• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-20 23:53:43 följande:
    Visst finns det ett typiskt nordiskt/norskt utseende, har du legat och sovit några hundra år? *hint* hudfärg/hår/ögon/näsa/käkben

Så här ser en några aboriginer ut:

Inga vikingar det inte, har du själv någon teori om miljöpartisters tillkortakommande då det gäller intellektuella frågor? (bortsett från droger)

Så du är tillbaka igen - och bytt kön den här gången, gratulerar!
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Dorian Ertymexx

Folk hatar inte SD. Folk tycker att SD har fel i sak, fel i värderingar och, ja, allmänt fel. Att SD tolkar det som hat säger mer om SD än om oss andra.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Fru Blanka av Namur
    Thomas66 skrev 2014-01-20 22:19:08 följande:

I början va var tionde illegal som dom kontrollerande , och dom sprängde en bordell med trafficking offer i Malmö pga av det .Men det vore ju bättre att dom hade fått knulla på, bara du slipper visa legitimation.
    ...och så är det ju alltid i brottsutredningar, där gärningsmannen inte är uppenbar. Polisen förhör flera - ibland ett stort antal - tänkbara gärningsmän. Mycket mer invasivt än att bara be någon visa leg! Skulle de inte få göra DET heller, bara för att endast en visar sig vara skyldig i slutändan..? Mycket märkligt resonemang.
  • Fru Blanka av Namur
    effemgea skrev 2014-01-20 22:46:55 följande:
    Intressant bild. Det är lite synd att det säkert är ogenomförbart av såväl praktiska som etiska orsaker att undersöka i hur stor utsträckning hormonrubbningar kan förklara sverigedemokratin, sannolikt finns det en viss överrepresentation i vilket fall.

Skäggbarn är ju ett välkänt begrepp i dessa kretsar och det är inte svårt  att ana avundsjukan hos vissa klent utvecklade gossebarn som häpnar över att 15-, 16- eller 17-åringar kan ha utvecklat skäggväxt.

Frågan är hur stor minskningen av SD-sympatierna blev om man medicinskt kunde få upp testosteronnivåerna hos dessa gossar. Och inte nog med att en och annan sverigedemokrat skulle tillfriskna politiskt, de skulle också få det mycket lättare med kvinnorna - som det är nu översvämmas ju nätet av skildringar från sd-gossar som inte lyckas få till det och då skyller sina tillkortakommanden som män på att kvinnor inte vill ligga med sverigedemokrater. Jag är övertygad om att detta inte handlar om politik utan om manlighet.

Missförstå mig inte. Jag menar inte att testosteronbrist kan förklara sverigedemokratin som företeelse eller skulle utmärka majoriteten av sverigedemokrater.Men det finns en högljudd liten skara som påfallande ofta sjunger i en tonart som i mångt och mycket låter som  kastratsång.
    Ännu ett märkligt resonemang. I så fall är det väl troligare att de män som hänger i typiska kärringpartier - som V, Mp och ibland till och med Fi - har något problem med sin hormonbild..?
  • Fru Blanka av Namur
    themia skrev 2014-01-20 23:20:40 följande:
    "Någon" är jag. Det finns inget "norskt" utseende, möjligen ett nordeuropeiskt.

Cool
    Nja. När de gäller enskilda individer så kan man ofta inte vara säker på om de är norrmän, svenskar, danskar eller finländare. Men ge mig fyra gruppfoton med minst tio personer av varje nationalitet, så ska jag säga vilken som är vilken! Det finns vissa drag som ploppar upp här och där, i min erfarenhet. 

Norrmännen har t.ex. ofta rundare ansikten än vi svenskar, mindre hakor och runda röda kinder. Finländare har ofta en annan form på kindbenen, och ser antingen lite slaviska ut, eller som samer (i ansiktsdragen - inte i färgerna). Riktigt linblont hår sitter också oftare på en finländare än på en dansk, svensk eller norrman. Danskarna brukar vara kortare än övriga nordiska nationaliteter, men det är även något annat som skiljer - i attityden. De är ofta lite "slappare" i ansiktsuttrycket. Mer easy-going - mindre allvarliga.

Men nu är detta inte intressant för polisen, eftersom det inte är de andra nordiska nationaliteterna som uppehåller sig illegalt i Sverige. Och till och med konstaplarna Kling och Klang skulle - till skillnad från en vänsterpartist - kunna se skillnad på en norrman och en gambian!
  • Fru Blanka av Namur
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-20 23:53:43 följande:
    Visst finns det ett typiskt nordiskt/norskt utseende, har du legat och sovit några hundra år? *hint* hudfärg/hår/ögon/näsa/käkben

Så här ser en några aboriginer ut:

Inga vikingar det inte, har du själv någon teori om miljöpartisters tillkortakommande då det gäller intellektuella frågor? (bortsett från droger)

Och jag som trodde att det var svenska OS-truppen! (Skojar bara...)
  • Fru Blanka av Namur
    nihka skrev 2014-01-21 00:05:37 följande:
    Ja, visst. Jag skulle vara personligt ansvarig för all traffiking i Sverige eller åtminstone i Malmö om jag motsätter mig att polisen ska kunna avkräva legitimation hur som helst av alla i Sverige. Det finns inga andra sätt att komma åt traffiking än att kontrollera folks identitetshandlingar, eller hur?Obestämd

Det är notoriskt svårt att komma åt trafficking, sedan vi idiotiskt nog gick med i EU. Vi hade sluppit massor med skit - även dessa tiggar-cum-ficktjuvsligor från Öst som finns i alla städer nu - om vi inte gått med. Men nu är det som det är, och då måste polisen få använda ALLA medel. För du stöder väl inte att unga flickor hålls som slavar och att deras kroppar säljs till perversa gubbar..? Spöke
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-21 00:23:11 följande:
    www.metro.se/skane/reva-kontroll-avslojade-se...!FoTnjPFQYCY/?utm_source=twitterfeed

Och Revaprojektet gick ganska bra tills media bestämde att det är fel när människor som inte har rätt att uppehålla sig i Sverige, faktiskt hittas och avvisas.
    www.dn.se/nyheter/sverige/fler-avvisade-med-p.../
    Jaha. Och jag som trodde projektet ansågs gå dåligt för att färre avvisades och detta pga av att ett system med att varna varandra via smsa etc drog igång. Men det var medias fel. Där ser man...
  • Errol Flynn
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-20 20:03:52 följande:
    Märkligt att Hossein Yawari, 19 år tidigare var en illegal invandrare och helt plötsligt inte. måste bero på något systemfel då han utan asylskäl uppenbarligen borde leva i sitt hemland.

Om inte REVA fungerar så beror det helt enkelt på att dom söker på fel ställen eller inte söker alls, det kan finnas runt 50.000 illegala i landet så det borde inte vara något problem.

En bra sak vore väl att söka i skolor och på vårdcentraler?

Vill du ha kvar dom illegala?
    http://www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-20 22:46:55 följande:

Intressant bild. Det är lite synd att det säkert är ogenomförbart av såväl praktiska som etiska orsaker att undersöka i hur stor utsträckning hormonrubbningar kan förklara sverigedemokratin, sannolikt finns det en viss överrepresentation i vilket fall.

Skäggbarn är ju ett välkänt begrepp i dessa kretsar och det är inte svårt  att ana avundsjukan hos vissa klent utvecklade gossebarn som häpnar över att 15-, 16- eller 17-åringar kan ha utvecklat skäggväxt.

Frågan är hur stor minskningen av SD-sympatierna blev om man medicinskt kunde få upp testosteronnivåerna hos dessa gossar. Och inte nog med att en och annan sverigedemokrat skulle tillfriskna politiskt, de skulle också få det mycket lättare med kvinnorna - som det är nu översvämmas ju nätet av skildringar från sd-gossar som inte lyckas få till det och då skyller sina tillkortakommanden som män på att kvinnor inte vill ligga med sverigedemokrater. Jag är övertygad om att detta inte handlar om politik utan om manlighet.

Missförstå mig inte. Jag menar inte att testosteronbrist kan förklara sverigedemokratin som företeelse eller skulle utmärka majoriteten av sverigedemokrater.Men det finns en högljudd liten skara som påfallande ofta sjunger i en tonart som i mångt och mycket låter som  kastratsång.
    Skäggväxt är en sak men när hårfästet kryper uppåt och kråksparkarna har party i ögonvrån så är man nog inte 14.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?