Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-15 06:25:06 följande:
    En mardröm.

Jag tror att många inser vad som skulle hända. Det skulle aldrig ta slut.

Redan idag är ju hatet mot oliktänkande ganska starkt - och ett SD-samhälle på väg att implodera skulle alltid hitta syndabockar som står i vägen för återskapandet av det sanna svenska folkhemmet.

"Bara för någon vecka sedan jagade vänsterextremister fredliga nationalister som var ute och åt och tvingade dessa till självförsvar", skrev en sverigedemokrat här i tråden i natt -  innan hen började ställa psykiatriska diagnoser i vanlig SD-ordning.

Bara ett SD-troll, kan man heller inte påstå. Vi som har läst här några år har säkert noterat att det hen tar upp egentligen bara är ett kondensat av vad den övriga sekten och SD-kramarna har fokus på.
    Jepp. 1) SD är alltid ofelbara, och 2) skulle SD göra fel, se genast 1). Allting är alltid någon annans fel. Det är någon annans fel att Björn Söder och Szilág Érik drar rasistiska tillmälen och polar med antisemiter. Det är någon annans fel att aluminiumpojkarna tog till vapen. Det är någon annans fel att nazister får spö (varför SD-folk nu försvarar nazister, om de nu inte längre är ett nazistiskt part, märkligt det där).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 07:52:45 följande:
    Tror du verkligen SD funnits om vi inte hade problem med invandringen? Ingen invandring = Inget SD.
    Aha. Så att vi har AFA beror på att vi har ett faktiskt problem med SD och extremhögern alltså, annars skulle de ju inte finnas, enligt din egen logik? Att IRM, Expo och andra finns visar att vi faktiskt har att göra med ett rasistiskt parti, annars skulle de ju inte finnas, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-15 10:12:37 följande:
    I de fall man har varit bosatt i Sverige i 25 år och inte kan svenska är det under all kritik men de fallen är lätta att räkna jämfört med alla de som lär sig svenska. De fall som ändå finns är vad jag har märkt själv påfallande ofta kvinnor.

Här har man dock inte bara fokuserat på hennes språkkunskaper utan man verkar helt bortse från att hon blev misshandlad. Sedan har ingen som kritiserat ens tagit reda på hur det faktiskt ligger till med hennes språkkunskaper. Man kan behöva tolk på sitt hemspråk utan att det innebär att man inte kan svenska alls. Exempelvis kan tolk användas för att det mer finstilta ska få komma fram och för att man i efterhand inte ska kunna hävda att det blivit missförstånd pga av språksvårigheter och också när människor är under chock, eller så stor press att de går i tillfällig regress.
    * Hon kan ha lidit av stroke och förlorat alla språk utom modersmålet

* Hon kan vara i svår chock och inte kunna prata sammanhängande på främmande språk

* Hon kan ha inlärningssvårigheter (se tex Jimmie som efter långt mer än 26 år i Sverige ännu inte talar korrekt rikssvenska).

Att utgå ifrån att hon är en lat parasit är lågt. Och ack så typiskt för SD.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 10:33:33 följande:
    Jag har en kompis från Irak som själv är egen företagare och pratar perfekt svenska. De flydde till Sverige pga de är kristna. Han har vänner som bott här i 10-20 år och inte kan många ord svenska, en del kan ingen alls. En del har aldrig varit utanför Rosengård. De tycker att HAN är en idiot som jobbar för det behöver man inte i Sverige. Då talar vi om män i sina bästa år. De vill hellre röka vattenpipa och kolla på irakisk tv. De har 0 ambitioner. Min irakiske vän skulle ni förmodligen ge stämpeln "vit kränkt man" om han bara uttryckte sig i skrift och ni inte såg honom. Han säger själv att majoriteten av de irakier som Sverige släpper in är de med lägst status i Irak. De ses som smuts i sitt hemland (av de andra irakierna).
    Pratar man med invandrare så har de en nyktrare syn på detta än svenskar. De berättar öppet om bidragsfusk/asylfusk osv och undrar om svenskar är blinda och döva. Då är frågan, vad ska man göra åt detta? Integrationen fungerar inte och Sverige ställer inte tillräckligt höga krav. Att det ens är kontroversiellt att kräva att man lär sig språket är pinsamt. Och ja, det är fjantigt med svenskar som flyttar till Mallis och inte lär sig spanska men de är i alla fall självförsörjande och är inga kostnader för nya hemlandet. Och jag skulle gissa på att kriminaliteten är närmare 0.

Vilka är dessa "de"?

Tja, vi kan ju dra samma grejer om SD - folk som varit på listan för att sitta i kommunfullmäktige och liknande, men som bangat för att de skulle förlorat bidrag om de tog stolen. SDs evennerliga försök att lura till sig pengar och kontroll. Ska jag ta det som intäkt på att "de", SD-arna, alla är sådana då?

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 11:06:14 följande:
    Vilka är "man"?
    Och nej, jag ser inte rasister överallt.
    Däremot är jag inte helt främmande för att vissa kulturer kanske har en annan syn på människovärde. Och är mer styrda av heder och är mer lättkränkta. Som dessutom sen sitter i rättssalen och flinar och facebookar bilder på sig själva där de garvar och deras utländska vänner på facebook hejar på och hoppas att de ska slippa straff. Jag tror vissa kulturer/folkslag är mer aggressiva och det har även dansken Nicolai Sennels forskat om.

www.aftonbladet.se/nyheter/article15459069.ab

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invan.../

Iofs sant, folk med SD-kultur är sjukt läktkränkta och har en väldigt annorlunda syn på heder ("SD framför allt").
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-15 18:39:58 följande:
    Varann svensk är skeptiska till homogifte och homoadoption. Inte är det på grund av SD.
    Och varannan svensk är mer än skeptisk till SD. Ska vi stifta lagar mot dem också då?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-15 19:05:42 följande:
    Många invandrare, i synnerhet muslimer, håller med SD i den här frågan. Det var inte så länge sedan som KD var emot homoadoptioner.
    Och? Man kan ju vända på det - SD håller med de mer hårdföra islamisterna, konservativa kristna och andra religiösa grupper vars värderingar de säger sig vara emot. Rätt lustigt att SD ogillar islamister när de är så rörande överens om så mycket...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-15 19:37:37 följande:
    Nä, det har du rätt i. 60-talet var en bättre tid som jag gärna vill uppleva.
    Nej, det var det inte. Inte ens litet grand. Tvärtom, faktiskt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-15 20:06:32 följande:
    Jo, det kan man visst det. Däremot är det inte trovärdigt att jämföra SD med nazism. Godwins lag, kallas det.
    Ehm, nej, fel och jättefel. Godwins lag är att någon förr eller senare i en tråd som är lång nog kommer dra upp nazister eller Hitler. Det har inget med jämförelser eller SD att göra.

Och tyvärr är det VÄLDIGT trovärdigt att jämföra SD med nazismen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?