• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-21 02:11:24 följande:
    Folk hatar inte SD. Folk tycker att SD har fel i sak, fel i värderingar och, ja, allmänt fel. Att SD tolkar det som hat säger mer om SD än om oss andra.

Det finns absolut människor som hatar Sverigedemokrater.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 05:39:35 följande:
    Du skriver väldigt bra. Du borde kunna göra något med den talangen. Och det menar jag - på riktigt!
    Jag tycker det drar ner nivån på diskussionen men det är jag det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-21 02:01:27 följande:

Efter våldtäkten ....

Nihka växte upp i en blodröd familj, veckopengen var lik, portionerna var var lika och tom sovtimmarna var lika. Hin bodde i ett kollektiv dom första sexton åren innan hon rymde, hin hade ledsnat att se sin fars och sin farbrors yviga buske kring frukostbordet varje morgon. Mamma Anita sa inget - hon nickade och förstod.

Med Sara rymde nihka och det blev några vidlyftiga år .. men värderingarna satt kvar.

Nihka vaknade upp på psyk den 24.e Januari, hela natten hade hin skrikit Sluta Achmed, sluta Abdraaman, sluta Mohammed. De muslimska "Flyktingbarnen" hade utsatt nihka för ett brutalt våld och läkarna tvingades söva ner nihka för att undvika hjärnskador.

Hon satt skakande som ett asplöv i sin rullstol på morgonen, med ett blödande skrev och en flackande blick när läkaren gav hennes dom ....

Plötsligt ringde Yvette, en ung kvinna med fräknar och piercingar och som nihka endast haft sporadisk kontakt med innan - hin var med i en vänsterextrem organisation som hette Yelah. Yvette var helt uppgasad över en demonstration som skulle ske nästa dag - de skulle "krossa fascismen" "fascisterna var där"

Nihka slängde igen telefonen, gav läkaren en ond blick, slet ur sitt dropp och sprang allt för vad hennes liv var värt. I hennes tankar fanns ett enormt hat emot dom jävla negrerna och araberna som förnedrat henne mer än någon annan människa .. men stundom kom blixtar i hennes huvud "vi är alla lika" "socioekonomiska faktorer" "allt gott har kommit utifrån" .... Sahlins ord ekade i hennes huvud innan slog upp porten Vad har vi?

Krossa fascismen skrek nihka då hon i vit sjukhusrock slog upp portarna till avdelning 4D på akutpsyk ..

Några timmar senare mötte hon upp Yvette och Benny på stortorget. Med fast blick, haltande gång, en blodig binda och ett plakat med texten "ingen människa är illegal" gick nihka med stolthet fram.

Fortsättning följer .....

Sigurd betrayed me ...
    Du är en djupt störd människa. Dina föräldrar måste vara stolta.
  • sjuttiofemman

Ni som, inkl företrädare för Sd, menar att det är alla andra förutom nazister/rasister/islamofober som utfört attentaten och hot mot moskéer och synagogor, läs detta:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18208347.ab

Varför inte ta attentaten och hoten på allvar och fördöma dem? Om nu Sd menar allvar med sitt avståndstagande från rasism så vore det ju smart att visa det genom att fördöma såna här attacker, istället för att underblåsa hat och fördomar på tex Twitter.

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 08:01:46 följande:
    Ni som, inkl företrädare för Sd, menar att det är alla andra förutom nazister/rasister/islamofober som utfört attentaten och hot mot moskéer och synagogor, läs detta:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18208347.ab

Varför inte ta attentaten och hoten på allvar och fördöma dem? Om nu Sd menar allvar med sitt avståndstagande från rasism så vore det ju smart att visa det genom att fördöma såna här attacker, istället för att underblåsa hat och fördomar på tex Twitter.

Fast artikeln säger ju inget om vem som begår attentaten. Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men om man klottrar/begår annan skadegörelse så ska det naturligtvis straffas.
    Jag följer inte SD på Twitter så jag vet inte vad som skrivs där.
  • Fru Blanka av Namur
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 07:23:31 följande:
    Skäggväxt är en sak men när hårfästet kryper uppåt och kråksparkarna har party i ögonvrån så är man nog inte 14.
    Finns till och med dom som är gråsprängda...
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 07:23:31 följande:
    Skäggväxt är en sak men när hårfästet kryper uppåt och kråksparkarna har party i ögonvrån så är man nog inte 14.
    Nej, men man kan vara äldre än 14 och ändå vara under 18. Jag menar att tanken på att skäggväxt ska vara ett kriterium vid bedömning om någon är under 18 eller inte måste ha sitt ursprung hos någon som borde få medicinsk behandling för sina hormonella rubbningar..

Nu menar jag egentligen inte att hormonrubbningar skulle vara särskilt vanligt förekommande bland sverigedemokrater, men att bilden av skäggbarn naturligtvis har sitt ursprung i en liten grupp hormonstörda pojkar som också frekvent ägnar sig år våldtäktsfantasier genom ombud - eftersom de själva är så fast i sin fysiska otillräcklighet att de inte ens kan vara sina egna subjekt i sina egna våldtäktsfantasier.

Men detta om detta. Min personliga erfarenhet är att det finns vissa etniska mognadsskillnader, d v s att barn från viss delar av världen tycks mogna lite snabbare fysiskt än andra. Jag har åtminstone känt ett par stycken där åldern varit känd men om man inte hade känt till den skulle det vara lätt att lägga till ett par år vid en gissning.

Nu menar jag inte att det inte förekommer fusk - bara att uppskattning av ålder utifrån utseende är en rätt hopplös sysselsättning. Fråga någon som jobbar på Systembolaget om du inte tror mig.

Och att vi har några få sverigedemokrater här på FL som är mycket obalanserade har egentligen inget med SD att göra, det är väl bara så att de i SD har hittat något som får dem att hålla igång om nätterna och känna sig som de män de aldrig kommer att bli med mindre än att de vågar söka medicinsk hjälp.
  • Fru Blanka av Namur
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 07:29:39 följande:
    Jag tycker det drar ner nivån på diskussionen men det är jag det.
    Jo men BÅDA sidor drar ju ner nivån på debatten. Hens (använder aldrig det pronomenet annars, men jag gör ett undantag! ) har i alla fall lite talang!
  • Fru Blanka av Namur
    Errol Flynn skrev 2014-01-21 08:16:03 följande:

Fast artikeln säger ju inget om vem som begår attentaten. Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men om man klottrar/begår annan skadegörelse så ska det naturligtvis straffas.
    Jag följer inte SD på Twitter så jag vet inte vad som skrivs där.
    Skriver under här.
  • Fru Blanka av Namur
    effemgea skrev 2014-01-21 08:17:54 följande:
    Nej, men man kan vara äldre än 14 och ändå vara under 18. Jag menar att tanken på att skäggväxt ska vara ett kriterium vid bedömning om någon är under 18 eller inte måste ha sitt ursprung hos någon som borde få medicinsk behandling för sina hormonella rubbningar..

Nu menar jag egentligen inte att hormonrubbningar skulle vara särskilt vanligt förekommande bland sverigedemokrater, men att bilden av skäggbarn naturligtvis har sitt ursprung i en liten grupp hormonstörda pojkar som också frekvent ägnar sig år våldtäktsfantasier genom ombud - eftersom de själva är så fast i sin fysiska otillräcklighet att de inte ens kan vara sina egna subjekt i sina egna våldtäktsfantasier.

Men detta om detta. Min personliga erfarenhet är att det finns vissa etniska mognadsskillnader, d v s att barn från viss delar av världen tycks mogna lite snabbare fysiskt än andra. Jag har åtminstone känt ett par stycken där åldern varit känd men om man inte hade känt till den skulle det vara lätt att lägga till ett par år vid en gissning.

Nu menar jag inte att det inte förekommer fusk - bara att uppskattning av ålder utifrån utseende är en rätt hopplös sysselsättning. Fråga någon som jobbar på Systembolaget om du inte tror mig.

Och att vi har några få sverigedemokrater här på FL som är mycket obalanserade har egentligen inget med SD att göra, det är väl bara så att de i SD har hittat något som får dem att hålla igång om nätterna och känna sig som de män de aldrig kommer att bli med mindre än att de vågar söka medicinsk hjälp.
    Fast OM det skulle vara så att vissa etniska grupper är fullvuxna män före 18 års ålder, så kanske man ska behandla dom som det också..? Då behöver de ju inte skydd enligt lagparagrafer som handlar om skydd av värnlösa barn.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?