• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-01-19 20:24:45 följande:

Och om du hade avkrävts legitimation i Stockholms tunnelbana med motiveringen att människor uppehåller sig olovligt i landet, hade du varit OK med det också?

Jag har som sagt ingenting att dölja. Vill de kolla upp mig så gärna det. Eftersom jag har ganska mörka pigment och mörkt hår (samiskt i släkten) är det inte uteslutet att jag skulle blivit kollad ändå.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 20:34:14 följande:
    Du har en poäng, absolut! Gillar den sista meningen haha

Du får lära dig av vederbörande, hade inte han trippelkollat att det antagligen inte är sant och att Säpo ev/ antagligen har något att komma med. Så hade han gladeligen raljerat om järnrör , låginteligenta , och att allt en Sdare kan säga är hora i månader framöver. Så din tid kommer när någon stjärnreporter kommer att intervjua någon anonym som absolut har blivit kallad både det ena och det andra av Sdare.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-19 20:53:22 följande:

Du får lära dig av vederbörande, hade inte han trippelkollat att det antagligen inte är sant och att Säpo ev/ antagligen har något att komma med. Så hade han gladeligen raljerat om järnrör , låginteligenta , och att allt en Sdare kan säga är hora i månader framöver. Så din tid kommer när någon stjärnreporter kommer att intervjua någon anonym som absolut har blivit kallad både det ena och det andra av Sdare.
    Raljerade gjorde jag ändå.

Men det finns ett djupare allvar i restaurangincidenten. Om Ekeroth - eller någon i sällskapet -  inte har kallat någon för hora eller uppträtt olämpligt på annat sätt, så har han blivit utslängd som representant för ett folkvalt parti.

Man kan tycka vad man vill om SD - och du vet ju vad jag tycker - men det hindrar inte att jag tycker att det är för jävligt om han är oskyldig och att han då förtjänar en förklaring och en ursäkt.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-19 21:11:44 följande:
    Raljerade gjorde jag ändå.

Men det finns ett djupare allvar i restaurangincidenten. Om Ekeroth - eller någon i sällskapet -  inte har kallat någon för hora eller uppträtt olämpligt på annat sätt, så har han blivit utslängd som representant för ett folkvalt parti.

Man kan tycka vad man vill om SD - och du vet ju vad jag tycker - men det hindrar inte att jag tycker att det är för jävligt om han är oskyldig och att han då förtjänar en förklaring och en ursäkt.
    Och detta är hur någon som faktiskt står för rättvisa i samhället resonerar.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-19 21:11:44 följande:
    Raljerade gjorde jag ändå. Men det finns ett djupare allvar i restaurangincidenten. Om Ekeroth - eller någon i sällskapet -  inte har kallat någon för hora eller uppträtt olämpligt på annat sätt, så har han blivit utslängd som representant för ett folkvalt parti. Man kan tycka vad man vill om SD - och du vet ju vad jag tycker - men det hindrar inte att jag tycker att det är för jävligt om han är oskyldig och att han då förtjänar en förklaring och en ursäkt.

Haha kunde inte låta bli, kände bara att du kanske blev lite besviken. Men du har rätt kan dom inte det så börjar det bli illa.
  • Naranjos
    Thomas66 skrev 2014-01-19 18:00:26 följande:

Han skämtar va ? Det måste ju vara en parodi på folk som, tja som påminner om vissa i denna tråd.
    Japp. Klart han skämtar. Det finns många underhållande klipp med honom.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:05:57 följande:
    Antingen är du den typiske Sd-väljaren eller så låtsas du bara vara..mindre smart. Ta och fundera på det du svarar på en gång till..
    Vad det gäller vara smart så bör nog inte du uttala dig i det ämnet. Som jag sa ditt alias förklarar en del.

För det andra så var det precis vad hon skrev, om vi/jag skulle tycka det var okej att visa legitimation hela tiden var på hon själv säger att hon inte skulle palla det för hon inte alltid har med sig id handlingar.

För mig är detta helt främmande då jag minst har med mig körkort var jag än går, det ligger liksom i plånboken och enda gången man inte har med sig den är när man badar typ...
  • effemgea

Jag har heller inget emot att behöva visa körkortet.

Men vore jag sverigedemokrat skulle jag inte gilla att bli annorlunda behandlad på krogar på Stureplan.

Och hade jag varit svensk med ett annorlunda etniskt utseende skulle jag inte ha gillat att behöva visa leg i tunnelbanan.

Det är sällan några problem när man blir behandlad som alla andra, det är när man anses tillhöra en misstänkt grupp man kan ta illa upp. Och detta oavsett om man åker tunnelbana eller går på krogen.

• sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 22:13:41 följande:
    Vad det gäller vara smart så bör nog inte du uttala dig i det ämnet. Som jag sa ditt alias förklarar en del.

För det andra så var det precis vad hon skrev, om vi/jag skulle tycka det var okej att visa legitimation hela tiden var på hon själv säger att hon inte skulle palla det för hon inte alltid har med sig id handlingar.

För mig är detta helt främmande då jag minst har med mig körkort var jag än går, det ligger liksom i plånboken och enda gången man inte har med sig den är när man badar typ...

Som jag har skrivit tidigare åtskilliga gånger så blir ingen kränkt av en enskild händelse när det gäller diskriminering av invandrare.

Läs deras berättelser så kanske du förstår.

Och vad har mitt nick med något att göra..jag förstår att ni sverigedemokrater har det svårt med spriten, det måste vara jobbigt att bli påmind. Men i mitt fall handlar det om födelseår :)
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:31:18 följande:

Som jag har skrivit tidigare åtskilliga gånger så blir ingen kränkt av en enskild händelse när det gäller diskriminering av invandrare.
    Läs deras berättelser så kanske du förstår.
    Och vad har mitt nick med något att göra..jag förstår att ni sverigedemokrater har det svårt med spriten, det måste vara jobbigt att bli påmind. Men i mitt fall handlar det om födelseår :)
    Vem har sagt att ingen blir kränkt? Du håller på med djävla generalisering och skitsnack hela tiden. Du fantiserar ihop din egna verklighet och försöker trycka den på alla andra. Jag undrar varför någon diskuterar med vare sig dig eller nihka längre för ni är likadana båda två. Som förbannade vinylspelare som hakat upp sig och tragglar samma skit sida ut och sida in utan några nya detaljer.

Jag tror snarare namnet är din WAIS rating.

Och vad det gäller sprit så är det väl vänsterpartietssignum, eller vad sa Gudrun *hick* Schyman om det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?