• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-01-19 16:38:07 följande:
    Varför inte olika sorters förändringar i lagar och regler istället för att ta bort DO? DO måste ju kontrollera att människor inte diskrimineras i samhället. Att ta bort DO är som att pissa på de mänskliga rättigheterna (vilket jag tar för givet att du ställer dig bakom).
    Jag är helt för mänskliga rättigheter. Jag tycker dock inte att man ska få 60 000 kr för att man vägrar ta kvinnor i hand, vägrar klä sig efter ett företags policy eller för att man ska arbeta som kock men inte kan smaka av maten. Då ska man snarare ha en spark i arslet.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-19 14:05:34 följande:
    Varför säger du saker du inte menar? "Ni sitter och nickar ikapp". Jag är inte med i någon grupp så ta bara upp saker jag har sagt när du pratar om vad jag har sagt. Som jag nämnt tidigare, kanske här men definitivt i en annan tråd där du också medverkade anser jag en lösning är att barn som kommer hit runt tonåren får läsa lite längre för att klara skolan eftersom undervisningen bedrivs på ett språk de hålller på att lära sig och så gör vi redan. Sedan kan man lyfta ut dem ur statistiken för att det inte ska se ut som att så många som fullföljt 9 år i grundskola inte tar slutbetyg, när de i verkligheten bara gått ett par år och många har genomgått en fantastisk utveckling på den korta tiden - men som ännu inte räcker till för ett fullständigt grundskolebetyg som ger behörighethet till gymnasiet. Har du sett hur motsvarande statistik för gymnasiets introduktionsprogram ser ut för er, där många av de barn som anländer senare hamnar för att ta avgångsbetyg för grundskolan? Jag tror inte att jag hade fixat hela grundskolan i ett arabiskttalandeland på 3-4 år om jag hade flyttat som 12-åring. Hade du? Tänk på hur det ser ut för de som kommer när de är ännu äldre och hur det ser ut i statistiken. Även den som bott här i ett par veckor och varit inskriven i skolan är med i statistiken. Det är lite som medellivslängden. När jag var liten trodde jag att det inte fanns några gamla människor i länder med en kort medlivslängd, men senare förstod jag att den höga barnadödligheten drog ner statistiken även om det säkert strök med fler gamla människor i fattiga länder än rika. Du drar så svart-vita slutsatser av statistik.

Nja att det är så fantastiskt som du tror stämmer inte. Givetvis övertolkar man säkert ibland. Men här gjorde dom så för 4-5 år sedan att dom stängde en sk dåligt skola och flyttade den till en rätt bra skola. Och nu har den andra skolan lika dåliga resultat och svenskarna har lämnat, så helt problemfritt är det inte.
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 15:55:13 följande:

Nja, Säpo gjorde en anmälan så får åklagare bedöma om brott begåtts.
    Men bra om han blivit diskriminerad så kanske han kan känna in hur invandrare har det i samhället.
    Men Ekeroth är inte världens mest pålitliga person, ljuger och smiter undan när han gör bort sig. Jag har inga förutfattade meningar om denna händelse eller tar parti i förväg. Kanske något att lära dig av?
    Märkligt inlägg efter att först själv ha excellerat i förutfattade meningar ett par poster tidigare med anklagelser om fabricerade bevis, respektlöshet mot kvinnor -  inte första gången och nu är det dags igen. Att sitta och mästra andra efter det utfallet ger ju bara ett komiskt intryck.

Fernissan av tolerans är tunn, så länge man hatar åt rätt håll passerar det mesta. detfinahatet.se

#3892 Inte första gången som en sverigedemokrat fabricerar "bevis" för att kunna plocka fram offerkoftan. Ekeroth är ju inte känd för att respektera kvinnor på fyllan, det hände senast på järnrörskvällen (om inte fler gånger mellan förstås). Men nu är det alltså dags igen. 

www.aftonbladet.se/nyheter/article18199684.ab

• jeanette02
    Errol Flynn skrev 2014-01-19 16:46:38 följande:
    Jag är helt för mänskliga rättigheter. Jag tycker dock inte att man ska få 60 000 kr för att man vägrar ta kvinnor i hand, vägrar klä sig efter ett företags policy eller för att man ska arbeta som kock men inte kan smaka av maten. Då ska man snarare ha en spark i arslet.
    Det är ju pinsamt...ska vi verkligen ha det så att man kan få betalt för att man inte hälsar på korrekt sätt i Sverige?
    Trodde Sverige arbetade för jämställdhet? Tydligen inte...
  • Missermajser
    Errol Flynn skrev 2014-01-19 16:46:38 följande:
    Då vet jag en gammal gubbe på en av våra öar i västkusten som är SDare och faller inom ramen för din spark i arslet.
  • Naranjos
    Thomas66 skrev 2014-01-19 16:58:03 följande:

Nja att det är så fantastiskt som du tror stämmer inte. Givetvis övertolkar man säkert ibland. Men här gjorde dom så för 4-5 år sedan att dom stängde en sk dåligt skola och flyttade den till en rätt bra skola. Och nu har den andra skolan lika dåliga resultat och svenskarna har lämnat, så helt problemfritt är det inte.
    Apropå mångfald i skolan:

Skrattande
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 15:55:13 följande:

Nja, Säpo gjorde en anmälan så får åklagare bedöma om brott begåtts.
    Men bra om han blivit diskriminerad så kanske han kan känna in hur invandrare har det i samhället.
    Men Ekeroth är inte världens mest pålitliga person, ljuger och smiter undan när han gör bort sig. Jag har inga förutfattade meningar om denna händelse eller tar parti i förväg. Kanske något att lära dig av?
    "Men bra om han blivit diskriminerad" ???

Det är fantastiskt att dessa frihetskämpar som dig som står för rättvisa och omtanke visar sig vara de värsta svinen själva.
  • Thomas66
    Naranjos skrev 2014-01-19 17:44:01 följande:
    Apropå mångfald i skolan:

Han skämtar va ? Det måste ju vara en parodi på folk som, tja som påminner om vissa i denna tråd.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-19 16:58:03 följande:

Var har jag sagt att jag tror det är fantastiskt?

Jag har sagt att "många har genomgått en fantastisk utveckling på den korta tiden - men som ännu inte räcker till för ett fullständigt grundskolebetyg som ger behörighet till gymnasiet".

För att du ska se hur det gick spelar det ingen roll vilken annan grundskolas resultat du mäter, du får titta på hur det ser ut på nästa nivå.

Om vi stoppar in dig i en arabisktalande skola vid 12 års ålder är det dåligt av dig om du inte har gymnasiebehörighet 3-4 år senare? Om du klarar att få betyg i några ämnen men inte alla på årskurs 9-nivå, är det ett dåligt resultat? Om du börjar när du är 14 och bara har 1-2 år är det ännu sämre av dig och har du uppnått ett ännu sämre resultat då?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?