• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 17:47:41 följande:
    "Men bra om han blivit diskriminerad" ???

Det är fantastiskt att dessa frihetskämpar som dig som står för rättvisa och omtanke visar sig vara de värsta svinen själva.

Ja ett parti som tycker det är okej att bli misstänkt för brott enbart baserat på människors hudfärg borde tycka att det är okej att bli avvisad pga sin politiska tillhörighet.
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:06:18 följande:

Ja ett parti som tycker det är okej att bli misstänkt för brott enbart baserat på människors hudfärg borde tycka att det är okej att bli avvisad pga sin politiska tillhörighet.
    Jaså var står detta? Jag tycker du verkar fantisera ihop lite åsikter som passar din agenda hela tiden.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-01-19 18:20:59 följande:

Jaha så alla barn är 12 år när dom kommer hit? Den skolan jag vet om flyttade över alla klasser, och dom har lika dåliga betyg nu som då.
    Var har jag sagt att alla barn är 12 när de kommer hit?

Du har problem med att förstå vad som avses med att man måste titta på hur det går längre fram på gymnasiets introduktionsprogram för att få veta hur de som inte hann klart till 16 års ålder till slut klarade grundskolan.

Statistiken för åk 9 har med alla som är inskrivna, oavsett om de gått i skolan i 9 år eller 9 dagar och allt däremellan.

Om du började i en arabisktalande skola vid exempelvis 12-årsålder skulle dina språkkunskaper och betyg förändras för att du bytte till en annan arabisktalande skola eller tror du att det hade gjort mer skillnad om du i stället om du hade börjat i samma skola 7 år tidigare?
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-19 18:14:49 följande:
    Det gör jag inte, jag läste enbart tidigare i tråden och då höll berörd person på att bemöta andra på det sättet.
    Berörd person kanske har rätt i det berörd person säger så det är skäligt att bemöta somliga andra på det sättet.
  • nihka
    nihka skrev 2014-01-19 19:13:03 följande:
    Berörd person kanske har rätt i det berörd person säger så det är skäligt att bemöta somliga andra på det sättet.
    Berörd person kommer tämligen säkert att få tillfälle att bemöta fler somliga andra på det sättet allt att döma av somliga nytillkomna nick.
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 19:07:18 följande:
    Jaså var står detta? Jag tycker du verkar fantisera ihop lite åsikter som passar din agenda hela tiden.

Jag hörde inte Sd klaga när invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare. Sd gör kopplingen invandring=brott. Plus det enormt stora antal rasistiska utspel från sd-förtroendevalda inkl Ekeroth själv.
  • sjuttiofemman
    Stormvind skrev 2014-01-19 19:05:47 följande:
    Gäller det när man tillhör en religion som är ökänd för självmordsbombare osv också då?

Och dessutom ignorerar du helt frågeställningen Errol ställer. Ute på tunn is kanske?

Då får errol ta upp det själv om det var så viktigt. Det är ju inte så att ni på högerkanten svarar på allt alltid..
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:21:51 följande:

Jag hörde inte Sd klaga när invandrare avkrävdes legitimation i tunnelbanan, enbart för att de är invandrare. Sd gör kopplingen invandring=brott. Plus det enormt stora antal rasistiska utspel från sd-förtroendevalda inkl Ekeroth själv.
    Fast är han oskyldig så är det för jävligt - även en sverigedemokrat ska kunna få gå på krogen om han uppför sig skötsamt.

Men har han kallat en annan gäst för "jävla hora", ja då var det helt rätt att slänga ut honom.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 19:21:51 följande:

Hade jag avkrävts legimitation i Shanghais tunnelbana med motiveringen att västerlänningar uppehöll sig olovligt i landet hade jag inte klagat.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Stormvind
    Rataxes skrev 2014-01-19 19:44:49 följande:

Hade jag avkrävts legimitation i Shanghais tunnelbana med motiveringen att västerlänningar uppehöll sig olovligt i landet hade jag inte klagat.
    sjuttiofemman inser heller inte att visa legitimation inte är det samma som att bli nekad tillträde i en lokal.
    Men jag har ju mina misstankar om vad hans/hennes alias baseras på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?