• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:05:43 följande:
    Nej, men tolkningen av sanningen kan vara rasistisk. Och när man är så mån om att få färg på kriminella, ja...
    Inte för att jag vet mer än att du är en polare men det är dags att gå och lägga sig nu. Den här tråden har fått nog med uppmärksamhet...
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:05:08 följande:
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?
    Fast invandrare är INTE i majoritet vad gäller brott och socialbidrag. Män, däremot, är det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • jamisk

En röst på SD är oftast inte en röst på SD:s politik utan en missnöjesröst på att övriga partier inte tar invandrarpolitiken på allvar

• Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-02-28 23:54:08 följande:

Oj, vad specifikt helt plötsligt. Hur appliceras då det här analysreceptet på folkgrupper som sammanlagt berör någon miljard människor eller två? Som om analysen får en större träffsäkerhet ju vidare generallisering. Ett kvantmekaniskt resonemang kanske?
    Lustigt nog blir det ett djävla liv när man generaliserar om SD... Dubbelmoral deluxe.
  • Dorian Ertymexx
    jamisk skrev 2014-03-01 02:12:42 följande:
    En röst på SD är oftast inte en röst på SD:s politik utan en missnöjesröst på att övriga partier inte tar invandrarpolitiken på allvar
    Bortsett då från att SD oftast röstar med alliansen, så det blir inte en missnöjesröst, utan en alliansröst. Kanske inte så genomtänkt va...
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-03-01 00:06:23 följande:

Någon miljard människor bryr jag mig inte om, blir bara lite segt när ni behandlar *sk* invandrare som bebisar som inte klarar något . Och att dom inte kan ta ansvar för sig själva. Dom jag känner klarar sig ypperligt utan Svenskatanter , och dom kan tom ansvara för sig själva, kan du tänka dig det.

Hur långt förväntas man komma sådana här påhitt egentligen? Styrk gärna det där med citat - så att läsarna förstår hur mycket sanning det kommer ifrån tangenterna därborta.

• Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:31:58 följande:
    Lustigt nog blir det ett djävla liv när man generaliserar om SD... Dubbelmoral deluxe.

Jo, allt bra lustigt i lustiga huset.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:33:08 följande:
    Bortsett då från att SD oftast röstar med alliansen, så det blir inte en missnöjesröst, utan en alliansröst. Kanske inte så genomtänkt va...
    Vad du inte har hajat är ju att också sossarna oftast röstar med alliansen. Hela det politiska systemet i Sverige bygger på konsensus, inte på konflikt.

Läs på lite istället för att haspla ur dig en massa dumheter som bara bygger på okunskap.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 01:48:56 följande:
    Strukturell rasism har inget att göra med hur fördomsfri populationen är. Och att vi är bland de minst fördomsfulla (eller "blinda" som SD skulle uttrycka det) betyder inte att vi saknar fördomar, bara att vi har färre än genomsnittet.
    Eftersom du snackar om "strukturell rasism" så måste det ju innebära att det finns 'ickestrukturell rasism'. Kan du inte bena ut vad åsyftar med begreppet "strukturell" i sammanhanget (?)
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:33:08 följande:
    Källa på att SD oftast röstar med alliansen. Och inte från några rasistiska sidor som Aftonbladet och Expressen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?