precis som vanligt.
    Jag tycker att det är väldigt ironiskt att Martin Fredriksson som är med i researchgruppen (AFA) är dömd för misshandel med järnrör. Och mordhot, mordbrand, brott mot knivlagen och andra diverse misshandlar. Men det har man tydligen överseende med. Han tycker ju "rätt".
    Så istället för att gotta sig åt järnrörsgänget som vissa gör här, dvs 2 Sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör kanske vi kan hänvisa till AFA-Martin istället som faktiskt slagit någon upprepade gånger i huvudet med ett järnrör och dömts för det?
    Eller kongolesen Doudou som återfinns under 15 avsnitt i belastningsregistret och som mördade en tonåring och en kvinna med ett järnrör. Någon av dessa 2 stjärnor borde få ta över stafettpinnen med "järnrörsskandalen" nu.
    Expressens "Avpixling" ledde bara till fördömanden från både svenska och utländska tidningar.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-06 01:18:36 följande:

Haha jag det kan vi ju ta i hand på.

Jepp. Ingen kommentar om de grundlösa påståenden om vad jag röstar på och som du hjälper till att sprida med hjälp av FLs mest bannade skribent. Inte ens ett lite "hoppsan, så långt tänkte jag inte" utan har någon som röstar på ett parti som du gillar sagt något om saken så är det säkert så. Litet självständigt tänkande saknas här.

Vi kan ju börja i den lilla verklighet som rör oss själva och se hur mottagliga vi är för fakta och i vilken utsträckning vi byter ut den mot fantasi för att få en fingervisnimg om hur färdigheten fungerar i ett större sammanhang. Du ligger fett efter kan jag säga. Uttala dig inte om vilket parti eller ens vilket block jag sympatiserar med när du inget vet om saken. Att inte rösta på SD innebär inte att man automatiskt tillhör "vänsterkanten". Är riktigt trött på den här skrönan.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-02 14:49:22 följande:

Rasism rasism rasism rasism....the word has lost it´s meaning.
    Du försvarar iaf rasistiska uttalanden av andra när de påtalas men att kommentera när de från samma person till och med är så flagrant rasistiska med "negerns egenskaper" att man dömer ut sig själv som hjärndöd om man förnekar rasismen ...ja, då plötsligt ska var och en stå för sig själva.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?