• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-20 00:41:17 följande:
    Du och sjuttofemman har vid flertalet tillfällen talat om idioter, obegåvade osv så kom inte med det skitsnacket.

Varför skulle jag överhuvudtaget prata för SDs linje i frågan? Är alla som säger emot dig automatiskt sverige demokrater av någon automagisk anledning?

Du kan uppenbart inte acceptera att det finns andra åsikter än dina och jag förstår inte varför då håller på att slänga käft i en debatt som pågått i 392 sidor nu utan minsta belägg, precis som du nyss kallade mig SD-are.
    Jag har ingen politisk affinitet överhuvudtaget men jag kan ta ställning och tänka själv utan att behöva vara styrd av någon annan, något som tydligen är otänkbart för dig så man undrar ju vilken marionett du måste vara.
    Nope. Jag har aldrig kommenterat någons intelligens med ord som idioter och obegåvade eller några andra liknande ord. Du däremot strösslar den typen av ord runt dig, men det gör som sagt inte jag. Brukar du inbilla dig saker? Jag har inte heller kallat dig SDare utan jag undrade bara om du talade för SDs linje i frågan. Jag tar ditt svar för ett "nej" så länge.

Belägg för vaddå? Tråden heter "Varför hatar folk SD?" Är det det som ska beläggas eller kan du specificera dig?

Marionett. Jaså du. Kan vi lämna ditt nya favoritämne, dvs mig, och komma vidare med något som hör till ämnet. Det verkar vara du som inte kan acceptera att jag är av åsikten att man inte ska behöva spontanlegitimera sig. Den åsikten klarade du av att ta att jag har såpass dåligt att du kallade mig för korkad.

Tanken med spontanlegitimering går emot tanken om fri rörlighet inom EU, inom Schengen, inom Norden och inom Sverige.

• nihka
    Stormvind skrev 2014-01-20 00:54:58 följande:
    Jag ifrågasätter dina korkade uttalanden.

Ja för spontanlegitimering har ju förekommit här? Något du återigen fantiserat ihop.
    Ja, det har tagits upp att "invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare, eller spontanlegitimering som jag kallade det för. Catchy expression eller hur, copyright nihka ;) men du kanske inte förstod att de två sakerna är samma sak.
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 22:40:17 följande:
    Vem har sagt att ingen blir kränkt? Du håller på med djävla generalisering och skitsnack hela tiden. Du fantiserar ihop din egna verklighet och försöker trycka den på alla andra. Jag undrar varför någon diskuterar med vare sig dig eller nihka längre för ni är likadana båda två. Som förbannade vinylspelare som hakat upp sig och tragglar samma skit sida ut och sida in utan några nya detaljer.

Jag tror snarare namnet är din WAIS rating.

Och vad det gäller sprit så är det väl vänsterpartietssignum, eller vad sa Gudrun *hick* Schyman om det?

Det är inte lätt när det är svårt, jag förstår att du röstar på Sd och fortsätt med det du om du vill. Om du nu har åldern inne att rösta.
  • Errol Flynn
    Missermajser skrev 2014-01-19 17:41:45 följande:
    Då vet jag en gammal gubbe på en av våra öar i västkusten som är SDare och faller inom ramen för din spark i arslet.

Hur mycket pengar har han klämt DO på?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 18:57:39 följande:

Visst är det så. Men du tycks utgå från att Ekeroth har blivit diskriminerad.
    Samtidigt, om man representerar ett parti som gjort sig känt för sina förtroendevaldas rasistiska utspel så kanske man får ta konsekvensen att man inte är önskvärd på alla platser.
    Ekeroth är ju inte heller den mest timida personen..

Skulle det vara lika ok att kasta ut Waberi för att han är en unken islamist som är för sharia?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:21:51 följande:

Jag hörde inte Sd klaga när invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare. Sd gör kopplingen invandring=brott. Plus det enormt stora antal rasistiska utspel från sd-förtroendevalda inkl Ekeroth själv.

Självklart är det korrekt att leta efter illegala invandrare. Vad är alternativet?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 20:03:59 följande:

Ja jag är benägen att hålla med dig, rent generellt gör jag det. Och hade Sd haft en mer fläckfri historia så skulle jag anse att det även gällde även Sd. Men detta är ett parti vars företrädare har för vana att varje vecka på sociala forum uttrycka islamofobiska, rasistiska och anti-feministiska kommentarer. Partiet har skapat ett fackförbund vars ordförande beter sig som ett svin när han blir lite pressad: www.interasistmen.se/granskning/mannen-bakom-.../
    Detta parti som så gärna kränker andra, förtjänar inte att bli rättvist behandlade i alla lägen. Men de blir det ändå för att vi lever i en rättsstat.

Sd är som den där skitungen på fotbollsplanen som sparkar en på smalbenet när domaren tittar bort och minuten senare filmar till sig en frispark. Såna idioter vill man inte ha i riksdagen eller yla om rättvisa när folk med civilkurage säger ifrån.
    Du håller ju inte alls med. Din harang avslutas med MEN......alltså håller du inte med.
    Och att länka till interasist är oseriöst. Jag skulle aldrig få för mig att länka till Fria Tider för då vet jag att jag blir sågad vid fotknölarna.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-19 23:58:21 följande:
    Det säger mer om dem som applåderar än om Ekeroth faktiskt, om vi nu utgår ifrån att han inte förolämpat någon (annat än genom att våga visa sig ute).

Ja hur vågar han gå ut på kvällen. Skämmes ta mej fan. Hade jag varit där hade jag gått i protest, oavsett om det var en miljöpartist eller sdare som blev utslängd pga partitillhörighet.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-20 00:10:58 följande:

Tugg om andras intelligens. Jag har sett hur du pumpat på med det även i andra trådar mot en rad andra människor. Magra försök till härskartekniker. Tänk om du hade några argument i stället...

Jag vill fortfarande inte vara tvungen att behöva spontanlegitimera mig. När man åker tunnelbana ska man givetvis ha med färdbevis och bilförare ska ha med körkortet vid bilkörning. Men det finns så många tillfällen när man bara går ut och då ska man inte behöva tänka oj, fick jag med legitimation ifall polisen skulle stoppa mig och kolla om jag får vara här och vara beredd på att det händer.

Är det bara du som vill ha spontanlegitimering i Sverige eller är detta något även SD vill införa?

Resor inom Schengen

Men vi har ju inre gränskontroll i Sverige. Det finns väldigt många som uppehåller sig i Sverige fast dom inte får, däribland kriminella. Varför skulle vi inte leta efter dessa?

Sverige och de övriga nordiska länderna ingår sedan 2001 i Schengensamarbetet. Det innebär att personkontrollen vid gränser har upphört i de länder som är med i samarbetet, medan den har förstärkts mot andra länder.

FlaggaPolisen har det övergripande ansvaret för gränskontrollen. Syftet är bland annat att motverka illegal invandring och gränsöverskridande brottslighet.

Polisen utför också inre utlänningskontroll, det vill säga kontrollerar att de utlänningar som befinner sig i landet gör det legalt

• Vitrysk hockeyhjälte

REVA var knappast lika med "spontana legkollar" heller - jag tror knappast att 10 procent av alla med "utländskt utseende" i T-banan är illegala invandrare. Har för mig de fick träff i en kontroll av tio.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?