• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-09 03:24:28 följande:
    Jag vet fortfarande inte var du får dina siffror från, men du säger att det har blivit värre på senare år samtidigt som du menar att det var illa tidigare också. Jag rör mig mycket runt invandrare och flyktingar och har gjort i många år. Inga överfallsvåldtäkter och inga våldtäktsförsök eller incidenter från någon. Däremot incidenter i andra sammanhang bl a på krogen av andra. Så kan det se ut.

Nu sparar inte jag länkar som du vet, men tom Expressen har gått ut med dom siffrorna.Sedan har vi alla överfallsvåldtäkter där nästan samtliga har invandrar bakgrund, det ser snarlikt ut i övriga Norden. Menade inte att det såg ut så innan.Känner med ett flertal invandrare och alla har jobb och är inte våldtäktsmän , men vad hjälper det ? Statistiken talar sitt tydligaspråk. Tex är bara 10% av dom som sitter på Kumla Svenskar, och inte fan beror det på någon strukturellrasism.
  • Philipsson
    Thomas66 skrev 2014-02-09 11:19:32 följande:
     Tex är bara 10% av dom som sitter på Kumla Svenskar, och inte fan beror det på någon strukturellrasism.
    Källa?
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-09 02:53:21 följande:
    Jag håller med. För bara ett år sedan kunde Suffering ibland hålla ett nick i flera månader med hyfsat rumsrent innehåll tillsammans med ett antal andra nick som förbrukades snabbt på att göra "the dirty work" innan det bar iväg ordentligt på alla håll och kanter. Numer kommer "neger", "sandapa" och nätmobbningen mot de som motsätter sig tidigt, ofta redan från första inlägget. Personen verkar må fyskiskt dåligt av att det finns araber och afrikaner i världen och Sverige och gör allt för att måla upp samtliga som kriminella våldsverkare i handling och hjärta.

Anamnesen talar om ett gradvis förfall efter vart skov som lett fram till att det numer helt saknas kapacitet till självcensur och förmåga att dölja sin rasism ens temporärt. Hatet väller fram tillsammans med en projektion på att det är alla andra som hatar. Kvinnor som sätter sig emot honom ska straffas med att våldtas av de han betraktar som "mänskligt avfall".

Nu när det städats upp och kommentarerna på spyorna är kvar medan spyorna är uppmoppade dröjer det inte länge innan någon menar att det inte finns utrymme för sverigedemokrater att uttrycka sina åsikter utan att kallas rasister...
    Jomenvisst, och nu har SD-kommunpolitikern som liksom är en karikatyr av en människosyn enbart uppbyggd av fördomar också gjort sitt - med sitt senaste alias alltså.

Det ligger nära till hands att uppfatta de här personerna som isolat utan egentligt samband med den sverigedemokratiska subkulturen - men min uppfattning är att det är precis tvärtom: De är i allra högsta grad integrerade med SD-subkulturen.

Är man intresserad av SD:s sociopatologi är det också lätt att konstatera att Suffering- och Pompeja-uttrycken genomsyrar partiet på alla nivåer.
  • Thomas66
    Philipsson skrev 2014-02-09 11:30:06 följande:
    Källa?

Nja ,det finns nog ingen officiell sådanMen sågen någon lokaltidning runt Örebro ta upp det, ( dom nämnde nog bara andelen muslimer)och har även sett några som har tagit fram domar ang det. Så det är nog rätt nära sanningen. Lite som att man vågar påstå att vi tar emot runt 50000-60000 per år utan att ha exakt-antal.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:13:07 följande:
    Dels stämmer inte dina siffror, och dels är det väl etablerat att det finns en strukturell rasism inom lag och rätt, som friar svenskar mycket oftare än invandrare vid samma bevisföring.
    Snömos.
  • Thomas66
    Philipsson skrev 2014-02-09 11:30:06 följande:
    Källa?

Sedan är det väl inget speciellt konstigt. Vi har 1 hyfsat etniskSvensk kriminellgruppering , och resterande. Är utländska. Dom hundratals skjutningar vi har haft sista åren är ju inte direkt Olle och Pelle som har blivit osams på fritidsgården. Sedan kan säkert några iaf vara födda här men att dom klassar sig själva som en Svensk betvivlar jag starkt.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 11:19:32 följande:

Nu sparar inte jag länkar som du vet, men tom Expressen har gått ut med dom siffrorna.Sedan har vi alla överfallsvåldtäkter där nästan samtliga har invandrar bakgrund, det ser snarlikt ut i övriga Norden. Menade inte att det såg ut så innan.Känner med ett flertal invandrare och alla har jobb och är inte våldtäktsmän , men vad hjälper det ? Statistiken talar sitt tydligaspråk. Tex är bara 10% av dom som sitter på Kumla Svenskar, och inte fan beror det på någon strukturellrasism.
    http://www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Ingenstans här står det du påstår!

Däremot står det både vad som ökat, vad som minskat och vad som påverkat. Förändringar i lagstiftningen tas upp där.

Det jag tycker är intressant är förhållandet mellan utvecklingen i antalet anmälda sexualbrott och andelen personer som uppger att de blivit utsatta för sexualbrott. Det första har ökat de senaste decennierna medan det andra varit relativt stabilt. Slutsatser?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-09 11:56:02 följande:
    Jomenvisst, och nu har SD-kommunpolitikern som liksom är en karikatyr av en människosyn enbart uppbyggd av fördomar också gjort sitt - med sitt senaste alias alltså.

Det ligger nära till hands att uppfatta de här personerna som isolat utan egentligt samband med den sverigedemokratiska subkulturen - men min uppfattning är att det är precis tvärtom: De är i allra högsta grad integrerade med SD-subkulturen.

Är man intresserad av SD:s sociopatologi är det också lätt att konstatera att Suffering- och Pompeja-uttrycken genomsyrar partiet på alla nivåer.
    Lite hoppig numrering är väl ett tecken på att det varit igång i natt igen...
  • Missermajser
    nihka skrev 2014-02-09 16:00:02 följande:
    www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-...

Ingenstans här står det du påstår!

Däremot står det både vad som ökat, vad som minskat och vad som påverkat. Förändringar i lagstiftningen tas upp där.

Det jag tycker är intressant är förhållandet mellan utvecklingen i antalet anmälda sexualbrott och andelen personer som uppger att de blivit utsatta för sexualbrott. Det första har ökat de senaste decennierna medan det andra varit relativt stabilt. Slutsatser?
    Det finn ju en annan typ av brott som är mer oroväckande och kan härledas till andra mer grupper i samhället. Man kan ju undra (eller inte) varför de inte slänger sig lika mycket med ordet "dimridåer" som de gjorde för några år sedan. 

http://www.bra.se/bra/brott--statistik/hatbrott.html

Från sidan:
    "Främlingsfientliga/rasistiska hatbrott vanligast

I statistiken över polisanmälningar med identifierade hatbrottsmotiv år 2012 var, liksom tidigare år, hatbrott med främlingsfientliga/rasistiska motiv vanligast. Uppskattningsvis knappt 3 980 anmälningar identifierades med detta motiv (varav 940 var afrofobiska och knappt 220 var antiromska). Därefter identifierades uppskattningsvis drygt 710 anmälningar med homofobiska motiv, knappt 310 med islamofobiska motiv, drygt 220 med antisemitiska motiv och 200 med kristofobiska motiv. Andra antireligiösa och transfobiska motiv var mindre vanliga bland de identifierade hatbrottsanmälningarna och svarade för knappt 60 respektive drygt 40 anmälningar."

• nihka
    Missermajser skrev 2014-02-09 16:34:36 följande:
    Det finn ju en annan typ av brott som är mer oroväckande och kan härledas till andra mer grupper i samhället. Man kan ju undra (eller inte) varför de inte slänger sig lika mycket med ordet "dimridåer" som de gjorde för några år sedan. 

www.bra.se/bra/brott--statistik/hatbrott.html

Från sidan:
    "Främlingsfientliga/rasistiska hatbrott vanligast

I statistiken över polisanmälningar med identifierade hatbrottsmotiv år 2012 var, liksom tidigare år, hatbrott med främlingsfientliga/rasistiska motiv vanligast. Uppskattningsvis knappt 3 980 anmälningar identifierades med detta motiv (varav 940 var afrofobiska och knappt 220 var antiromska). Därefter identifierades uppskattningsvis drygt 710 anmälningar med homofobiska motiv, knappt 310 med islamofobiska motiv, drygt 220 med antisemitiska motiv och 200 med kristofobiska motiv. Andra antireligiösa och transfobiska motiv var mindre vanliga bland de identifierade hatbrottsanmälningarna och svarade för knappt 60 respektive drygt 40 anmälningar."

Det påstås från främlingsfientligt håll att det är alla utlänningar som hatar svenskar och varandra - också helt utan belägg förstås.

Rasister hittar alltid sätt för alla pilar att peka åt samma håll. Det ligger i sakens natur.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?