• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn

Och att det är relativt stökigt på boendena vittnar om att det inte är yngre vi har att göra med. Att personal utsätts för våld och sexuella trakasserier är hemskt. På något boende (artikeln var i en lokaltidning) så hade de boende satt eld på madrasser när personalen inte skjutsade dem till krogen eller åkte och köpte cigaretter vid något tillfälle. Krogen och cigg för barn? Det rimmar illa.

www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte-behandlas-som-barn/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5082744

meritwager.wordpress.com/2013/05/19/antalet-asylsokande-ensamkommande-barn-skulle-trooigen-minska-ocksa-i-sverige-om-man-gjorde-fler-alderstester/

www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012juni/aldersbedomningavensamkommandebarn

Ålderstester är inte felfria men att de sökande droppar av från länder som använder det kan ju tyda på att de har något att dölja?

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 13:25:00 följande:
    Vet inte om nödvändigheten med att använda ordet neger kan diskuteras som så (pågår säkert en vild debatt någonstans, men, men..) men visst kan det slinka ur utan någon som helst anledning mer än det bara hände. Önskar dock att människor kunde tåla lite mer av sådant här i allmänhet. Kan dock förstå utifall någon känner sig kränkt men utan faktiskt uppsåt så borde inte domar klubbas för något sådant och annat krafs av samma kaliber. Upprördhet visst, det kan köpas (om inte responsen överdrivs såklart), men domar, nej, inte för sådant. Det finns liksom musik som skulle få en människa fälld för grovt ofredande om det sades i en kvinnas ansikte (skriver kvinna då sådan musik oftast berör just kvinnor) - att hitta på Spotify.
    Fram för mindre kränkta människor helt enkelt. Jag tycker DO är ett onödigt organ när vi ändå är i gasen. Det kan säkert göra nytta i vissa fall men just nu agerar det sparbössa åt människor som vägrar ta andra i hand osv. Om man är så kränkt borde en ursäkt räcka, det är inte värt 60 000 kr.
    Men nu ska jag ta tag i mig själv och släpa mig till skridskoaffären. Det finns inga ursäkter.
    Hörs sen!
  • Errol Flynn

Sista:

www.sydsvenskan.se/sverige/forslag-undersok-barns-konsorgan/

– Regeringen tror det beror på att man har infört tidsbegränsade uppehållstillstånd för dem som är minst sexton år. När de fyller arton skickas de ut ur landet, säger Hanne Mathisen på FN:s flyktingorgan UNHCR.

Ord och inga visor i Norge.....

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 13:14:19 följande:
    Reinfeldts uppsyn tål jag inte. Ständigt denna överlägsna min och hånfulla leende. Tvi vale.
    Om de blir påkomna med att ljuga om åldern tror jag att de får söka som vuxna. Tror inte det är nån automatisk utvisning. Men man kan ju undra varför ansökningarna i våra nordiska grannländer sjunkit dramatiskt sen de införde ålderstester (vad man än tycker om dem) samtidigt som de ökar kraftigt i Sverige. Ryktet har spridit sig att det är lättast att komma in här och det tycker jag inte är bra.
    Haha.. men nu byts det ju ifrån det slipade till ren uppsyn. Flört Förstår dock men det tillhör ju spelet och vad som skruvar till debattmotståndaren, statsministern kör till och med att irriterande halvuppenbart tala långsammare för att dra ut på tiden och man kan nästan se på venen i debattmotståndarens ansikte hur det retar. Fula knep och Jimmie Åkesson kan allt också. Fast le? Det vet i tusan. Men uppsynen, ja, så att det kliar i lavettnäven, haha.. Som en mallig Karlsson På taket i oförlåtlig vuxenstorlek. Fast som debattör så underhåller allt statsministern och fruktansvärt skarp mellan kransen kan allt Fredrik Reinfeldt klassas som. Någon slags hatkärlek, haha..

Ifrån Wikipedia; "Det förekommer att Migrationsverket skriver upp åldern på ensamkommande barn, vilket kan resultera i att denne utvisas." Det känns inte helt ok, vuxen betyder inte mer än en siffra och överlevnadsförmågan mellan 16 och 21, alltså, det finns ingen skillnad i ett sådant läge (kanske för redan etablerade svenskar men inte i en sådan situation). Anser helt enkelt att det godtyckligt kan avrundas nedåt när det går med viss marginal och efter en personlig bedömning av människans skick i övrigt - av den anledning att det handlar om precis lika utsatta människor, oavsett vad åldern har för ett betingat namn.
    Dessa "på gränsen, det kan göras en avrundning nedåt precis och människan verkar befinna sig i dåligt skick"-fallen, anses helt enkelt inte höra till de som missbrukar dessa resurser i dess obestridbara mening.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 13:52:01 följande:
    Haha.. men nu byts det ju ifrån det slipade till ren uppsyn. Flört Förstår dock men det tillhör ju spelet och vad som skruvar till debattmotståndaren, statsministern kör till och med att irriterande halvuppenbart tala långsammare för att dra ut på tiden och man kan nästan se på venen i debattmotståndarens ansikte hur det retar. Fula knep och Jimmie Åkesson kan allt också. Fast le? Det vet i tusan. Men uppsynen, ja, så att det kliar i lavettnäven, haha.. Som en mallig Karlsson På taket i oförlåtlig vuxenstorlek. Fast som debattör så underhåller allt statsministern och fruktansvärt skarp mellan kransen kan allt Fredrik Reinfeldt klassas som. Någon slags hatkärlek, haha..

Ifrån Wikipedia; "Det förekommer att Migrationsverket skriver upp åldern på ensamkommande barn, vilket kan resultera i att denne utvisas." Det känns inte helt ok, vuxen betyder inte mer än en siffra och överlevnadsförmågan mellan 16 och 21, alltså, det finns ingen skillnad i ett sådant läge (kanske för redan etablerade svenskar men inte i en sådan situation). Anser helt enkelt att det godtyckligt kan avrundas nedåt när det går med viss marginal och efter en personlig bedömning av människans skick i övrigt - av den anledning att det handlar om precis lika utsatta människor, oavsett vad åldern har för ett betingat namn.
    Dessa "på gränsen, det kan göras en avrundning nedåt precis och människan verkar befinna sig i dåligt skick"-fallen, anses helt enkelt inte höra till de som missbrukar dessa resurser i dess obestridbara mening.
    Vuxna ska inte behandlas som barn. Har de asylskäl så har de det även som vuxna och behöver inte sno resurser från riktiga barn.

www.expressen.se/nyheter/reinfeldts-hanfulla-stil-gar-inte-hem/

Fler tycker som jag! 
  • UniqueSnowflake

Digestive, du försöker släta över dessa ljugande vuxna "ungdomar".

Men fattar du inte att de ljuger om sin ålder för att de ska kunna lura systemet?????

Borde du inte hellre vilja att vi tar in ärligt folk i det här landet?

~thorn in your side~
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-03 14:12:58 följande:

Digestive, du försöker släta över dessa ljugande vuxna "ungdomar".

Men fattar du inte att de ljuger om sin ålder för att de ska kunna lura systemet?????

Borde du inte hellre vilja att vi tar in ärligt folk i det här landet?

Tror att desperation driver människor till mycket. Se bara Sverigedemokraternas framgång.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 13:25:33 följande:
    Och att det är relativt stökigt på boendena vittnar om att det inte är yngre vi har att göra med. Att personal utsätts för våld och sexuella trakasserier är hemskt. På något boende (artikeln var i en lokaltidning) så hade de boende satt eld på madrasser när personalen inte skjutsade dem till krogen eller åkte och köpte cigaretter vid något tillfälle. Krogen och cigg för barn? Det rimmar illa.

www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte.../

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

meritwager.wordpress.com/2013/05/19/antalet-a.../

www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012juni/alder...

Ålderstester är inte felfria men att de sökande droppar av från länder som använder det kan ju tyda på att de har något att dölja?
    Ja, det understrukna visar verkligen på ett problem specifikt relaterat till ålder. Om de ända hade haft en ålder på 17 år, då hade såklart inget liknande hänt, alls, överhuvudtaget, någonstans, i världen.

Ja, visst kan det tyda på det.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 14:11:20 följande:
    Vuxna ska inte behandlas som barn. Har de asylskäl så har de det även som vuxna och behöver inte sno resurser från riktiga barn.

www.expressen.se/nyheter/reinfeldts-hanfulla-.../

Fler tycker som jag! 
    Alltså inte någon kritisk punkt det här och behöver nog läsa på i ämnet för att en rationell och inte enbart emotionell åsikt kan göras. Prova receptet - fru-"jag-tänker-rösta-på-ett-parti-som-inte-ens-har-en-flytande-skuggbudget". Flört

Hur gick det med skridskor? Ambitiöst att skicka ungen på hockey, svensk kultur om något! Här återfinns en lugnare grabb men fäktning ska visst hamna på schemat och tösen ska börja med friidrott. Fan kul när de växer alltså!

Mvh
    //Övertrött och babblig
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2014-03-03 15:30:20 följande:
    Tror att desperation driver människor till mycket. Se bara Sverigedemokraternas framgång.
    PK-svar 1 A. Dock inget svar på frågan. Go figure.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?