• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:30:30 följande:
    Att kalla Avpixlat för avpissat är ganska barnsligt. Jag kallar ju inte Expo för Inkompetento tex.

Tycker du. Jag tycker "avpissat" är synnerligen målande och det har börjat sprida sig vilket jag hoppas även "fria strider" gör också. Det man sysslar med på de sajterna är att  verbalt urinera på invandrare och ägna sig åt verbalt krig mot invandrare. Särskilt anhängarnas kommentarer är bortom all kritik.

Vad jag har förstått så tillkom en del sajter som "granskar SD" som ett svar på denna bedrövliga kloakretorik som måste förstås i ljuset av att de är just ett svar. Tyvärr välbehövligt, men jag såg gärna att hela skiten läggs ner vilket den förstås aldrig kommer att göra.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:17:29 följande:
    Du försvarar iaf rasistiska uttalanden av andra när de påtalas men att kommentera när de från samma person till och med är så flagrant rasistiska med "negerns egenskaper" att man dömer ut sig själv som hjärndöd om man förnekar rasismen ...ja, då plötsligt ska var och en stå för sig själva.
    Nu kändes det inte som att vi alls pratade om samma sak.
    Ordet rasist är så uttjatat att det inte betyder något längre. Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder. Och jag skiter som sagt i vad folk säger. Det får stå för dem själva.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:45:46 följande:
    Det är aldrig roligt när folk dör. Dock kanske Sverige har ett visst ansvar som lovar PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Folk ser sin chans och försöker ta sig hit. På alla sätt.

Fast Sverige lovar inte PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 11:29:05 följande:
    Nu kändes det inte som att vi alls pratade om samma sak.

Ordet rasist är så uttjatat att det inte betyder något längre. Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder. Och jag skiter som sagt i vad folk säger. Det får stå för dem själva.

Rasist betyder fortfarande samma avskyvärda sak. Att du blir kallad för det kanske har en orsak..?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:28:01 följande:

Tycker du. Jag tycker "avpissat" är synnerligen målande och det har börjat sprida sig vilket jag hoppas även "fria strider" gör också. Det man sysslar med på de sajterna är att  verbalt urinera på invandrare och ägna sig åt verbalt krig mot invandrare. Särskilt anhängarnas kommentarer är bortom all kritik.

Vad jag har förstått så tillkom en del sajter som "granskar SD" som ett svar på denna bedrövliga kloakretorik som måste förstås i ljuset av att de är just ett svar. Tyvärr välbehövligt, men jag såg gärna att hela skiten läggs ner vilket den förstås aldrig kommer att göra.
    Hur tror du kommentarsfälten ser ut på vänstervridna sidor? Finns facebooksidor med vänsterhat som skulle få den mest härdade avpixlatläsaren att rodna. Kommer vi få se en uthängning av dessa näthatare också tror du? Tveksamt va?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-06 11:33:45 följande:

Rasist betyder fortfarande samma avskyvärda sak. Att du blir kallad för det kanske har en orsak..?
    Jag blir inte kallad rasist. Av dig kanske.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-06 10:58:22 följande:
    Jepp. Ingen kommentar om de grundlösa påståenden om vad jag röstar på och som du hjälper till att sprida med hjälp av FLs mest bannade skribent. Inte ens ett lite "hoppsan, så långt tänkte jag inte" utan har någon som röstar på ett parti som du gillar sagt något om saken så är det säkert så. Litet självständigt tänkande saknas här. Vi kan ju börja i den lilla verklighet som rör oss själva och se hur mottagliga vi är för fakta och i vilken utsträckning vi byter ut den mot fantasi för att få en fingervisnimg om hur färdigheten fungerar i ett större sammanhang. Du ligger fett efter kan jag säga. Uttala dig inte om vilket parti eller ens vilket block jag sympatiserar med när du inget vet om saken. Att inte rösta på SD innebär inte att man automatiskt tillhör "vänsterkanten". Är riktigt trött på den här skrönan.

Men vi va ju överens att inte anta massa saker, glömde du bort det? Anledningen till att jag trodde att du va vänster vad att jag inte har sett dig ha några liberalaideer. Det är ju det ända sättet att klara en sådan här utveckling, dvs montera ner all välfärd ala USA .om det är det du vill så är det med ok, Men då säger man det och inte tramsar och låssas att det här är bra för folk i allmänhet.
  • sanna70

Till att börja med så behöver jag inte lyssna till politisk propaganda för dem är fulla med
    skitsnack hela högen oavsett parti..!

Det handlar om att vinna röster vad som händer efter valet är mindre viktigt och det
    som är mest skrämmande är att folket faktiskt accepterar det. Rättelse, har gjort tills nu..

Det räcker att sätta sig vid fika bordet på jobbet och lyssna på samtalet 5 minuter för att 
    förstå hur frusterade människor är på vad som sker i samhället.

Socialdemokraterna ljuger så dem tror sig själva.Dem lever dessutom på glansen av
    gamla dagar ( bra saker som dem har uträttat för läääääänge sedan )
    Dem höjer gärna skatten så fort dem får tillfälle och är väldigt förtjusta i bidrags samhälle.

Moderaterna gynnar dem rika sägs det och företag.
    Dem sänker gärna skatten vilket sticker i ögonen på folk, soeciellt nu när det
    är lågkonjuktur och landet går på knäna.

Miljöparti, inte värt att prata om egentligen. Deras ideal är väldigt bra men också väldigt 
    långsökta och dem lever i en annan slags verklighet.
    Jag säger INTE att vi ska sluta bry oss om vårt miljö dock måste vi kunna leva också och
    alla har inte möjlighet att cykla till jobbet.Om dem får som dem vill kommer bara dem som har det
    bra ställt att kunna köra.. Logik..? Detta är bara ett exempel.

SD ja, dem pratas det mest skit om. ALLT dem säger ska visst vara lögn. ALLT dem gör är visst fel. 
    ALLT dem visar är fult mm mm mm 

Märkligt att vissa partier får lov att ljuga hur mycket som helst utan att ifrågasättas medans andra
    hamnar i strålkastare bara dem nyser..

Har märkt att om en sosse eller moderat gör något dumt uttalande eller gör bort sig på något sätt
    så syns det en liten, liten notis i våra dags tidningar. Om SD gör eller säger något så är det första sidan som gäller 
    och det ältas i veckor om det..

Demokrati????? 
    Det är sådana saker som gör att folk börjar förstå hur manipulerade dem faktiskt har varit genom tiderna.
    Kan tänka mig att det är även dessa saker som får människor att rösta på SD.Folk vill ha FÖRÄNDRING.

Vad det gäller att anpassa sig ( det var någon som nämnde något om det ) så är det långt ifrån alla som gör
    det. Jag kan nämna ett ex från verkliga livet och NEJ det är inte påhitt. Lika bra att säga det för risken är stor 
    att någon säger det eftersom det har med icke Svensk att göra..

En kvinna, arbetskamrat faktiskt. Kom till jobbet varje dag , glad ,trevlig , väldigt duktig och omtyckt av alla.
    En dag började hon prata om sin bror som hade börjat med koran läsning / undervisning. Det blev mer och mer
    prat om det för varje dag som gick och en dag kom hon till jobbet HELTÄCKT och hade några krav.
    Hon kunde inte vistas i samma lokal som män, inte heller i receptionen, inte heller om det kom män utifrån
    mm mm mm . Hon tyckte att hon hamnade i dessa " obekväma " lägen då skulle vi andra hoppa in och ta över.

Naturligtvis kunde hon inte jobba kvar under dessa premisser och då blev hon nog lite sur för hon anmälde chefen för diskriminering. 

Detta är taget från IRL och det finns ett uppsjö av liknande berättelser från olika håll. DET är saker som inte får komma ut för då är man rasist. SD är faktiskt det enda parti som vågar säga det som många tänker på och gissa om dem har fått och fortfarande får skit för det..

Ja, det sägs ofta och gärna att dem ska slänga ut alla invandrare och andra skrämsel propaganda.. Logik???

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:32:14 följande:

Fast Sverige lovar inte PUT till alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner). Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?
    Trots att det inte råder någon väpnad konflikt i landet ska alla invandrare från Eritrea som anses ha skyddsskäl få automatisk flyktingstatus. Det har en byråkrat på Migrationsverket, rättschefen Fredrik Beijer, beslutat.

www.svd.se/nyheter/inrikes/starkt-skydd-for-eritreaner-pa-flykt_8796278.svd

Somalier har vi tagit emot 52% av alla som lyckats ta sig till Europa trots att vi utgör 2% av Europas befolkning.
    Och att Sverige som enda land i världen ger PUT till ALLA syrier som tar sig hit har du nog inte missat?

www.svt.se/nyheter/sverige/alla-syrier-far-permanent-uppehallstillstand

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:32:14 följande:

Migrationsverket har beslutat att ge alla syrier som kommer till Sverige permanent uppehållstillstånd.

Därmed blir Sverige först i EU med att ompröva situationen i Syrien och låta alla som fått tidsbegränsade tillstånd stanna och även ta hit sina familjer. Övriga EU-länder ger tidsbegränsade, ofta ettåriga uppehållstillstånd.

Det kanske är du som är felinformerad?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?