• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • gammelget

Jag tror att folk hatar SD för att de inte känner igen sig i SD:ares syn på samhället. Det finns två olika typer av SD:are. lantisar och förortsbor.

Lantisar är bittra, deras bruksorter avvecklas, ingen har jobb, allt läggs ner...samtidigt som det läggs enorma summor pengar till invandrare, pengar lantisarna anser borde satsas på dem istället.

Förortsborna är rädda, de blir rånade, våldtagna och ser bara misär. De pallrar sig till skitjobbet, bor i sin skitiga förort i sin skitiga lägenhet och deras invandrargrannar jobbar inte men klär sig fint, kör en fin bil och verkar ha det mycket bättre än de själva samtidigt som de gnäller över rasism.

Men sverige är så mycket mer än kriminella förorter och döende småstäder, och medelklassen/överklassen känner inte alls igen sig i bilden SD:are målar upp.

• Errol Flynn
    gammelget skrev 2014-02-22 11:48:13 följande:
    Jag tror att folk hatar SD för att de inte känner igen sig i SD:ares syn på samhället. Det finns två olika typer av SD:are. lantisar och förortsbor.

Lantisar är bittra, deras bruksorter avvecklas, ingen har jobb, allt läggs ner...samtidigt som det läggs enorma summor pengar till invandrare, pengar lantisarna anser borde satsas på dem istället.

Förortsborna är rädda, de blir rånade, våldtagna och ser bara misär. De pallrar sig till skitjobbet, bor i sin skitiga förort i sin skitiga lägenhet och deras invandrargrannar jobbar inte men klär sig fint, kör en fin bil och verkar ha det mycket bättre än de själva samtidigt som de gnäller över rasism.

Men sverige är så mycket mer än kriminella förorter och döende småstäder, och medelklassen/överklassen känner inte alls igen sig i bilden SD:are målar upp.
    www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-gar-framat-i-stockholm_8452700.svd

Alla bor inte i förorten.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • LadyInRed
    Errol Flynn skrev 2014-02-22 14:08:34 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-gar-framat-i-st...

Alla bor inte i förorten.
    Lycksökarna ger sig ut på vägarna med husvagnen på släp under sommaren. Flykten ifrån villa idyllen ut till förorternas camping-platser handlar inte enbart om att agera bromskloss ute på motorvägen, utan mer om en chans att få uppleva ett äventyr...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Errol Flynn
    LadyInRed skrev 2014-02-22 14:19:12 följande:
    Lycksökarna ger sig ut på vägarna med husvagnen på släp under sommaren. Flykten ifrån villa idyllen ut till förorternas camping-platser handlar inte enbart om att agera bromskloss ute på motorvägen, utan mer om en chans att få uppleva ett äventyr...
    Irländska asfaltsläggare?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • LadyInRed
    Errol Flynn skrev 2014-02-22 14:31:45 följande:
    Irländska asfaltsläggare?
    De är grunden till alla roadkills...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-02-22 11:36:10 följande:

Och då ska Åkesson samtidigt presenteras som en rasist som häcklade Palmemordet och anser att Sveriges nationalhjälte inte är svensk nog för honom. För rätt ska väl vara rätt - åt båda hållen?
    Ho kände uppenbarligen ett behov av att beskriva deras ställningstagande. Då tycker jag "vänder sig emot" ger en icke rättvisande bild när det handlar om mordhot.
  • Ian Curtis
    sjuttiofemman skrev 2014-02-22 08:33:44 följande:

Är det ett hot?
    De pissränne-krälande rödingarna, som ofta benämns som Sjöstedts fotsoldater har inte helt sällan haft otur med utbildningsgraden.

Gällande betydelsen av ett frågetecken så är det inte så klurigt som det kan verka, i det här fallet handlade det alltså om en direkt fråga till dig och inte om något hot.

Någon lokalpolitisk Sverigedemokrat i Flen som sagt någon "rasistiskt" idag förresten? Om så vore skulle antagligen jordens rotation upphöra.

Ibland önskar man att det fanns någon typ av hatsajt som sammanställde sådant, då kunde ju liksom rödingarnas intelligentia länka till den sajten på olika forum.

Har du tänkt på hur extremt viktigt för samhället det skulle vara?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?