UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 16:21:47 följande:
Såhär blir det varenda gång man ställer en fråga till er anti-SD, frågor som är klara som vatten eller glas besvaras med ett "jag svarar på det sen" eller besvaras inte alls utan ignoreras. ALLTID! Så trött på det så du anar inte.
VARFÖR vitpixlar media? JO för att dra läsarna vid näsan. Fråga någon som jobbar på ett fängelse hur fördelningen av hudfärg eller ursprung ser ut. Det är beklämmande, och jag ville inte tro det först. Jag vet en som jobbar som plit på ett fängelse norr om Stockholm och jag vet en med en mer uppsatt position i Norrland. Bägge säger samma sak som alla andra som jobbar i fängelse säger på nätet: Invandrare/ickesvenskar/nysvenskar står för en extrem majoritet av de intagna, det ligger på ca 90 procent beräknar de mellan tummen och pekfingret.
Så återigen: VARFÖR vitpixlar media? VEM/VILKA gör de en tjänst med denna service?
(Jag personligen kan tycka att det är intressant att veta vad det är för slags människa bakom brottet. Men det hör inte hit, så det är ingen idé att du går på min person nu för det kommer tvär-ignoreras!)
Fast. Nu var det ju så att jag ställde frågor till dig, som du inte svarade på. Och då tyckte jag att det var på sin plats att du svarade på dem först.
Jag hade helt enkelt inte tid. Men googla lite, så hittar du kanske nåt. Har svarat ganska utförligt på den frågan säkert tio gånger tidigare.
Du vill veta vad det är för människa säger du? Och det berättar hudfärgen för dig?
Varför vitpixlar media? Det är en lång historia. Och den är långt ifrån hemlig. Det handlar bland annat om att det på mitten av 90-talet kom rapporter som visade att media skildrade mörkhyade på ett väldigt vinklat och felaktigt sätt. Mörkhyade nämndes nästan enbart i samband med grova brott. Och man skrev om invandrare på ett mer vinklat sätt än man skrev om andra.
Detta fick följden att viss media ville bli bättre på att ge en mer rättvis bild av situationen.