• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 20:14:00 följande:

Det håller jag verkligen med om, men känner att antirasterna som utnyttjar henne med är lowlife.

Antirasister. Vilka är det? Vi har rasister och sedan alla andra som inte är rasister och som förhoppningsvis inte tycker det är OK att andra är rasister. Är alla som inte är rasister antitrasister? Vilket är du? Rasist eller antirasist?
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-09 20:14:00 följande:

Det håller jag verkligen med om, men känner att antirasterna som utnyttjar henne med är lowlife.
    I bästa fall naivt, men mer troligt mycket cyniskt att inte ens varna barnet för vad som skulle komma. Mer än 4.000 kommentarer på avpixlat.

Om jag inte minns fel säger hon "Det kändes sm ett stort hål i magen" som en kommentar till när en kille visade vad skribenterna på avpixlat tyckte om henne.

Jag minns att den förtjusande SD-kommunpolitikern som sparade ner Sufferings sörja om negrer och stängdes av idag kallade henne ful, grov och med okvinnliga drag.

Ja, det var uselt av produktionsbolaget att inte varna henne för vad som komma skulle.

Och det är uselt av de sverigedemokrater som inte är rasister att inte reagera på Sufferings återkommande negersvada. Det är så lätt att bara avfärda figuren som en stolle, men Sufferings nattliga uttömningar riskerar att träffa levande människor.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-09 17:34:43 följande:
    Du fortsätter med ditt ljugande, märker jag.
    Så du tror på en modern helgonbild mer än på samtida ikoner och berättelser?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-09 18:43:48 följande:
    Frågan är ju avgjord. Philipsson har ju presenterat autentiskt bidlbevis. Det var så hon såg ut.

När hon gick in till de fattiga lyfte hon bara i fållen på den guldbroderade klänningen och började sedan damma med guldvippan. Ibland kunde hon fastna med guldkronan i dörrkarmen men då använde hon guldljushållarens spetsiga ände att bända sig loss med.

Nejfan, det hade hon ju inte kunnat, ljusenhade tänt eld på de fattigas skjul ju!!!! Gråter
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 20:56:49 följande:
    Nejfan, det hade hon ju inte kunnat, ljusenhade tänt eld på de fattigas skjul ju!!!! Gråter
    Vilka ljus??? Philipssons "riktiga" Lucia hade inga ljus. Kolla bilden får du se. Bara en ljushållare. Inget ljus och absolut inga i kronan.

Det fattar du väl. Annars hade hon kunnat tänt eld på fattigas skjul ju!!!! Gråter
  • Missermajser
    effemgea skrev 2014-02-09 20:47:51 följande:
    I bästa fall naivt, men mer troligt mycket cyniskt att inte ens varna barnet för vad som skulle komma. Mer än 4.000 kommentarer på avpixlat.

Om jag inte minns fel säger hon "Det kändes sm ett stort hål i magen" som en kommentar till när en kille visade vad skribenterna på avpixlat tyckte om henne.

Jag minns att den förtjusande SD-kommunpolitikern som sparade ner Sufferings sörja om negrer och stängdes av idag kallade henne ful, grov och med okvinnliga drag.

Ja, det var uselt av produktionsbolaget att inte varna henne för vad som komma skulle.

Och det är uselt av de sverigedemokrater som inte är rasister att inte reagera på Sufferings återkommande negersvada. Det är så lätt att bara avfärda figuren som en stolle, men Sufferings nattliga uttömningar riskerar att träffa levande människor.
    Du vet väl hur svårt vissa SDare har med barn och deras åldrar(de ser skägg överallt)... Det finns en annat typ av människor som också har svårt att låta bli barn och behandlar t.ex. små flickor som om de vore vuxna...
  • Rataxes
    Missermajser skrev 2014-02-09 21:30:55 följande:
    Du vet väl hur svårt vissa SDare har med barn och deras åldrar(de ser skägg överallt)... Det finns en annat typ av människor som också har svårt att låta bli barn och behandlar t.ex. små flickor som om de vore vuxna...
    Profeter?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-09 20:47:51 följande:

Avpixlat har mycket ont på sitt samvete. Hur man som politiskt parti vill sammankopplas med häxjakt på barn och allt annat osmakligt som skrivs där vet jag inte. Föresten det vill man inte generellt utan det är bara SD som känner sig samhöriga där. Och SvP förstås.

Suffering
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-02-09 17:23:27 följande:
    Elva unga killar med invandrarbakgrund hävdar att de ger igen, när de rånar svenska ungdomar som ser rika ut på deras dyra mobiler. 

Skulle vi bli förvånade nu eller? 
    Vad är det de ger igen för? Att svenskar "ser rika ut". Hur ser man ut då, som tonåring? Och… skulle ett sådant utseende, om det nu finns, vara någon form av förmildrande omständighet. Eller att man skall ta det med jämnmod. 
    Har man den inställningen, då kan jag förstå om man inte ser brottsligheten i samhället. Eller förringar densamma.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-09 20:28:46 följande:
    Antirasister. Vilka är det? Vi har rasister och sedan alla andra som inte är rasister och som förhoppningsvis inte tycker det är OK att andra är rasister. Är alla som inte är rasister antitrasister? Vilket är du? Rasist eller antirasist?

Inget av dom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?