• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    mrstessan skrev 2014-02-08 17:02:09 följande:

Jag antar att ni bara lyssnat på grodor som kommer ur partiets ledamöter? Men har ni någonsin försökt lyssna på vad de verkligen säger? Och om ni har gjort det, vad är det man hatar? Det är en tolkningsfråga, precis som det är när det gäller religioner, böcker osv. Alla hör samma sak, men hör vi `verkligen´ vad de säger?

Jag som är emot Moderaterna till exempel hör ju bara det jag vill höra, alltså det jag INTE håller med om. Men om jag ser bort i från att det är en moderat som pratar och lyssnar på det den personen säger så hör jag mer än det jag riktar kritik emot.

De som hatar SD säger "SD är rasister" och sen är det inget mer med det. Men jag  har inte läst någonstans någon som någonsin faktiskt kan lägga fram den faktan?

Om du är mot moderaterna, varför är du för partiet som röstar med moderaterna oftare än inte?

Och jo, vi lyssnar noga på vad de säger, grodor eller inte grodor.

Åh, men det är ju busenkelt - läs deras texter. Där framkommer deras rasism tydligt (även om de är PK-hysteriska nog att hela tiden försöka skyla över de mest uppenbara rasistiska tendenserna). Som när de menar att barn adopterade från utanför Europa redan är "färgade" av "sin kultur" och aldrig kan bli svenskar. Det skulle betyda att denna kultur sitter i generna, och alltså är något mer eller mindre medfött, något som helt klart är rasistiskt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    mrstessan skrev 2014-02-08 17:33:49 följande:

Det var ju fortfarande inget svar på min fråga, likt andra SD-motståndare kringgår ni frågan.

De brott som ökat senaste 10-15 åren är bland annat våldtäkter , misshandel och rån.

Nej, antalet våldtäkter har inte ökat. Lagstiftningen har ändrats så att fler sexualbrott idag rubriceras som våldtäkt. Det gör att det ser ut som att fler våldtäkter begås, fastän så inte är fallet. Och då svenskar fortfarande står för en överväldigande majoritet av våldtäkterna, så skulle även en faktisk ökning i antalet våldtäkter ha noll och nada med invandringen att göra.
  • mion

Nej det är inte  dorian...  o det ligger mkt mer bakom än att läsa deras texter...  hur kan man säga så lättvindigt att sd är rasister??  tycker folk ska ta reda på lite mer FAKTA innan man vrålar rasist helt enkelt!!!

• Dorian Ertymexx
    mrstessan skrev 2014-02-08 20:47:20 följande:
    Jag ser bara att diskussionen inte leder någonstans, jag är ingen Sd:are. Jag tycker att alla har rätt till att rösta på vilka partier de vill utan att bli smutskastade.
    Lustigt, jag ser aldrig någon säga det när SD-fansen börjar gapa om "kulturmarxister" och "vänsterextremister" (läs: högerpartiet S och socialliberala V).
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-02-08 22:18:50 följande:
    Det var som tusan!

Du har spårat förebilden för purgatoriumbyxan.

Tanken är att aluminiumrören även ska ge stadga till den taktfasta gången hos de besynnerligt många sverigedemokrater som snarare är muskellösa än muskulösa.
    Sluta med ditt oikofoba sverigehat, Kent, Erik och gänget var faktiskt MODIGA när de tog upp rören för att skydda sig från den bestialiske halvhand höga komikern och hans onda, rabiata feministförsvarerska på 21 år!!!!!
  • Dorian Ertymexx
    mion skrev 2014-02-08 22:23:48 följande:
    Nej det är inte  dorian...  o det ligger mkt mer bakom än att läsa deras texter...  hur kan man säga så lättvindigt att sd är rasister??  tycker folk ska ta reda på lite mer FAKTA innan man vrålar rasist helt enkelt!!!
    Jag kommer sluta "vråla" (snarare lugnt konstatera) att de är rasister när de slutar skriva, tala och bete sig som rasister.

Mjahaja, man ska inte bara lyssna på dem, läsa deras texter och se vad de gör alltså. Vad mer ska man göra, ingå i deras andliga enhet, sugas upp i det heliga invandraranklagarmantrat tills man ser att universums centrum är Skåne? Knappast. Det de skriver är EXAKT det man ska gå på, för det är där de uttrycker vad de vill göra politiskt. Börjar man läsa mellan raderna kan man ju tolka in vad tusan man vill. Vilket verkar vara vad SD lever på att deras väljare gör, iofs.
  • LadyInRed
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 22:21:20 följande:
    Nej, antalet våldtäkter har inte ökat. Lagstiftningen har ändrats så att fler sexualbrott idag rubriceras som våldtäkt. Det gör att det ser ut som att fler våldtäkter begås, fastän så inte är fallet. Och då svenskar fortfarande står för en överväldigande majoritet av våldtäkterna, så skulle även en faktisk ökning i antalet våldtäkter ha noll och nada med invandringen att göra.
    Moderater har alltid varit dåliga
    ">förlorare
    ...

Listan har just kompletterat sig självt med följande:

- Ja till segregation
    - Nej, till lika villkor
    - Nej, till pensioner
    - Nej till rätten att vara sjuk
    - Nej till rätten att utbilda sig
    - Nej till hållbar utveckling...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-08 22:21:20 följande:

Det har varit ca 50% invandrare och 50 % svenskar som har dömts för våldtäkt dom sista åren. Hur får du det till att svenskar begår fel. Vi hade 24 överfallsvåldtäkter/ våldtäktsförsök på tre dagar, och det va tydligen väldigt vanligt på 80 talet med?
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 20:54:39 följande:
    Var i USA i December på jobbresa. Hörde nästan lika mycket spanska som engelska. Att man är naiv innan man reser ut till okänd mark betyder inte att man återkommer utan mer erfarenhet i efterhand.

Alla borde uppleva och lära istället för att se och lära.
    Ja, den språkliga påverkan är stor så det importeras frisk till engelskan och en hel subkultur finns runt begeppet Spenglish. Här kan du shoppa till dig rätt image:

http://www.spenglish.net/
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-08 21:06:14 följande:
    Tror det inte är så svårt att utveckla personlig immunitet mot den här sortens utsöndringar, men det hindrar inte att man kan se vad det handlar om när utsöndringarna är avsedda att klegga ner andra.

Det var ju faktiskt rena koncentratet från skittunnan som läckte ut den här gången - alltså sånt som får den även den genomsnittliga rasisten att rygga tillbaka.
    Jag håller med. För bara ett år sedan kunde Suffering ibland hålla ett nick i flera månader med hyfsat rumsrent innehåll tillsammans med ett antal andra nick som förbrukades snabbt på att göra "the dirty work" innan det bar iväg ordentligt på alla håll och kanter. Numer kommer "neger", "sandapa" och nätmobbningen mot de som motsätter sig tidigt, ofta redan från första inlägget. Personen verkar må fyskiskt dåligt av att det finns araber och afrikaner i världen och Sverige och gör allt för att måla upp samtliga som kriminella våldsverkare i handling och hjärta.

Anamnesen talar om ett gradvis förfall efter vart skov som lett fram till att det numer helt saknas kapacitet till självcensur och förmåga att dölja sin rasism ens temporärt. Hatet väller fram tillsammans med en projektion på att det är alla andra som hatar. Kvinnor som sätter sig emot honom ska straffas med att våldtas av de han betraktar som "mänskligt avfall".

Nu när det städats upp och kommentarerna på spyorna är kvar medan spyorna är uppmoppade dröjer det inte länge innan någon menar att det inte finns utrymme för sverigedemokrater att uttrycka sina åsikter utan att kallas rasister...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?