• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Audhild01 skrev 2014-02-21 12:22:46 följande:
    Fast det är ju SANT. I verkligheten är många av dem uppåt 30. Och INGA är BARN i ordets egentliga bemärkelse (alltså förpubertala). Detta med den fyraårige pojken i öknen t.ex., som skulle ha gett sig ut på flykt på egen hand ifrån Syrien till Libanon, var ju en skröna...

Jaaa alla flyktingbarn är ju nästan 45 bast! Eller pensionärer!

Snacka om indoktrinerad.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-21 17:54:08 följande:
    Hur ska jag förklara för mina nyanlända att det är nästintill lönlöst för dem att söka jobb eller lägenhet av privata bovärdar? Att svensken (de med "makt"positioner såsom arbetsgivare och bovärdar) är riktigt negativt inställda till nyanlända. Säkerligen pga att man inte anser de nyanlända vara människor, utan efterblivna varelser födda bakom ett berg... I know, I've there and done that... En flykting har inte i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig ett sådant liv här, utan detta får de klart för sig när dörr efter dörr smälls igen i ansiktet på dem. Yep, så ser det ut idag.
    Mother cake

Är du överraskad? Man måste ju ha minst gymnasieutbildning för att jobba på McDonalds .
  • Audhild01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-21 17:44:21 följande:
    Minnet är kort va... Jag minns tydligt hur finnarna var mobbade när jag var barn. Hade SD funnits då hade de gnällt om den "finska massinvandringen" och att "sverige skulle suomiseras", och att den svenska nubben skulle komma att ersättas av koskenkorva... Obestämd
    Jag minns ju också. Och NEJ någon sådan allmän mobbning av finska barn fanns absolut inte i Stockholm i alla fall. Vet inte hur det var i gränstrakterna norröver. Men om några finska barn blev mobbade i din skola, så tror jag att det var av andra anledningar s.a.s.. Och att mobbarna bara valde finskheten att hacka på.
  • Audhild01
    Velouria skrev 2014-02-21 17:54:08 följande:
    Hur ska jag förklara för mina nyanlända att det är nästintill lönlöst för dem att söka jobb eller lägenhet av privata bovärdar? Att svensken (de med "makt"positioner såsom arbetsgivare och bovärdar) är riktigt negativt inställda till nyanlända. Säkerligen pga att man inte anser de nyanlända vara människor, utan efterblivna varelser födda bakom ett berg...

I know, I've there and done that...

En flykting har inte i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig ett sådant liv här, utan detta får de klart för sig när dörr efter dörr smälls igen i ansiktet på dem. Yep, så ser det ut idag.
    Fast mycket beror på dom själva också. Peppa dom att lära sig språket ordentligt, till att börja med. Att skaffa sig svenska vänner, när de väl kommit ut från asylboendet. Att integrera sig. Att samarbeta med Af och ta de chanser till arbetslivsintroduktion, AMS-kurser och praktik som erbjuds. Och visa framfötterna där.

För jag råkar veta, att många arbetsgivare ser det som en fjäder i hatten, att visa upp att de är fördomsfulla och anställer invandrare. Men då måste ju de senare också bjuda till. De kan inte bara vara galjonsfigurer för arbetsgivaren.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-21 17:44:21 följande:
    Minnet är kort va... Jag minns tydligt hur finnarna var mobbade när jag var barn. Hade SD funnits då hade de gnällt om den "finska massinvandringen" och att "sverige skulle suomiseras", och att den svenska nubben skulle komma att ersättas av koskenkorva... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    Det där tror du säkert på själv dessutom :/
  • Audhild01
    Audhild01 skrev 2014-02-21 18:52:14 följande:
    Fast mycket beror på dom själva också. Peppa dom att lära sig språket ordentligt, till att börja med. Att skaffa sig svenska vänner, när de väl kommit ut från asylboendet. Att integrera sig. Att samarbeta med Af och ta de chanser till arbetslivsintroduktion, AMS-kurser och praktik som erbjuds. Och visa framfötterna där.

För jag råkar veta, att många arbetsgivare ser det som en fjäder i hatten, att visa upp att de är fördomsfulla och anställer invandrare. Men då måste ju de senare också bjuda till. De kan inte bara vara galjonsfigurer för arbetsgivaren.
    Det skulle stå "fördomsfria" såklart. Inte "fördomsfulla"!
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-21 18:48:14 följande:
    Jag minns ju också. Och NEJ någon sådan allmän mobbning av finska barn fanns absolut inte i Stockholm i alla fall. Vet inte hur det var i gränstrakterna norröver. Men om några finska barn blev mobbade i din skola, så tror jag att det var av andra anledningar s.a.s.. Och att mobbarna bara valde finskheten att hacka på.
    Jodå, det var utbrett i stockholm. Du kanske är av yngre generation än jag, det vet jag förstås inte, men jag minns tydligt hur finnarna sågs som "problem". Sedan blev de avbytta av turkar och greker, sedan latinamerikaner, sedan "juggar" och slutligen muslimer. Målet skiftade med tiden, men hatet från BSS/SD och liknande grupper var konstant.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Politisk härdsmälta
    oOOo oOOo skrev 2014-02-21 09:46:40 följande:
    Intressant. Om inte ens du som spenderar alla dina vakna timmar med att spy ut din avsky mot SD hatar dem blir man ju en aning fundersam på vad alla SD hatarna pysslar med.

Har vi inga SD hatare i tråden längre?
    Hatet och demokratiföraktet växer tyvärr dag för dag och tar sig ständigt nya obehagliga uttryck. Utvecklingen är otäck. Jag är allvarligt oroad för följderna.

• Velouria
    Politisk härdsmälta skrev 2014-02-21 23:23:21 följande:
    Hatet och demokratiföraktet växer tyvärr dag för dag och tar sig ständigt nya obehagliga uttryck. Utvecklingen är otäck. Jag är allvarligt oroad för följderna.

Ja, usch!

Vill man ha demokrati och bli kvitt hatet måste man kämpa mot både SD och de som vill mörda sverigedemokrater. Annars blir det inbördeskrig här.
    Mother cake
  • Politisk härdsmälta
    Velouria skrev 2014-02-21 23:44:40 följande:
    Ja, usch!

Vill man ha demokrati och bli kvitt hatet måste man kämpa mot både SD och de som vill mörda sverigedemokrater. Annars blir det inbördeskrig här.
    Om man vill ha demokrati måste man kämpa mot ett parti invalt i sveriges riksdag på demokratiska grunder, det framstår som lite motsägelsefullt för mig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?