• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Stormvind
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:42:04 följande:
    Det tycks inte vara straffbart att diskriminera pga politisk åsikt:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18202821.ab

Och om nu Ekeroth inte kunde hålla sig utan förolämpat någon så är han ju inte oskyldig. Klart är att folk applåderar när han går ut, han är inte omtyckt iallafall.
    Det spelar ingen roll vad någon "expert" säger innan detta är prövat i en rättegång.

Som sagt du är inget bra på att argumentera.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-19 22:42:04 följande:
    Det tycks inte vara straffbart att diskriminera pga politisk åsikt:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18202821.ab

Och om nu Ekeroth inte kunde hålla sig utan förolämpat någon så är han ju inte oskyldig. Klart är att folk applåderar när han går ut, han är inte omtyckt iallafall.
    Det säger mer om dem som applåderar än om Ekeroth faktiskt, om vi nu utgår ifrån att han inte förolämpat någon (annat än genom att våga visa sig ute).
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:10:58 följande:

Tugg om andras intelligens. Jag har sett hur du pumpat på med det även i andra trådar mot en rad andra människor. Magra försök till härskartekniker. Tänk om du hade några argument i stället...

Jag vill fortfarande inte vara tvungen att behöva spontanlegitimera mig. När man åker tunnelbana ska man givetvis ha med färdbevis och bilförare ska ha med körkortet vid bilkörning. Men det finns så många tillfällen när man bara går ut och då ska man inte behöva tänka oj, fick jag med legitimation ifall polisen skulle stoppa mig och kolla om jag får vara här och vara beredd på att det händer.

Är det bara du som vill ha spontanlegitimering i Sverige eller är detta något även SD vill införa? 
    Precis samma tugg som ni kör med.

Läs partiprogram istället för att fråga mig om du vill veta vad SD ska införa eller inte införa. Men just ja, du är ju av devisen att SD har ett hemligt partiprogram som egentligen är vad de vill införa och åstadkomma. Alla vet ju att det räcker med att bli ett av de större partierna i Sverige sedan är det fritt fram att rulla fram gasanläggningarna.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-01-19 20:48:57 följande:

Jag har som sagt ingenting att dölja. Vill de kolla upp mig så gärna det. Eftersom jag har ganska mörka pigment och mörkt hår (samiskt i släkten) är det inte uteslutet att jag skulle blivit kollad ändå.
    Jag har heller inget att döjla, men tanken på att behöva gå runt med ID-handling alltid för tankarna till skumma regimer, stasi och judarnas situation under nazityskland. Kanske skulle vi ha ett litet ID-chip med GPS subkutant om vi ändå ska vandra den vägen. *ryser*

Varför förväntar du dig att du särskilt skulle kunna bli kollad för att du har "ganska mörka pigment"? Förväntar du dig att man skulle kolla upp mörka människor särskilt? Precis som alla med uppehållstillstånd är ljusa och alla utan uppehållstillstånd har tänkt sig att stanna olovligt.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:31:03 följande:
    Varför förväntar du dig att du särskilt skulle kunna bli kollad för att du har "ganska mörka pigment"? Förväntar du dig att man skulle kolla upp mörka människor särskilt? Precis som alla med uppehållstillstånd är ljusa och alla utan uppehållstillstånd har tänkt sig att stanna olovligt.
    Menar du att om det är känt att X antal invandrare från tex somalia upprätthåller sig här olagligt så ska man inte få kontrollera detta eller så ska de slösa tid på att kontrollera ID på vita då det inte ens instämmer på signalementet.

Hur korkad får man bli egentligen? Om polisen misstänker din granne för brott så bör de ta in hela området för att inte diskriminera någon?

• nihka
    Stormvind skrev 2014-01-20 00:27:59 följande:
    Precis samma tugg som ni kör med.

Läs partiprogram istället för att fråga mig om du vill veta vad SD ska införa eller inte införa. Men just ja, du är ju av devisen att SD har ett hemligt partiprogram som egentligen är vad de vill införa och åstadkomma. Alla vet ju att det räcker med att bli ett av de större partierna i Sverige sedan är det fritt fram att rulla fram gasanläggningarna.

Nope. Jag har aldrig kommenterat någons intelligens. Nej, jag undrade bara om spontanlegitimering var din privata åsikt eller om du talde för SDs linje i frågan.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:37:30 följande:

Nope. Jag har aldrig kommenterat någons intelligens. Nej, jag undrade bara om spontanlegitimering var din privata åsikt eller om du talde för SDs linje i frågan.
    Du och sjuttofemman har vid flertalet tillfällen talat om idioter, obegåvade osv så kom inte med det skitsnacket.

Varför skulle jag överhuvudtaget prata för SDs linje i frågan? Är alla som säger emot dig automatiskt sverige demokrater av någon automagisk anledning?

Du kan uppenbart inte acceptera att det finns andra åsikter än dina och jag förstår inte varför då håller på att slänga käft i en debatt som pågått i 392 sidor nu utan minsta belägg, precis som du nyss kallade mig SD-are.
    Jag har ingen politisk affinitet överhuvudtaget men jag kan ta ställning och tänka själv utan att behöva vara styrd av någon annan, något som tydligen är otänkbart för dig så man undrar ju vilken marionett du måste vara.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-20 00:34:35 följande:
    Menar du att om det är känt att X antal invandrare från tex somalia upprätthåller sig här olagligt så ska man inte få kontrollera detta eller så ska de slösa tid på att kontrollera ID på vita då det inte ens instämmer på signalementet.

Hur korkad får man bli egentligen? Om polisen misstänker din granne för brott så bör de ta in hela området för att inte diskriminera någon?

Mer tugg om intelligens...

Att utreda brott eller överträdelser är inte detsamma som att begära att alla ska kunna spontanlegitimera sig.
  • Stormvind
    nihka skrev 2014-01-20 00:47:30 följande:
    Mer tugg om intelligens...

Att utreda brott eller överträdelser är inte detsamma som att begära att alla ska kunna spontanlegitimera sig.
    Jag ifrågasätter dina korkade uttalanden.

Ja för spontanlegitimering har ju förekommit här? Något du återigen fantiserat ihop.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?