Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 20:53:13 följande:
    Ok, men då kan man väl få välja att göra språktestet på attackskånska eller tornedalsfinska då om det ska vara så rättvist. Hellre det än att göra typ arabiska till minoritetsspråk.
    Rätt långt till att arabiska skulle bli minoritetsspråk. Vi har inte gjort slaviska, spanska, grekiska, turkiska eller andra invandrarspråk till minoritetsspråk, varför skulle arabiska vara annorlunda? Är du orolig för invandrarspråk som minoritetsspråk är det nog finskan du ska oroa dig för mest.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-10 21:04:53 följande:
    Men det här är ingen domstol Gert utan en diskussion på FL. Då påstod att de plockade upp rören för att de var attackerade? Hur är man attackerad om personen som "attackerar" inte är i närheten? Var tror du att de var på väg med rören. På finpromenad?
    Du glömmer ju att SD-are kan telepati, de kände på sig att en ensam, tokfull man skulle vara hotfull för de tre trappra, starka unga svenskarna... Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    Lustigt att du bara oroar dig för fixeringen hos de som är MOT SD, inte för hälsan hos de som är lika fixerade FÖR SD.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 07:18:01 följande:
    Då är du inte svensk.
    Det kan man visst vara.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:20:22 följande:

Jag för min del är inte förvånad över att det här med källkritik inte är så poppis som det enligt mig borde vara.

Förtroendet för kvällspressen är jättelågt, speciellt för expressen. Men när nyheten passar den egna världsbilden så behandlas plötsligt kvällspressens påstådda kontakter med skvallrande poliser som en sanning?
    Eller hur? Som jag skrev tidigare, huruvida man från SD-håll älskar eller hatar kvällspressen handlar alltid om de skriver något som gynnar eller motsäger den egna världsbilden.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 13:18:16 följande:
    I vanlig ordning vill Sd och dess lobbyister försöka förminska betydelsen av nazistattackerna. Eller helt enkelt lägga skulden på sina meningsmotståndare.
    wp.me/p2oCcR-3zt

Så med andra ord är det nazister och högerextrema som skanderar "inga nazister på våra gator" när SvP demonstrerar?
    Whoa, en del är verkligen lååångt ifrån verkligheten...
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-11 14:44:06 följande:
    Kvällspressen har mer än en gång visat sin bakomliggande agenda, dvs inget gynnande av SD och förment "högerextrema" what so ever (se t.ex. Expressens löpsedel på senaste valdagen) - så det är egentligen inte jättekonstigt att man drar öronen och ögonen och en massa annat åt sig när de faktiskt skriver något som inte enväldigt utmålar högern som genomond och våldsbenägen och vänstern som genomgod och from.
    Kvällspressens enda agenda är att tjäna pengar på skandaler. Du kan knappast lasta kvällspressen för att SD så gärna ställer upp på att skapa skandalmaterial.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:21:08 följande:
    Ja tyvärr finns det människor som fått svenskt medborgarskap trots att de inte kan svenska men de är inte svenskar utan medborgare som sagt.
    Fint. Så tornedalsfinnar är alltså inte svenskar, fast de bott här längre än de skåningar du troligen anser vara "ursvenskar".
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:58:16 följande:
    Att kunna språket är väl en början.
    Så ingen föds svensk? Bara när de lärt sig en viss nivå blir ett barn en svensk?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?