• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Missermajser skrev 2014-02-08 21:29:01 följande:
    Jag anmälde trots att jag tycker det är bra att skiten blir synlig för allmän beskådan. Den luktade lite väl illa och så tänkte jag att de från vars öppningar det kommer ifrån behövd lite paus från sina förehavanden. 
    Kan de inte hålla sig så loggar de väl ändå in från något annat nick...
    Ju fler som är medvetna om hur det går till och som motsätter sig lumpna metoder desto bättre Glad.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-08 23:05:23 följande:

Det har varit ca 50% invandrare och 50 % svenskar som har dömts för våldtäkt dom sista åren. Hur får du det till att svenskar begår fel. Vi hade 24 överfallsvåldtäkter/ våldtäktsförsök på tre dagar, och det va tydligen väldigt vanligt på 80 talet med?
    Dels stämmer inte dina siffror, och dels är det väl etablerat att det finns en strukturell rasism inom lag och rätt, som friar svenskar mycket oftare än invandrare vid samma bevisföring.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-08 23:05:23 följande:

Det har varit ca 50% invandrare och 50 % svenskar som har dömts för våldtäkt dom sista åren. Hur får du det till att svenskar begår fel. Vi hade 24 överfallsvåldtäkter/ våldtäktsförsök på tre dagar, och det va tydligen väldigt vanligt på 80 talet med?
    Jag vet fortfarande inte var du får dina siffror från, men du säger att det har blivit värre på senare år samtidigt som du menar att det var illa tidigare också.

Jag rör mig mycket runt invandrare och flyktingar och har gjort i många år. Inga överfallsvåldtäkter och inga våldtäktsförsök eller incidenter från någon. Däremot incidenter i andra sammanhang bl a på krogen av andra. Så kan det se ut.
  • mr me
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:13:07 följande:
    Dels stämmer inte dina siffror, och dels är det väl etablerat att det finns en strukturell rasism inom lag och rätt, som friar svenskar mycket oftare än invandrare vid samma bevisföring.
    Vad har du för belägg för det sistnämnda påståendet? Det verkar totalt gripet ur luften. Hur vet du att det inte är tvärtom, att domstolarna ser hårdare på svenskar som begår brott än invandrare som gör det?

Jag har själv läst ganska många domar och jag lutar nog snarare åt att i synnerhet tingsrätterna har en överslätande inställning gentemot invandrare. Och det är inte så konstigt eftersom nämndemännen är politiskt tillsatta och därmed i någon mån avspeglar det politiska klimatet i samhället.
  • Dorian Ertymexx
    mr me skrev 2014-02-09 03:27:27 följande:
    Vad har du för belägg för det sistnämnda påståendet? Det verkar totalt gripet ur luften. Hur vet du att det inte är tvärtom, att domstolarna ser hårdare på svenskar som begår brott än invandrare som gör det?

Jag har själv läst ganska många domar och jag lutar nog snarare åt att i synnerhet tingsrätterna har en överslätande inställning gentemot invandrare. Och det är inte så konstigt eftersom nämndemännen är politiskt tillsatta och därmed i någon mån avspeglar det politiska klimatet i samhället.
    Därför att det gjorts undersökningar om detta.
  • mr me
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:35:22 följande:
    Jasså, vadå för undersökningar? Kan du hänvisa till dem?

Eller menar du den klassiska långsökta medieslutsatsen att eftersom invandrare oftare döms än svenskar så förekommer "strukturell rasism" inom lag och rätt?
  • dennis02
    mr me skrev 2014-02-09 03:47:08 följande:
    Jasså, vadå för undersökningar? Kan du hänvisa till dem?

Eller menar du den klassiska långsökta medieslutsatsen att eftersom invandrare oftare döms än svenskar så förekommer "strukturell rasism" inom lag och rätt?
    Du vinner nog inget på att försöka argumentera mot Dorian.. han har sagt att han är smartare än de flesta så det är bara att böja sig för hans intellektuella briljans och hålla med. Han är nog själv utsatt för strukturell rasism för övrigt.
    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Dianne
    Sofia 417 skrev 2014-02-08 20:09:32 följande:
    Att vara rädd över att svenska traditioner och svensk kultur ska hotas känns som lite fel prioriteringar när folk flyr hit för att rädda sitt och sina familjemedlemmars liv. Hellre ett lite tuffare Sverige och att alla är välkomna. Än att skicka tillbaka folk till krig och elände!
    Det där var det dummaste jag har läst på väldigt länge. Spöke
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:35:22 följande:
    Det påstås en massa kopplingen etnicitet/våldtäkter, men om man nu ska påstå nå't så måste man väl ha på fötterna (oavsett vad det är man hävdar).

• Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:13:07 följande:

Jo det går dom tom Expressen har råkat skriva det. Tycker du, det verkar som flera av gruppvåltäktsmännen går fria, ( det finns ju några kände fall) så att invandra skulle bli drabbade oftare tror jag inte alls på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?