• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Antje skrev 2014-01-09 16:03:29 följande:
    Nej, vem kunde tro att han helt tanklöst skulle pumpa in drygt en halv miljon utomeuropeiska invandrare på bara 7 år vid makten, den där extra femhundringen som vanliga arbetare på fulla allvar trodde dom skulle få i plånboken har nog ätits upp med råge

Årlig kostnad för massinvandring: ca 110.000.000.000 kr (lågt räknat)
    Folkmängd: ca 10.000.000

110.000.000.000 / 10.000.000 = 11.000 kr per skalle/år för erhållen kulturberikning.

Men vi får förvisso mycket för pengarna, alla som såg på Efterlyst igår kunde med lätthet notera att samhället blivit mer spännande och oförutsägbart sedan den fina mångkulturen flyttade in hos oss.

Om jag hatar Fredrik Reinfeldt? Ja det gör jag faktiskt.

Du glömde förstås intäktssidan,  men den är väl inte intressant för en invandrarhatare.
    http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Antje
    themia skrev 2014-01-09 16:57:54 följande:
    Du glömde förstås intäktssidan,  men den är väl inte intressant för en invandrarhatare.
    www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till.../
    Intäktssidan? Givetvis handlar det om nettokostnaden. Även OECD-rapporten visar på en stor netto-kostnad (0,5% av BNP) trots att endast 60% av invandringens utgifter är medräknade, har du legat och sovit eller glömt tagit del av dom seriösa beräkningar som finns?

Om inte, varför länkar du till den bevisat förljugna DN-artikeln? Tror du alltid på tidningsrubriker? Så naivt och sött, du måste vara en sådan där miljöpartist eller något
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-09 00:59:22 följande:
    Tänk dig i stället att det handlar om att barn inte ska behöva gå runt hela dagarna och vara rädda för att polisen ska hämta dem. Vi vill väl inte förvandla dem till psykfall. Om en familj ska tvångsutvisas är det väl lämpligt att barnen är med föräldrarna och inte blir hämtade av främlingar utan att föräldrarna är med. Dessutom är det olämpligt att hämta barnen i skola och förskola för ALLA barnen som är närvarande kan traumatiseras av att det kommer poliser och hämtar någon.
    Jaha, och nu är Suffering tillbaka. Denna gång tycks hen vara nära bristningsgränsen redan initialt.

Det ska bli intressant om det finns någon sverigedemokrat som tar kräket i örat den här gången.

Hittills har hen bemötts som en flockledare av två likasinnade.
  • Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 15:40:03 följande:
    Självfallet ska europeer kunna flytta mellan olika europeiska länder.

Jag pratar om utomeuropéer,  vi befinner oss på helt olika nivåer i utvecklingen och vi har inget gemensamt med dom kulturellt sätt. Så det blir som du förstår väldigt problematiskt med enkelriktade och massiva folkförflyttningar.

Ja han har med stor sannolikhet diagnosen antisocial personlighetsstörning, 2012 beviljade han 111.000 permanenta uppehållstillstånd trots att det skapar massvis med extra brottsoffer, segregation, bostadsbrist och att det kostar enorma summor pengar för oss stackars skötsamma skattebetalare. (dessutom utan att fråga oss)

Något fel måste det ju vara på honom? Varför skulle han annars göra sitt land och sina medmänniskor illa?
    Nej, 111 000 immigranter fick inte PUT 2012 - siffran berör den totala immigrationen 2012. Verkligen ovanligt med lögner i den här folkströmningen.

Vilken politisk falang tillskrivs den här korrigeringen? Obestämd
  • Digestive
    effemgea skrev 2014-01-09 17:16:33 följande:
    Jaha, och nu är Suffering tillbaka. Denna gång tycks hen vara nära bristningsgränsen redan initialt.

Det ska bli intressant om det finns någon sverigedemokrat som tar kräket i örat den här gången.

Hittills har hen bemötts som en flockledare av två likasinnade.
    Japp, människan som aldrig fick leka med etikettpistoler som liten och som tar igen det som vuxen. Verkligen svårt att känna igen.
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 17:17:20 följande:
    Nej, 111 000 immigranter fick inte PUT 2012 - siffran berör den totala immigrationen 2012. Verkligen ovanligt med lögner i den här folkströmningen.

Vilken politisk falang tillskrivs den här korrigeringen? Obestämd
    Jodå, 111.090 PUT utdelades under året 2012, åtminstone om man ska tro migrationsverket. www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1381926464222/tab1.pdf

Du måste sluta med lögnerna Digestive, vi vill inte ha ett låglöne-proletariat här i Sverige. Hur gärna du än vill skapa ett sådant genom en brutal och massiv utomeuropeisk invandring så kommer alltid verkligheten ikapp.

När du slutat att hata Sverige och dina medmänniskor kommer du se saken ur ett nyktrare perspektiv.
  • effemgea
    Digestive skrev 2014-01-09 17:21:00 följande:
    Japp, människan som aldrig fick leka med etikettpistoler som liten och som tar igen det som vuxen. Verkligen svårt att känna igen.
    Nej, jag tror faktiskt att hen söker normaliteten här på FL - i en slags desperat försök att ta sig loss från Ekeroths kloak avpixlat. Bara detta skulle kunna förklara den besatthet hen uppvisar.

Men för att detta verkligen ska lyckas skulle det nog krävas att hens politiska meningsfränder deltog i försöken att få hen rumsren.
  • Naranjos
    sjuttiofemman skrev 2014-01-09 16:13:45 följande:

Här är en källa, ingen dumvänster så vitt jag förstår:
    nationalekonomi.se/filer/pdf/35-3-mcdor.pdf

Hittade flera akademiska uppsatser också om du är intresserad.
    Letar man tillräckligt mycket hittar man diskriminering vart man än vänder sig:

"Längre män har bättre betalt är kortare. Snittlönen ökar konstant upp till 185 centimeter, där kurvan planar ut något.

Det har Dan-Olof Rooth, professor i nationalekonomi vid BBS i Kalmar kommit fram till, efter ha jämfört längd och inkomst för en halv miljon svenska män":

Det går att bevisa vilka tokigheter som helst bara man vet vilket resultat man vill ha. 
    Rapporten du länkar till är dessutom 8 år gammal.

Vi har haft ett otal invandrare på min arbetsplats och har fortfarande minst 10-15 nationaliteter och jag skall inte skriva ut etniciteten här, men så mycket kan jag säga att företaget diskriminerar aldrig baserat på "ras" eller ursprung, även om det med stor fördel för företaget hade varit bättre att inte anställa vissa av dem och i stället sålla bort dem redan vid ansökningstillfället. Endast testresultat och personlig lämplighet avgör.

Vissa etniciteter medför helt enkelt stora kulturella problem enligt min erfarenhet. Vi hade häromsistens en tjej i 25-årsåldern som inte FICK åka med på en mycket viktig tjänsteresa utomlands om inte en av hennes bröder eller pappa fick följa med. Frågan om bönerum fick vi emellertid stoppat vid för den tiden 2 muslimer av ca 300 anställda.
    De mest lättintegrerade i företagskulturen har självklart varit européer men också östasiater har vi haft mycket nytta och glädje av och kommer att ha också i framtiden.
    Ett "roligt" fall hade vi med en person som satt och lade patiens på datorn i tid och otid. Efter tillsägelser som inte hörsammades, avinstallerades funktionen från hennes dator. Då gick hon och klagade hos sin chef. :). Den provanställningen blev inte långvarig.

En av de duktigaste vi haft på min avdelning har förresten afrikanskt ursprung och är fullt integrerad. Omtyckt av alla, kunder så väl som av kollegor och chefer. Dock är han säkert 185 cm lång. Vi kanske har längddiskriminerat vid anställningen och lönesättningen. Hemska tanke.

Kort sagt så skiter vi i om personen vi anställer är muslim, kristen, agnostiker, ateist, jude, katolik, taoist eller Scientolog. Har personen de kvalifikationer som krävs och får han/hon tillräckligt bra score på personlighetstest och intelligenstest, leder det till anställning oavsett om namnet är Muhammed, Fatima eller Sven. Ingen har råd att rekrytera på något annat sätt.

• Digestive
    Antje skrev 2014-01-09 17:25:13 följande:
    Jodå, 111.090 PUT utdelades under året 2012, åtminstone om man ska tro migrationsverket. www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f1...

Du måste sluta med lögnerna Digestive, vi vill inte ha ett låglöne-proletariat här i Sverige. Hur gärna du än vill skapa ett sådant genom en brutal och massiv utomeuropeisk invandring så kommer alltid verkligheten ikapp.

När du slutat att hata Sverige och dina medmänniskor kommer du se saken ur ett nyktrare perspektiv.
    Det går verkligen inte bra därborta.

Huvudrubrik - "Beviljade uppehållstillstånd" - siffran 110 090 står under underrubriken - "Samtliga".

Tror på människor som kan tyda enklare tabeller efter 10-års åldern.

Bedårande. *klappar på huvudet*
Svar på tråden Varför hatar folk SD?