Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-14 19:33:47 följande:
    Behöver en norrbagge verkligen tolk i Sverige efter 26 år? Svar: nej.
    Beror givetvis på varifrån i Norge personen kommer; vissa norska dialekter är enkla, andra får danska att verka som rena stockholmskan.

Du kanske inte minns det, men när nyheterna tog in en norska som väderdam så blev det ett himla hallå över hur svårt det var att förstå henne. Medges, hon hade inte bott här i 20 år, såvitt jag vet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 19:36:11 följande:
    En kompis man flyttade hit från Manchester. Efter 6 månader pratade han flytande svenska. Fast han är MENSA-smart och det är väl inte vanligtvis de vi får från Kabul.
    Aha. Så britter är smartare än afghaner. Men du var inte rasist, eller..?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-14 20:43:45 följande:
    Därför du tar allt från luften då? Hittar på uppgifterna själv, och sen låtsas att de skulle vara fakta, vilket direkt framgår eftersom du aldrig kan visa varifrån du har hämtat det du påstår.

Du är en lögnhals. Ju fler som du, fler röster till SD.
    Du kan ju tro det om det gör dig tryggare. Men jag tror att du vet att jag talar sanning. Jag är faktiskt rätt säker på det. Men det är klart, man vinner inte röster på att erkänna hur SD fungerar och agerar, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-14 21:13:52 följande:
    - The same procedure as last time, Jimmie?
    -The same procedure as every time, Kent!

Fokusanpassning tycks mer än något annat genomsyra sverigedemokratin.

Om det kommer uppgifter om att fler invandrare får jobb blir fokus att de tar jobben från svenskar.

Om det utbryter ett krig någonstans med enorma konsekvenser i form av mänskligt lidande blir fokus hur många av dem som kommer att belasta Sveriges välfärdssystem.

Om någon blir grovt misshandlad blir fokus att denna någon inte har lärt sig svenska och måste ha tolk vid rättegången, trots 26 år i Sverige.

Och alltid är det invandrarnas/invandringens fel.

Efter att ha tagit del av sverigedemokraters förmåga att använda språket som ett verktyg att förstå omvärlden under några år nu - är jag helt säker på att det inte bara är invandrare som egentligen skulle behöva ha hjälp med att förstå vad som verkligen sägs vid en rättegång.
    Vet du, jag skulle nog vilja se Sverige helt invandrarfritt, om så bara för att se vilka SD ska börja skylla på istället, när allt fortfarande är likadant som tidigare. Om vi låtsas att romer, judar och samer också är invandrare, alltså. Är det vänstern som ska "kastas ut", eller är det månne HBTQ-folket? Och när de är borta, vems fel är "allting" då? Det vore, som rent socialt experiment, kul att se. På lagom distans, alltså.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-14 21:38:16 följande:
    Och en aktion är så mycket bättre då? När jag läser orden Ung Vänster och aktion tänker jag direkt på AFA. 
    Mjaha. Men hur var det nu med att du inte generaliserade om vänstern? Skulle jag säga "varje gång jag läser orden SD och aktion så tänker jag SvP!" så skulle du och dina åsiktsfränder explodera av indignation. Men att säga samma sak om vänstern, det går helt för sig.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-14 21:47:56 följande:
    Är det därför SD är det Israel vänligaste partiet i riksdagen?
    Sant. SD är så EXTREMT Israelvänliga (ett ord) att de måste balansera sin egen israelvänlighet genom att pola med antisemitiska partier som Front National och Jobbik!

Jag tror på SDs israelvänlighet lika mycket som jag tror på SDs omtanke om HBTQ-are, kvinnor, äldre eller någon annan grupp som inte är just SD själva. Det vill säga inte det minsta.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-14 23:21:55 följande:
    För att hon representerade ett parti med ca 40% av rösterna. Röster som i mångt och mycket antagligen kommer från samma personer idag som då.

För att hon var integrationsminister när hon gjorde det uttalandet jag citerade(som jag redan sagt för övrigt, läser du inte eller varför undrar du? )
    Representerade. Förfluten tid. I motsats till Kent, Jimmie och Björn Söder, som trots galet mycket dumheter sitter kvar i SD-toppen. S kickar folk som gör bort sig, medan SD mest belönar dem (såvida de inte dabbar sig mot partiledningen, då slår den magiska "nolltoleransen" till, som märkligt nog aldrig drabbar SDs toppar och deras närmaste).
Svar på tråden Varför hatar folk SD?