• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-09 17:16:48 följande:
    Det är naturligtvis absurt med en svart Lucia. Lucia av Syrakusa var ju inte svart!
    Hahahaha. Och Jesus var inte kristen...
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 17:17:56 följande:
    Hon var heller inte blond och välmående, utan ögonlös, anorektisk, hade skägg... Om man nu ska vara så petig.
    Du fortsätter med ditt ljugande, märker jag.

• Missermajser
    Naranjos skrev 2014-02-09 17:12:57 följande:
    Jag kan nog leta upp motsvarande på lämplig sverigevänlig sajt om jag anstränger mig. Men googla du själv i stället.

I mellantiden kan du och andra ju läsa detta (från gammelmedia): 

www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-m...

Jag kan upplysa dig om att man idag utreder motiv på ett noggrannare sätt gällande alla våldsbrott. Att vi är lika trötta på rasister från andra länder som våra svenska är ingen nyhet och det vet du. Din frågeställning är dock problematisk då hatbrott riktad mot vem som helst ökar om man skärper definitionen.

Jag har själv blivit oprovocerat påhoppad många gånger av vanliga bondtölpar från landet som ska slå en blatte(jag är inte utlänning men ibland så tror de det på fyllan). Jag har anmält dessa för misshandel men aldrig kommit på tanken att blanda in deras rasistiska motiv då jag ansett dem för korkade för att ens veta vad de sysslar med.
    Det är ju först senare år som det blivit aktuellt och synliggjort i samhället.

Skulle alla sådana brott rubriceras som hatbrott så förändrar inte bilden på annat sätt än att staplarna blir högre oavsett förövarens bakgrund.
  • Missermajser
    Philipsson skrev 2014-02-09 17:16:48 följande:
    Det är naturligtvis absurt med en svart Lucia. Lucia av Syrakusa var ju inte svart!
    ´Ja det är tydligen legitimt av vuxna att ge sig på fjortisar för att de har fel hårfärg såklart.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-09 17:34:43 följande:
    Du fortsätter med ditt ljugande, märker jag.

Jo, den dockan ser ut att vara en tjej från Sicilien...

Vi får nog sluta med att fira lucia om vi inte får tag på några "riktiga" lucior från Italien...

Sången får vi också sluta med. Det är fiskarsång, "Barcarola napolitana", som skrevs år 1852 av Teodoro Cottrau och handlar om stadsdelen Santa Lucia i Neapel.
  • Missermajser
    nihka skrev 2014-02-09 17:43:54 följande:
    Jo, den dockan ser ut att vara en tjej från Sicilien...

Vi får nog sluta med att fira lucia om vi inte får tag på några "riktiga" lucior från Italien...

Sången får vi också sluta med. Det är fiskarsång, "Barcarola napolitana", som skrevs år 1852 av Teodoro Cottrau och handlar om stadsdelen Santa Lucia i Neapel.
    Fasen jag tror de haft en rödhårig förra året som Lucia på mina barns förskola. SDs åsiktsmaffia borde ju varit där och hängt ut dem i avpixlat. 
    Dom har väl börjat bli traditionshatere....!?
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-09 17:47:51 följande:
    Fasen jag tror de haft en rödhårig förra året som Lucia på mina barns förskola. SDs åsiktsmaffia borde ju varit där och hängt ut dem i avpixlat. 

Brukar inte ALLA vilja vara Lucia - även pojkarna så det blir ett helt tåg med bara lucior?
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-09 17:47:51 följande:
    Glömde fråga. Hade er Lucia guldkrona och dammvippa i guld eller var det inte en "riktig" Lucia på det sättet heller?
  • effemgea

Enklast vore väl att Philipsson, Sveriges erkänt främste expert på sicilianska utseenden, blev ackrediterad som särskild Luciagodkännandemyndighet.

Finge han bara en liten stämpel - eller snarare två, en för godkänt utseende och en för underkänt - så skulle han kanske bli mindre ilsken.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?