• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • xmarcusx
    Antje skrev 2014-01-09 15:24:56 följande:
    Ja, det säger ju sig själv. Invandrare ska inte ha några förmåner alls. På så sätt kan vi bli av med trycket vid gränsen och får bara hit människor som har jobb och försörjning ordnat.

Om folket får bestämma så är inte alla välkomna hit, det är bara det att vi har en sociopat som inte gillar sitt land vid makten. Det vore bättre med någon som kunde ta ansvar för sitt folk.

Israels exempel är bra, vi borde också erbjuda en summa pengar för att permanent få ut tärande invandrare ur landet, 3500 dollar är ju bara ett par månaders socialbidrag för en somalisk flerbarnsmamma så vi skulle tjäna multum i längden på en sådan ansvarsfullhet.

Jag har aldrig riktigt förstått grejen med att afrikaner inte ska bo i afrika, eller att människor födda i mellanöstern inte ska bo i mellanöstern.

Det här är ett stort systemfel och vi är dom stora förlorarna.
    Så om jag skulle få lust att flytta till Kanada skulle det inte riktigt vara okej enligt dig?

Sociopat? Är du på riktigt? Herregud, det är nästan så att man tycker synd om de som röstar på SD som faktiskt kan argumentera.
  • xmarcusx
    Antje skrev 2014-01-09 15:26:01 följande:
    Jag älskar när naiva rödingar inte har intellektuell förmåga att skilja på olika sorters bistånd.
    Skrev jag vad jag röstade på? Intellektuell förmåga var det ja.
  • Antje
    xmarcusx skrev 2014-01-09 15:30:02 följande:
    Så om jag skulle få lust att flytta till Kanada skulle det inte riktigt vara okej enligt dig?

Sociopat? Är du på riktigt? Herregud, det är nästan så att man tycker synd om de som röstar på SD som faktiskt kan argumentera.
    Självfallet ska europeer kunna flytta mellan olika europeiska länder.

Jag pratar om utomeuropéer,  vi befinner oss på helt olika nivåer i utvecklingen och vi har inget gemensamt med dom kulturellt sätt. Så det blir som du förstår väldigt problematiskt med enkelriktade och massiva folkförflyttningar.

Ja han har med stor sannolikhet diagnosen antisocial personlighetsstörning, 2012 beviljade han 111.000 permanenta uppehållstillstånd trots att det skapar massvis med extra brottsoffer, segregation, bostadsbrist och att det kostar enorma summor pengar för oss stackars skötsamma skattebetalare. (dessutom utan att fråga oss)

Något fel måste det ju vara på honom? Varför skulle han annars göra sitt land och sina medmänniskor illa?
  • UniqueSnowflake
    Antje skrev 2014-01-09 15:40:03 följande:
    Självfallet ska europeer kunna flytta mellan olika europeiska länder.

Jag pratar om utomeuropéer,  vi befinner oss på helt olika nivåer i utvecklingen och vi har inget gemensamt med dom kulturellt sätt. Så det blir som du förstår väldigt problematiskt med enkelriktade och massiva folkförflyttningar.

Ja han har med stor sannolikhet diagnosen antisocial personlighetsstörning, 2012 beviljade han 111.000 permanenta uppehållstillstånd trots att det skapar massvis med extra brottsoffer, segregation, bostadsbrist och att det kostar enorma summor pengar för oss stackars skötsamma skattebetalare. (dessutom utan att fråga oss)

Något fel måste det ju vara på honom? Varför skulle han annars göra sitt land och sina medmänniskor illa?
    Är det Reinfeldt du pratar om? För i sånt fall ansluter jag mig till tjänstgöring på din båt *honnör*
    What does the fox say? -^^,--,~
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-09 14:42:35 följande:

Och det inbillar du dig att det hjälper mitt i krigets Syrien där inga organisationer vågar sig dit?
    Det är inte jag som säger det. Det är FN genom UNHCR. Fast dom kanske är Sverigedemokrater hela bunten.
  • Naranjos
    xmarcusx skrev 2014-01-09 15:18:04 följande:
    Sverigedemokraterna vill minska invandringen och skära i biståndet. Älskar när SD-folk försöker klä rasismen i någon slags humanism.
    En anpassning till FN:s rekommendationer samt ÖKAT bistånd till UNHCR med 5.2 MILJARDER mer än regeringen.
    Men det är klart, vill du kalla det rasism att öka hjälpen till krigets offer i Syrien så står det dig fritt.

Faktum kvarstår att med SD:s politik skulle fler få hjälp än idag. Varför är du så omänsklig att du inte vill det? Det verkar som det är du som är rasist!
  • Antje
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-09 15:47:41 följande:
    Ja vilken jävla galning. Det trodde nog inte alla de människor som röstade M.
    Nej, vem kunde tro att han helt tanklöst skulle pumpa in drygt en halv miljon utomeuropeiska invandrare på bara 7 år vid makten, den där extra femhundringen som vanliga arbetare på fulla allvar trodde dom skulle få i plånboken har nog ätits upp med råge

Årlig kostnad för massinvandring: ca 110.000.000.000 kr (lågt räknat)
    Folkmängd: ca 10.000.000

110.000.000.000 / 10.000.000 = 11.000 kr per skalle/år för erhållen kulturberikning.

Men vi får förvisso mycket för pengarna, alla som såg på Efterlyst igår kunde med lätthet notera att samhället blivit mer spännande och oförutsägbart sedan den fina mångkulturen flyttade in hos oss.

Om jag hatar Fredrik Reinfeldt? Ja det gör jag faktiskt.

• UniqueSnowflake
    Antje skrev 2014-01-09 16:03:29 följande:
    Nej, vem kunde tro att han helt tanklöst skulle pumpa in drygt en halv miljon utomeuropeiska invandrare på bara 7 år vid makten, den där extra femhundringen som vanliga arbetare på fulla allvar trodde dom skulle få i plånboken har nog ätits upp med råge

Årlig kostnad för massinvandring: ca 110.000.000.000 kr (lågt räknat)
    Folkmängd: ca 10.000.000

110.000.000.000 / 10.000.000 = 11.000 kr per skalle/år för erhållen kulturberikning.

Men vi får förvisso mycket för pengarna, alla som såg på Efterlyst igår kunde med lätthet notera att samhället blivit mer spännande och oförutsägbart sedan den fina mångkulturen flyttade in hos oss.

Om jag hatar Fredrik Reinfeldt? Ja det gör jag faktiskt.

Jag förstår dig, han är en enorm svikare.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • Ojsan
    Antje skrev 2014-01-09 15:45:05 följande:
    Ja jag pratar om den mest ansvarslösa, folkhatande och ondaste statsminister vi någonsin haft i svea rike - John Fredrik Reinfeldt

Svar på tråden Varför hatar folk SD?