• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-09 05:46:39 följande:
    Då ser man återigen rapporter om vansinnet i Syrien, Sd som så hjältemodigt vill "hjälpa på plats" istället för att låta syrier fly hit, är som vanligt tysta. Bara kvalificerat skitsnack alltså, som vanligt från Sd.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfga
    Och vilka andra partier är det som inte är tysta? Vad vill du att SD skall säga? Man har inte mandat i riksdagen att skicka hjälp.
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-09 12:02:03 följande:
    Och vilka andra partier är det som inte är tysta? Vad vill du att SD skall säga? Man har inte mandat i riksdagen att skicka hjälp.

Sd kan ju ta tillfället i akt och komma med ett förslag om hur en hjälp ska gå till när de redan presenterar hur de vill ändra (läs: sänka) biståndet. De andra partierna har inte velat minska invandringen så varför ska de yttra sig?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-09 00:59:22 följande:
    Tänk dig i stället att det handlar om att barn inte ska behöva gå runt hela dagarna och vara rädda för att polisen ska hämta dem. Vi vill väl inte förvandla dem till psykfall. Om en familj ska tvångsutvisas är det väl lämpligt att barnen är med föräldrarna och inte blir hämtade av främlingar utan att föräldrarna är med. Dessutom är det olämpligt att hämta barnen i skola och förskola för ALLA barnen som är närvarande kan traumatiseras av att det kommer poliser och hämtar någon.
    Eller att föräldrarna reser frivilligt då de faktiskt fått avslag. Det är föräldrarna som utsätter sina barn för trauma.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Ojsan
    Errol Flynn skrev 2014-01-09 13:51:30 följande:
    Eller att föräldrarna reser frivilligt då de faktiskt fått avslag. Det är föräldrarna som utsätter sina barn för trauma.
    Ja det är ju ofta beklagligt att de får avslag, men det finns regler och rutiner att följa. Det gör det bara värre för dem själva att dra ut på processen tills det sker med dramatiskt tvång.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-08 17:46:20 följande:
    Men vilket makalöst gnäll.

Du kan inte definiera bort den stora majoritet av oss svenskar som inte har för vana att jämra oss för jämmerns egen skull.

Ärligt talat, det finns väl ingen som skriver ner svenskar. Vissa anser visserligen att den stora folkmajoriteten är indoktrinerad eller förrädare eller medlöpare - men det är väl mer förståndsrelaterade yttringar (brist på) från jämmerocheländegänget än tecken på sverigedemokratiskt svenskförakt.

Så min uppfattning är nog att sverigedemokrater i grunden inte är svenskfientliga utan mer fientliga till det nutida Sverige - medan anständigt folk inte bryr sig så mycket om gnällgängets uttryck men men till skillnad från dem är vi väl alla Sverigevänner, skulle jag tro.
    Fredrik Reinfeldt: Det ursvenska är blott barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.

Mona Sahlin: Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.

Maud Olofsson: Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var människor som kom utifrån.
    Invandrarna är mer företagsamma än vi svenskar, de är mer högutbildade.
    Invandrarna bär upp välfärdens kärna.

Om en amerikansk/fransk/Nya Zealändsk politiker fällt liknande kommentarer om ursprungsbefolkningen hade han fått löpa gatlopp. 
  • Errol Flynn
    Ojsan skrev 2014-01-09 13:55:10 följande:
    Ja det är ju ofta beklagligt att de får avslag, men det finns regler och rutiner att följa. Det gör det bara värre för dem själva att dra ut på processen tills det sker med dramatiskt tvång.
    Ja men eftersom vi inte kan ha fri invandring + välfärd så måste människor utan skyddsbehov åka hem. Sverige är väldigt generösa ändå med regler om ömmande omständigheter osv.

• Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-09 12:08:32 följande:

Sd kan ju ta tillfället i akt och komma med ett förslag om hur en hjälp ska gå till när de redan presenterar hur de vill ändra (läs: sänka) biståndet. De andra partierna har inte velat minska invandringen så varför ska de yttra sig?
    SD har redan förslag i sin budget på detta. Man vill öka anslagen till UNHCR med 5.2 miljarder mer än regeringen vill satsa och därmed hjälpa otroligt många fler än vad Sverige gör idag. UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar anslagen till UNHCR och tar dessa pengar och lägger på de personer som lyckas smuggla sig själv till Sverige.
    sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/10/Budget-A-Ö.pdf

Men regeringen och övriga i 7-klövern struntar fullständigt i att hjälpa i enlighet med UNHCR:s önskemål för att i stället se så goda ut som möjligt på hemmaplan, framför allt i medias ögon. Biståndet till UNHCR ger nämligen inga pluspoäng i hemmaopinionen på samma sätt som ett massivt mottagande av människor för parkering i utanförskapsområden i Sverige gör.

Biståndspengar som så väl behövs i krigsområden används hellre till att betala lön till statsråd: www.dn.se/nyheter/politik/minister-fick-bistandspengar-i-lon/
  • Rataxes
    Ermenegildo skrev 2014-01-09 00:03:52 följande:
    orkar inte googla fram ikväll men helt nyligen visades bortsållade CV:n där det inte fanns någon annan orsak än namnet, oavsett om din arbetsgivare är smartare.
    Det första som dök upp när jag googlade.

http://www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/foretagare-sallar-inte-bort-invandrare_24369.html

"Etnicitet, diskriminering och arbetsgivarnas attityd spelar mindre roll för om en invandrare får jobb eller inte. Viktigare är ålder, utbildning samt var i Sverige man bor. Det visar en ny rapport från Svenskt Näringsliv."

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-01-09 14:30:09 följande:
    SD har redan förslag i sin budget på detta. Man vill öka anslagen till UNHCR med 5.2 miljarder mer än regeringen vill satsa och därmed hjälpa otroligt många fler än vad Sverige gör idag. UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar anslagen till UNHCR och tar dessa pengar och lägger på de personer som lyckas smuggla sig själv till Sverige.

sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/10/Budget-A-Ö.pdf

Men regeringen och övriga i 7-klövern struntar fullständigt i att hjälpa i enlighet med UNHCR:s önskemål för att i stället se så goda ut som möjligt på hemmaplan, framför allt i medias ögon. Biståndet till UNHCR ger nämligen inga pluspoäng i hemmaopinionen på samma sätt som ett massivt mottagande av människor för parkering i utanförskapsområden i Sverige gör.

Biståndspengar som så väl behövs i krigsområden används hellre till att betala lön till statsråd: www.dn.se/nyheter/politik/minister-fick-bistandspengar-i-lon/

Och det inbillar du dig att det hjälper mitt i krigets Syrien där inga organisationer vågar sig dit?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-01-09 14:39:29 följande:
    Det första som dök upp när jag googlade.

www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/foretagare-sallar-inte-bort-invandrare_24369.html

"Etnicitet, diskriminering och arbetsgivarnas attityd spelar mindre roll för om en invandrare får jobb eller inte. Viktigare är ålder, utbildning samt var i Sverige man bor. Det visar en ny rapport från Svenskt Näringsliv."

Ja precis så sa svenskt näringsliv när dessa problem uppdagades. Stämmer inte med verkligheten.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?