• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Audhild01
    sjuttiofemman skrev 2014-02-20 17:56:10 följande:

Ja det är lite märkligt, det finns massor med finnar i Sverige som bott här sedan länge och inte kan svenska. Men det är inget problem enligt Sd tydligen eftersom de endast gnäller på muslimer..
    Tillägg till mitt förra inlägg: de invandrare och flyktingar som kommer nu, får ju helt andra möjligheter. De får gå och läsa svenska i flera år! Klarar de inte nivåerna i normal takt, så får de bara gå en termin till... och en termin till... några krav på att börja jobba finns inte. Det är inte att undra på, att de äldre invandrargenerationerna som kom hit som arbetskraftsinvandrare på 1950-1970-talet retar ihjäl sig!
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-20 23:37:08 följande:
    Vad ljuger Avpixlat INTE om, menar du.
    Fast de viktigaste uppgifterna som man kan hitta i Avpixlat - identitet och ursprung på brottslingar - är ju offentliga uppgifter. Om du tror att Avpixlat hittar på arabiska och afrikanska namn och googlar fram bilder på random svart man på nätet, och publicerar att detta är mördaren som Expressen o Aftonbladet endast identifierar som "34-åringen". (Till exempel.) Så kan du ju bara ringa aktuell domstol (i 34-åringens fall Tingsrätten i Linköping) och be att få ut alla offentliga handlingar. Där står hans namn, svart på vitt. Svårare än så är det liksom inte.

Sedan kan till och med JAG tycka att Avpixlat ibland använder alltför skarpa och spetsiga formuleringar... men det är ju ett uttryck för all uppsamlad frustration över PK-medias ständiga mörkläggning.

Men du - kan du inte bara lägga ut bevis här på någon nyhet där Avpixlat har ljugit! I stället för att bara rabbla att de ljuger om och om igen som en papegoja. ETT enda exempel på en lögn, tack!
  • Audhild01
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 00:06:59 följande:

Mion
    Ett exempel är att ensamkommande flyktingbarn omskrivs med sitationstecken runt "barn", i syfte att hetsa läsarna att misstro deras ålder.
    Fast det är ju SANT. I verkligheten är många av dem uppåt 30. Och INGA är BARN i ordets egentliga bemärkelse (alltså förpubertala). Detta med den fyraårige pojken i öknen t.ex., som skulle ha gett sig ut på flykt på egen hand ifrån Syrien till Libanon, var ju en skröna...
  • Audhild01
    M Y L F skrev 2014-02-21 11:31:27 följande:
    meritwager.wordpress.com/

Kanske är så att man inte kan kalla vuxna för barn. I höga räknade siffror så är 25% under 18 år.
     Det här var rätt kul (eller skulle vara kul om man inte började tänka på vad de kostar oss i onödan):

En anställd vid ett boende för ensamkommande ”barn”: ”Ett antal killar som på pappret är 16 år, har kommit till mig för att få hjälp med att köpa medel på apoteket för att motverka deras åldershåravfall.”
  • Audhild01
    LadyInRed skrev 2014-02-21 12:46:32 följande:
    Jag känner inte heller att min kollega är mer värd en löneförhöjnning än vad jag är. Även om vi egentligen samarbetar så är det ändå jag som är bäst...
    Nu fattar jag inte kopplingen.
  • LadyInRed
    Audhild01 skrev 2014-02-21 12:49:28 följande:
    Nu fattar jag inte kopplingen.
    SD-folket är heller inte kända för att kunna förstå sarkastiska synonymer till vad de egentligen säger. Men det är lugnt, jag avgudar också pixlar

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-02-21 07:56:15 följande:

Vitryssen argumenterar som en sverigedemokrat och vägrar ta till sig argument utan hakar upp sig på allt som kan slå sönder argumenten.
    Sd ligger inte ner, det är Sveriges tredje största parti och har gott om självförtroende.
    Det var inte riktigt så jag menade.

Bildligt talat så har många sverigedemokrater ett trängande behov att pissa på folk från vissa delar av världen.

En del av oss vanliga svenskar har för vana att säga i från och förklara för sverigedemokraten att det inte är acceptabelt att pissa på andra - och om man uteslutande pissar på folk av ett visst ursprung så är man rasist.

Personer som Vitryssen, Berättelsen om O ( det vill säga personen med så många o i nicket) och Philipsson tycker att vi är för bryska när vi säger till sverigedemokraten att sluta pissa på andra.
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2014-02-21 13:51:17 följande:
    Det var inte riktigt så jag menade.

Bildligt talat så har många sverigedemokrater ett trängande behov att pissa på folk från vissa delar av världen.

En del av oss vanliga svenskar har för vana att säga i från och förklara för sverigedemokraten att det inte är acceptabelt att pissa på andra - och om man uteslutande pissar på folk av ett visst ursprung så är man rasist.

Personer som Vitryssen, Berättelsen om O ( det vill säga personen med så många o i nicket) och Philipsson tycker att vi är för bryska när vi säger till sverigedemokraten att sluta pissa på andra.
    Personligen tycker jag inte du är för brysk. Jag är däremot förundrad över den generella inkontinensen. Nu råkade du pissa lite snett.
  • Philipsson

Varför är det helt plötsligt comme il faut i Sverige med nationalistisk chuvinism, när det gäller idrottssammanhang?

När ni jublar över Sveriges stafettguld i OS så gör ni ju det för att som har vunnit är just svenskar. Ni känner ju inte dem som har vunnit personligen.

Hela OS-idén bygger på tävlingar länder emellan, på nationalism/patriotism. Idrottarna företräder ju sina länder.

Alla Sd-hatare måste  vrida sig i konvulsioner. Eller?

Själv bryr jag mig inte alls om OS f.ö. Lägg ner skiten!

• LadyInRed
    Philipsson skrev 2014-02-21 14:23:15 följande:
    Varför är det helt plötsligt comme il faut i Sverige med nationalistisk chuvinism, när det gäller idrottssammanhang?

När ni jublar över Sveriges stafettguld i OS så gör ni ju det för att som har vunnit är just svenskar. Ni känner ju inte dem som har vunnit personligen.

Hela OS-idén bygger på tävlingar länder emellan, på nationalism/patriotism. Idrottarna företräder ju sina länder.

Alla Sd-hatare måste  vrida sig i konvulsioner. Eller?

Själv bryr jag mig inte alls om OS f.ö. Lägg ner skiten!
    Det är lugnt. Du får jobba mer på svenskan, så kommer du att känna större tillhörighet till oss som skriker oss hesa när ett OS-guld är insamlat. Ge inte upp..
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
Svar på tråden Varför hatar folk SD?