Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-03-11 16:24:48 följande:
    Hmm.

Gammelmedia försöker som vanligt dölja sanningen - men spetsforskarna i och kring SD är den ständigt på spåren.

I själva verket offrar fanatiska vänsterextremister sig så till den milda grad att de till och med tillfogar sig livshotande skador medan andra molotovkastare släpar dit patrioter från SD:s broderpartier för att ge dem skulden för det vänsterextremistiska självskadebeteendet.

Det är tur att hjärngänget på FL finns - de som omedelbart avslöjar konspirationer och ställer sig upp för sanningen och för andra patrioter som oskyldigt blivit utsatta för gammelmedias häxjakt.

Den oinsatte kan lätt tro på medias lögner om att patrioterna var knivbeväpnade och knivskar fyra personer, varav två var kvinnor.
    I verkligheten var de så manshatande att de knivskar sig själva för att skylla på de arma patriotiska grabbarna, som bara fick blod på sig för att de försökte stoppa dem!! Om Avpixlat själv får välja!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-11 18:49:19 följande:

Tvivlar starkt på att dåliga politiker någonsin kommer att lämna sina uppdrag frivilligt.
    Vi har några exempel i SD om inte annat... Szilág (tidigare Almqvist) ville ju mutas loss. Och Kenta sitter fortfarande högt, trots otaliga fadäser som i andra partier hade vunnit honom en envägtripp medelst politisk katapult ut från partiet.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-11 19:26:47 följande:
    Det kan väl vara intressant att veta vilket ursprung gärningsmannen har. Vi lever i ett informationssamhälle. Gärna med en opixlad bild i artikeln också. Vi människor är nyfikna av oss. Är det rasistiskt att vara nyfiken?
    Vore mer intressant med politiska sympatier för brottslingar. Men det kanske inte skulle vara lika lockande för SD-fansen? Finns ju liksom fler grupper som är överrepresenterade, så att säga...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-11 20:38:51 följande:
    I statsmedia är 80% röd-gröna; över 50% miljöpartister
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2012/04/29/280745...

Istället för att kvotera in damer i bolagsstyrelserna, borde vi kanske kvotera in t.ex. sverigedemokrater i media!
    Du tycker inte att det är intressant att fråga dig VARFÖR så många journalister är rödgröna? Är de det från början, eller blir de det efter år av att möta verkligheten?

Antiintellektuella som ska bli journalister. Vet inte riktigt hur det skulle fungera... de lär få massivt underkänt i källkritik om inte annat...
  • Dorian Ertymexx
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
    Självklart är det intressant att veta härkomst på krimnella! Speciellt om det handlar om signalement. Detta betyder inte att jag måste gå ut med vem jag är och vart jag kommer ifrån, jag har inte begått något brott, aldrig ens fortkörning. Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD. Varför inte ge sig på Centern exempelvis? Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.
    Ja vilken hemsk häxjakt vi för!! SD-fans har försökt outa mig otaliga gånger, vilt gissandes på vem jag kan vara. Vi försöker inte outa er. Och det är liksom det som är poängen - ni vill ha rätten att veta allt om alla, men ingen ska veta något om er. Den sortens hyckleri är svår att svälja för vanligt folk.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:03:59 följande:
    PRECIS!! Det ÄR rena häxjakten på FL.

Tack för ditt inlägg.

Men så bra då, då får ni veta hur det känns när era partifränder jagar åsiktsmotståndare med hot, hat och ibland mer än så. Eller när ni ska vara "inte rasister, men..." och komma med eurabia-foliehatteri om ena eller andra folkslaget eller religionen. Det är märkligt hur mobbarna alltid är de som skriker högst när mobbingen verkar vändas mot dem själva.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-11 21:46:23 följande:
    Varför då?

Är det inte bättre att du ber någon i din närhet tolka mitt inlägg?

Här har det ju snyftats om att medierna borde publicera bild på invandrarbrottslingar så det står härliga till.

Jag kan inte göras ansvarig för om det är så att du läst mina tankar och kommit fram till att jag egentligen tror att SD vill placera en censor på varje redaktion. Jag har bara försökt förklara vad pressfrihet är för något - och valfrihet: Sekten kan ha sina excesser på avpixlat och vi övriga kan hålla oss till andra medier. Men sekten kan inte avgöra hur media ska jobba.

Jag sysslar alltså inte med tankeläsning så jag har ingen aning om hur sektledningen ser på pressfrihet när de inte måste vara PK.
    Med tanke på att någon tidigare i tråden funderade kring att kvotera in SD-are i journalistkåren så...
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:55:59 följande:

1 Ska du vara den enda på FL som är undantagen att visa källa när man ifrågasätter din information?

*skrattar mig halvt fördärvad* Du menar den enda icke-SD-aren förstås?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:57:55 följande:

Tack för svaret! Ja men då har du ju åtminstone skaffat dig en egen åsikt om var du vill stå politiskt. Det är faktiskt ganska uppfriskande, då jag vågar påstå att de flesta antagonisterna i tråden inte har gjort detta.

Tyckte GP var ett bra exempel bara - dessutom har han väl varit statminister lika länge som Fredde.

Du vågar påstå det va. Nu är du där och TROR saker igen. För det är helt oförståeligt i din värld att folk faktiskt är emot SD på grund av deras politik, deras partiprogram, deras åsikter och handlingar? Allvarligt, varför TROR du att vi är emot SD egentligen? För att vi är elaka mot just er?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 22:07:21 följande:
    Nån annan som vill försöka sig på en tolkning av EFFE's kommentarer?

""Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."//CITAT EFFE
    Som sagt, någon av SD-fansen snackade ju om att kvotera in SD-are i journalistkåren. Så helt långsökt var det ju inte va...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?