Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Flash Gordon skrev 2014-03-13 10:11:52 följande:

Starkt och starkt ...

Det finns folk till allt och den här killen ville göra en markering och han lyckades. Han hamnade i tidnginarna och allt.

Men man hade kunnat hoppas på att folk på en sådan pass ansvarig position var lite mer vuxna och proffsiga.
    Du menar som järnrörs-, förlåt, aluminiumrörs-Kenta?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 10:14:16 följande:

Åkessons värderingar är inte särskilt extrema alls. Faktiskt. Väldigt normala skulle jag säga.
    Ja, väldigt normala. Inom extremhögern.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 10:21:08 följande:
    Hade det varit lika okej för läkaren att inte släppa in t.ex. Sjöstedt, Romson eller Reinfeldt om han bedömde att det kunde "oroa patienterna", eller är det något särskilt med just sverigedemokratiska företrädare?
    Ja, absolut!
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 10:58:54 följande:
    Ja, på båda frågorna. det är något speciellt med SD. De har lägst förtroende av alla partierna enligt senaste förtroendebarometern. Och de väcker känslor för många som inte andra politiker gör.

Jag är ju sån att jag alltid prioriterar den "svages" rätt framför den "starkes". Att alla bara ska buga och bocka för mäktiga politiker oavsett vad politikerna tycker, det är jag inte för.

Jag tycker absolut inte att politiker har några rättigheter att släppas in överallt. Politik är känsligt för många.

Det främsta felet här var väl att besöket inte var föranmält. För egen del vet jag ju jag önskade att det gick till.
    Fråga personalen och patienterna innan. Om majoriteten vill släppa in politikerna, så kan ju de som absolut inte vill träffa Åkesson få chansen att befinna sig någon annan stans.

Självklart förstå jag om läkarens beteende kan väcka debatt, men har vi ett samhälle där en läkare ska få uttrycka sin åsikt om patienternas bästa eller har vi ett samhälle där alla lydigt ska kyssa politikers fötter?
    Tydligen är politikernas rätt större än patienters, elevers eller anställdas.

http://feministisktperspektiv.se/2014/03/13/inte-langre-trygg-i-min-skola/
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 11:17:25 följande:

De tittade på någon maskin enligt rapporten efteråt. Förmodligen  ”the Machine that goes ping!”

Läkaren larvade sig bara och ville göra en stor sak av det. Han lyckades. Grattis till honom.

Det är förstås helt otänkbart för dig att det kanske VAR en stor sak för honom. Ständigt detta hånande av andras åsikter, känslor och upplevelser.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 11:18:06 följande:
    Jag menar att i en demokrati behandlas alla lika i det offentliga rummet. Vilket är ganska självklart för de flesta hoppas jag.
    Exakt. Och folk släpps inte in i äldrevården hipp happ, utan särskild behörighet. Vem som helst får inte gå in på en demensavdelning och "ta sig en titt".
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 11:33:32 följande:
    Det gäller ju att hitta sitt kall i livet. Mota folk i dörren kanske ligger honom varmt om hjärtat. Men vem vet, det kanske är något de lär ut på läkarlinjen hur osannolikt det än verkar. De flesta läkare jag känner verkar ha missat den delen av utbildningen i så fall.
    Verkar mer vara "minska invandringen med 90%"-Jimpas roll att leka dörrvakt va...
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:09:28 följande:
    Tycker du att Sverige har hårda inhumana regler om man jämför med resten av världen?
    Och att det finns människor som bor i Sverige som aldrig gett sig tillkänna för myndigheter kan väl inte vara en överraskning?
    Resten av världen? Ska vi anpassa oss till resten av världen, menar du? Var inte det just vad SD var EMOT?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:45:24 följande:
    Och varför duger inte något av de europeiska länderna som man passerade på vägen hit?
    Sverige skickar inte tillbaks människor till Italien eller Grekland för de var så dumma och de asylsökande förväntades arbeta. I Sverige slipper man. Tror du att det kan ha nåt med saken att göra att man väljer Sverige? Landet där det är rasistiskt att kräva att man lär sig språket.
    Nej, inte för att de förväntas arbeta (det gör de här också), utan för att de riskerar liv och lem där. Du kanske missat vad SDs syskonparti, Gyllene Gryning, pysslar med i Grekland?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 16:26:19 följande:
    Jaha. Jag trodde att de besökte ett sjukhus. Inte ett äldreboende.
    Ja, för principen är HELT olika för sjukhus och äldreboenden!?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?