• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed
    Politisk härdsmälta skrev 2014-02-22 15:13:04 följande:
    Ho kände uppenbarligen ett behov av att beskriva deras ställningstagande. Då tycker jag "vänder sig emot" ger en icke rättvisande bild när det handlar om mordhot.
    Nu ska vi inte vara såna...
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • LadyInRed
    Ian Curtis skrev 2014-02-22 16:21:25 följande:
    De pissränne-krälande rödingarna, som ofta benämns som Sjöstedts fotsoldater har inte helt sällan haft otur med utbildningsgraden.

Gällande betydelsen av ett frågetecken så är det inte så klurigt som det kan verka, i det här fallet handlade det alltså om en direkt fråga till dig och inte om något hot.

Någon lokalpolitisk Sverigedemokrat i Flen som sagt någon "rasistiskt" idag förresten? Om så vore skulle antagligen jordens rotation upphöra.

Ibland önskar man att det fanns någon typ av hatsajt som sammanställde sådant, då kunde ju liksom rödingarnas intelligentia länka till den sajten på olika forum.

Har du tänkt på hur extremt viktigt för samhället det skulle vara?
    Har du tänkt på hur viktigt det är att undvika nedvärderande ord för att upprätthålla sin trovärdighet i en debatt?
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Ian Curtis
    LadyInRed skrev 2014-02-22 16:52:55 följande:
    Har du tänkt på hur viktigt det är att undvika nedvärderande ord för att upprätthålla sin trovärdighet i en debatt?
    Nej, sådant är faktiskt inte viktigt.

Vart har du fått det ifrån? Något Gudrun Schyman sagt?
  • LadyInRed
    Ian Curtis skrev 2014-02-22 17:01:17 följande:
    Nej, sådant är faktiskt inte viktigt.

Vart har du fått det ifrån? Något Gudrun Schyman sagt?
    Ok, det är lugnt. Att kränka istället för att argumentera verkar mer tidsenligt än vettigt.

Du är i så fall min förebild...
  • Ian Curtis
    LadyInRed skrev 2014-02-22 17:13:17 följande:
    Ok, det är lugnt. Att kränka istället för att argumentera verkar mer tidsenligt än vettigt.

Du är i så fall min förebild...
    Tack!
  • LadyInRed
    Ian Curtis skrev 2014-02-22 17:14:07 följande:
    Tack!
    Tacka inte mig, tacka sarkasmen...
  • Ian Curtis
    LadyInRed skrev 2014-02-22 17:17:57 följande:
    Tacka inte mig, tacka sarkasmen...
    Det är faktiskt inget fel på negrer.

Alla borde ha en.
  • LadyInRed
    Ian Curtis skrev 2014-02-22 17:26:31 följande:
    Det är faktiskt inget fel på negrer.

Alla borde ha en.
    Jag har aldrig varit rädd för mörk humor heller...
  • sjuttiofemman
    LadyInRed skrev 2014-02-22 16:52:55 följande:

• nihka
    Naranjos skrev 2014-02-20 22:31:12 följande:
    Jag tror inte du kan ha missat det, men SD sitter inte i regeringen och har inget som helst mandat att för Sveriges räkning åka till valfritt land och lösa flyktingfrågan. 
    Om du anser att det behövs är det väl i så fall mer lämpligt att du vänder dig till företrädare för regeringen eller till utopisterna i MP som ju i praktiken bestämmer över Sveriges invandrings- och flyktingpolitik.

Sen tror jag inte heller att SD har några illusioner om att kunna påverka Libanon hur de handskas med de flyktingar som finns inom landets gränser. Däremot vill man - tvärt emot resten av riksdagen - öka biståndet till UNHCR i stället för att nalla av biståndet för att kunna spela goda på hemmaplan.

Se där, ett exempel på hur det skulle kunna gå att hjälpa många fler, just i Libanon.
    Let´s just cut the crap. SD uttalar sig om att Syriens grannländer ska ta emot fler flyktingar. SD tycker inte att de ska komma till Sverige eller något annat land längre bort utan att flyktingarna ska "hjälpas på plats". Utan att ha talat med NÅGON av Syriens grannländer tycker man en massa om hur de ska agera i en fråga som inte gäller den egna nationen och den egna befolkningen.

Om SD kan ha åsikter om vad andra ska göra kan jag ha åsikter om vad SD ska göra. Jag tycker de kan hålla käften om vad Syriens grannländer bör göra. SD ska vara jävligt tacksamma att de inte gör en SDare och bestämmer sig för att lobba för att alla flyktingar ska "hjälpas på plats" i Sverige.

Se där ett bra exempel på hur det skulle kunna gå till om SD slutade med att oombett agera förmyndare åt andra länder.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?