• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ian Curtis
    LadyInRed skrev 2014-02-22 18:17:46 följande:
    Jag har aldrig varit rädd för mörk humor heller...
    Mörk? Är du rasist?
  • Ian Curtis
    nihka skrev 2014-02-22 18:18:32 följande:
    Let´s just cut the crap. SD uttalar sig om att Syriens grannländer ska ta emot fler flyktingar. SD tycker inte att de ska komma till Sverige eller något annat land längre bort utan att flyktingarna ska "hjälpas på plats". Utan att ha talat med NÅGON av Syriens grannländer tycker man en massa om hur de ska agera i en fråga som inte gäller den egna nationen och den egna befolkningen.

Om SD kan ha åsikter om vad andra ska göra kan jag ha åsikter om vad SD ska göra. Jag tycker de kan hålla käften om vad Syriens grannländer bör göra. SD ska vara jävligt tacksamma att de inte gör en SDare och bestämmer sig för att lobba för att alla flyktingar ska "hjälpas på plats" i Sverige.

Se där ett bra exempel på hur det skulle kunna gå till om SD slutade med att oombett agera förmyndare åt andra länder.
    Jag trodde först att du var en av dom vanliga lågbegåvade rödingarna, med misstänkt aspergers och medföljande specialintresse.

Nu börjar det dock bli mer och mer uppenbart att du är en sk savant, dvs en person med fantastiskt sinne för detaljer men missar helheten.

Fixering kring SD - Check
    Fixering kring Invandring - Check
    Fixering kring internetforum och dess medlemmar - Check

Förmåga att analysera omvärlden - obefintlig.

Med tanke på din inläggshistorik så tar jag för givet att du har en historik inom psykvården. Vilken diagnos har du välsignats med egentligen?
  • LadyInRed
    Ian Curtis skrev 2014-02-22 18:19:44 följande:
    Mörk? Är du rasist?
    Nej inte egentligen, men om du tolkar mina svar som rasistiska så har tolkat nog för ikväll...
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-22 18:18:32 följande:
    Let´s just cut the crap. SD uttalar sig om att Syriens grannländer ska ta emot fler flyktingar. SD tycker inte att de ska komma till Sverige eller något annat land längre bort utan att flyktingarna ska "hjälpas på plats". Utan att ha talat med NÅGON av Syriens grannländer tycker man en massa om hur de ska agera i en fråga som inte gäller den egna nationen och den egna befolkningen.

Om SD kan ha åsikter om vad andra ska göra kan jag ha åsikter om vad SD ska göra. Jag tycker de kan hålla käften om vad Syriens grannländer bör göra. SD ska vara jävligt tacksamma att de inte gör en SDare och bestämmer sig för att lobba för att alla flyktingar ska "hjälpas på plats" i Sverige.

Se där ett bra exempel på hur det skulle kunna gå till om SD slutade med att oombett agera förmyndare åt andra länder.

DU, du skulle inte trivas i Norge eller Finland. Norge tog emot 500 syrier samma år som Sverige tog emot 20 000 dvs förra året. Finland tog emot typ 250 st.

I Norge och Finland implementeras redan den politiken du med onda ord raljerar om.
    Så synd för dig då, och det sker helt öppet, politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål.

Försök inte ens kalla dessa länders regeringar för "rasistiska", såvida du inte vill provocera fram ett gapskratt! från mig.

~thorn in your side~
  • Ian Curtis
    LadyInRed skrev 2014-02-22 18:31:35 följande:
    Nej inte egentligen, men om du tolkar mina svar som rasistiska så har tolkat nog för ikväll...
    Alla vita är rasister enligt rasforskaren Tobias Hubinette.

Se gärna den kunnige och klarsynte gurun Ekeroth läxa upp floskel-apparaten Ullenhag gällande Hubinette och rasism i Sverige.

avpixlat.info/2014/02/21/ekeroth-fragar-ullenhag-om-afrofobirapporten/

Själv lider jag av afrofobi och ser ärligt talat inga som helst problem med det, varför skulle det vara ett problem?
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-22 08:33:44 följande:

Är det ett hot?
    Personen du ställer frågan till har ett gäng favoritnidbilder som hen häftar på alla personer som öppet utmanar vederbörandes våta SD-dröm om ett Sverige där invandrare är välkomna under parollen "Alla borde ha en egen neger."

Hen tillhör den fraktionen av SD som SD säger inte längre finns.
  • nihka
    nihka skrev 2014-02-22 18:56:36 följande:
    Personen du ställer frågan till har ett gäng favoritnidbilder som hen häftar på alla personer som öppet utmanar vederbörandes våta SD-dröm om ett Sverige där invandrare är välkomna under parollen "Alla borde ha en egen neger."

Hen tillhör den fraktionen av SD som SD säger inte längre finns.

Hen heter givetvis inte samma sak längre utan i talande sekund kallar sig hen Ian Curtis, som lär bli lika kortlivad här som alla de andra sorgliga ursäkterna till nick tidigare.
  • LadyInRed
    Ian Curtis skrev 2014-02-22 18:36:54 följande:
    Alla vita är rasister enligt rasforskaren Tobias Hubinette.

Se gärna den kunnige och klarsynte gurun Ekeroth läxa upp floskel-apparaten Ullenhag gällande Hubinette och rasism i Sverige.

avpixlat.info/2014/02/21/ekeroth-fragar-ullen.../

Själv lider jag av afrofobi och ser ärligt talat inga som helst problem med det, varför skulle det vara ett problem?
    Jag tycker inte om vit choklad. Är jag en rasist nu, då jag är en vit person som förnekar mitt ursprung?
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-02-22 19:01:35 följande:

Hen heter givetvis inte samma sak längre utan i talande sekund kallar sig hen Ian Curtis, som lär bli lika kortlivad här som alla de andra sorgliga ursäkterna till nick tidigare.

Gud vad jag älskar att du har sån jäääärnkoll på allt och alla. Glömde säga, ditt intellekt och din ordrikedom bländar mig. För att inte tala om att jag äääälskar att du vet vad för slags fraktioner som återfinns i SD.
    Mmm, inte creepy ett endaste dugg.
     Flört Skål

~thorn in your side~
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-22 18:31:42 följande:

DU, du skulle inte trivas i Norge eller Finland. Norge tog emot 500 syrier samma år som Sverige tog emot 20 000 dvs förra året. Finland tog emot typ 250 st.

I Norge och Finland implementeras redan den politiken du med onda ord raljerar om.
    Så synd för dig då, och det sker helt öppet, politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål.

Försök inte ens kalla dessa länders regeringar för "rasistiska", såvida du inte vill provocera fram ett gapskratt! från mig.

Jag trivs bra i Sverige. Ja.

Jag var inte nedveten att SD har talat genom Norge och Finland att Libanon ska ta emot fler flyktingar - "helt öppet politiskt och med enmajoritet av folkets önskemål".

Jag tycker inte SD ska tala om för Libanon vad de ska göra oavsett om de talar för Sverige, Norge, Finland eller något annat land. Capish?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?