• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-16 12:31:45 följande:
    Man frågar sig ju också varför de "svenska" värderingarna generellt framstår som betydligt mer moderna och jämställda än de "saudiarabiska". Det kan väl inte bero på den där religionen som man inte behöver känna sig det minsta rädd för och hotad av, eller?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.

Nejdå inget att oroa sig för. Bara man får ett Svenskpass , då blir det som att du och din släkt har bott här i århundrade .
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-16 12:28:31 följande:

Ja, eftersom det i din värld inte finns något som Sverige är bra på. Vi är bland dom mest jämställda och generösaste, miljövänliga, lojala mot arbetsgivare, bra villkor för löntagare. Vi är/ har varit otroligt duktiga på teknik, industri och tom idrott . Detta kallar jag Svenskt. Om du inte kan se några skillnader här och i tex Saudiarabien, så är du definitivt en av dom som haft tur att födas här.
    Det handlar nog snarare om att se utvecklingen så som den har skett, snarare än att ta onaturligt samt beslöjande mycket hänsyn till fabricerade nationsgränser. Sverige har importerat kultur och värderingar ifrån flertalet platser i världen (mest utmärkande via Amerika) och vidden utav den importen går inte att jämföra med immigrationen. Idag så har säkerligen Japan en större kultur- och värderingsimpakt på den etablerade svensken än Sveriges immigranter.

Det går inte att göra svenskens värld lika liten som landgränserna som har hamnat på kartor. Alla länder utgör ett storkok utav både det ena och det andra.
  • Digestive

Nationalism har samma funktion idag som den alltid har haft - att förvägra människor den individuella suveräniteten. Ideologin handlar enbart om att få människor att kuva undan sin egen vilja, för "nationens bästa". Ett så kallat onaturligt samarbete, där då fokuset inte ligger på samarbetet överhuvudtaget utan på någon slags underkastande dyrkan - där nationer ska behagas istället för gudar.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-16 13:01:44 följande:
    Det handlar nog snarare om att se utvecklingen så som den har skett, snarare än att ta onaturligt samt beslöjande mycket hänsyn till fabricerade nationsgränser. Sverige har importerat kultur och värderingar ifrån flertalet platser i världen (mest utmärkande via Amerika) och vidden utav den importen går inte att jämföra med immigrationen. Idag så har säkerligen Japan en större kultur- och värderingsimpakt på den etablerade svensken än Sveriges immigranter. Det går inte att göra svenskens värld lika liten som landgränserna som har hamnat på kartor. Alla länder utgör ett storkok utav både det ena och det andra.

Men det vet väl alla, kan inte tänka mig att någon tror att allt kommer från Sverige. Menar du att det inte finns några generella skillnader alls mellan läder/ folkslag?
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-01-16 13:12:54 följande:
    Men det vet väl alla, kan inte tänka mig att någon tror att allt kommer från Sverige. Menar du att det inte finns några generella skillnader alls mellan läder/ folkslag?

Länder
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-16 13:12:54 följande:

Det diskuteras inte riktigt så. Den här känslan som uttrycks via "[...] inte finns något som Sverige är bra på." handlar överhuvudtaget om följande påhitt - att det finns en nation viktigare att försvara (på det här viset) än den egna individen. Har vederbörande talanger så tillhör de vederbörande, inte Sverige. Inte Sverige som "[...] är bra [...]" för att vederbörande har talanger, Sverige som koncept stjäl snarare äran för vederbörande (som troligen ger bort det med glädje, då nationalism har fått råda över sinnet).

Det räds total underkastelse till Allah medan total underkastelse görs på annat håll. Fråga muslimer ifrån krigsaktuella länder hur underkastelse till nationen USA har drabbat dem och huruvida de räds sådan nationalism (och vederbörande lär känna igen sig i den rädslan skrämmande väl). Ideologin kan få människor att utföra krig som till 9/10 dödar civila, i den "demokratiska nationens suveränitets" namn.
    Skillnaden mellan aggressiv nationalism och aggressiv religion, står hårfin med blott tekniska skillnader - en gudomlighet har byts ut mot en flagga med granna färger.

• Digestive
    Thomas66 skrev 2014-01-16 13:13:54 följande:

Länder
    Givetvis skiljer sig människor ifrån varandra, i både stort som smått.
  • UniqueSnowflake
    Stormvind skrev 2014-01-16 10:51:35 följande:
    Nihka har inga källor och hon anser att hon inte heller behöver tillhandahålla några. Läser du tidigare i tråden så var hennes argument järnrörsskandal tills hon nyligen hittade på något annat eftersom ingen reagerade på järnrör längre.

Det här förtjänar att citeras
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-16 13:37:52 följande:
    Det här förtjänar att citeras

Efter att andra tagit över stafettpinnen gällande järnrör så tycker jag att Sds järnrörsincident kan läggas åt sidan nu.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-16 06:56:50 följande:

Fast ibland undrar jag vad dom håller på med när dom plockar bort inlägg. Jag har fått inlägg bortplockade när jag länkat till BRÅ för att det var rasistiskt.

Det hänger kanske ihop med vad du anser siffrorna visar. Nu säger jag inte att du sagt så men om du till exempel säger att siffrorna visar att afrikaner är våldtäktsbenägna så är det rasistiskt eftersom det är en subjektiv bedömning av vad siffrorna står för där man drar ett helt "folk" över en kam. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?