• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    LadyInRed skrev 2014-02-21 14:56:15 följande:
    Eller ge dem stackarna en rättighet att sjukanmäla sig för att ha tappat rösten vart 4:e år. Säsongsinfluensan kommer varje år och jag tycker att det är dags att vi slutar underskatta OS-febern också...
    Du får träna på svenskan; 'de stackarna', heter det.
  • Audhild01
    Velouria skrev 2014-02-21 14:24:13 följande:

Skulle vara nice om du raddade upp vad som är svenskt beteende. Verkligen!
    Alltså, svenskar visar inte känslor på det där sättet. Skriker inte åt domaren. Skryter inte så förbannat om sig själva, vräker sig inte med sina pengar och sin lyx. Utan är mer ödmjuka (låtsas i all fall vara det), och sköter lyxkonsumtionen mer diskret.
  • LadyInRed
    Philipsson skrev 2014-02-21 14:59:11 följande:
    Du får träna på svenskan; 'de stackarna', heter det.
    Haha, så klart! Även om man är väl medveten om att de och dem inte är samma sak så är det enbart mänskligt att fela ibland. Jag är inget undantag,,,

Vad ville du bevisa nu egentligen? Att jag inte är äkta svensk eller att vi ska se ned på alla som inte är "äkta" svenskar?
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • LadyInRed
    Audhild01 skrev 2014-02-21 15:13:08 följande:
    Alltså, svenskar visar inte känslor på det där sättet. Skriker inte åt domaren. Skryter inte så förbannat om sig själva, vräker sig inte med sina pengar och sin lyx. Utan är mer ödmjuka (låtsas i all fall vara det), och sköter lyxkonsumtionen mer diskret.
    Och låtsas om att vi är bäst. Jo jag vet, vi är hemska...

Vi har det bra men kan inte sluta misstänka våra grannar. Vi har det bra men känner ett behov av att förvandla våra "svarta arbetare till vita", trots att vardagsrummet är välstädat varje fredag ^^

Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-21 08:38:38 följande:
    Cree el ladrón que todos son de su condición...
    Japp, precis. SD är så inne på att skapa lögner och vilseledande "statistik" att de inte tror på någon statistik som inte smorts av Affe själv.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-21 12:05:35 följande:
    Det där stämmer inte. De finländare som kom hit som arbetskraftsinvandrare, och inte fick någon möjlighet att lära sig svenska (SFI fanns inte då, och de sattes ofta att arbeta och bo i baracker med endast finska arbetskamrater) annat än om de tog itu med det själva på sin lilla fritid, är gamla eller borta nu. Deras barn lärde sig ju svenska, och blev som vilka svenskar som helst - såvida de inte valde att flytta tillbaka till Finland som vuxna.
    Minnet är kort va... Jag minns tydligt hur finnarna var mobbade när jag var barn. Hade SD funnits då hade de gnällt om den "finska massinvandringen" och att "sverige skulle suomiseras", och att den svenska nubben skulle komma att ersättas av koskenkorva... Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-02-21 14:42:25 följande:
    Fast det är ju skitenkelt, hur man ska bete sig som invandrare i Sverige: man ska åke hem. Och helst självdö direkt efter landning i hemlandet.
  • Dorian Ertymexx
    Du har missat de flesta SD-trådar va?
  • Velouria
    Okej, jag anser själv inte att du är helt fel ute. Det här med att skryta eller inte beror ju till viss del också på var man bor. Jag tycker mig se mer av sådant skryt i storstäderna. Att vara mer lågmäld känner jag också är lite sådär "svenskt". 

Men hur förklarar man för en nyanländ alla rasistmarcher eller sådana som SD så att de nyanlända inte ska tro att alla svenskar är sådär hatiska och främlingsfientliga? För mig är inte dessa typiska svenskar, utan mer "speciella" typer.
    Mother cake
  • Velouria

Hur ska jag förklara för mina nyanlända att det är nästintill lönlöst för dem att söka jobb eller lägenhet av privata bovärdar? Att svensken (de med "makt"positioner såsom arbetsgivare och bovärdar) är riktigt negativt inställda till nyanlända. Säkerligen pga att man inte anser de nyanlända vara människor, utan efterblivna varelser födda bakom ett berg...

I know, I've there and done that...

En flykting har inte i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig ett sådant liv här, utan detta får de klart för sig när dörr efter dörr smälls igen i ansiktet på dem. Yep, så ser det ut idag.

Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?