• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 16:53:02 följande:
    Jovars. Jag slipade skridskorna och hans fader får åka iväg på träningen som börjar om några minuter. Själv ska man hasta iväg och köpa en cykel till minstingen som fyller år om några dagar.
    Ja hockey är trevligt. Lillkillen fyller 6 nu och ska börja hockeyskola till hösten. Tänkte att det var fiffigt att de gick på samma sport. Det är bara 1,5 år mellan dem så jag drömmer redan nu om att bröderna ska spela i OS 2026 (räknade jag rätt nu?)
    Mina söner är inte särskilt lugna. Det är full rulle dygnet runt. Dessa har jag fått för mina synder.
    Hehe, här fyllde sonen i fredags, 11! Lätt fiffigt, inte minst så kan minstingen ta över utrustning! Inte de billigaste prylarna alltid heller, vad man har hört, målvaktsutrustningen kostar ju multum. Hehe, tror det stämmer med åren, för trött för att kolla efter ordentligt.
    Haha, slapp betala för synderna! Huva, hade aldrig pallat en kopia, ryser bara vid tanken - vilka tokiga saker man gjorde som frö alltså, hu, kan knappt ses som samma människa nu som då. Kan dock inte gå helt i god för dottern, där lär det trappas upp utmaning iallafall! Eldig som tusan, och en kopia med en - tack och lov - lugnare twist. Sonen kan ses som lugn som en filbunke, sådär härligt lillgammal - så nöjd, så nöjd. Flört

Lycka till med cykelköp!
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-03 09:54:12 följande:
    Mycket med saken att göra alltså. Skulle det ha med hur ordet "Nigger" har använts historiskt eller med muslimska kvinnor som arbetar i Sverige att göra? Sedan så kan vi fortsätta låtsas som att det korrekt ordet för neger på det engelska språket inte ser ut såhär - Negro - och att "Nigger" inte just hör till glåpordet.

Även ett ytterst konstigt fenomen att förstå, jättekonstigt. Prova med att säga "- Din jävel!" åt en vän och gå sedan ut och säg samma sak åt en främling.
    SD-fansen vill ha alla rättigheter men inga skyldigheter. I motsats till alla andra, som ska ha alla skyldigheter men inga rättigheter. Inte så förvånad över deras argumentation, alltså.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 10:02:39 följande:
    Varför skulle jag acceptera att bli kallad svennehora (vilket hänt många gånger) för att jag väntar på bussen? Jag skiter fullkomligt i KKK och all annan jävla skit. Dessa araber som kallat mig fula ord har aldrig varit förslavade men deras egna hemländer kanske har en sån historia.
    Nu har jag inte åkt kollektivt på snart 15 år så jag slipper lyckligtvis skiten nu. Bara jag själv i bilen. Underbart.
    Arabvärlden har varit kuvad av västmakter i ett par århundraden nu. Vem tror du satte dit alla diktatorer som vi nu försöker avsätta?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 10:03:17 följande:
    Vet inte det ja. Jag må vara söt men jag håller aldrig käften
    Tja, då är det en tidsfråga tills du kommer få hatmail från manliga SD-are. Vänta bara tills du säger något de inte gillar.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 10:26:52 följande:
    Jag kommer rösta SD i valet men jag skiter totalt i religion. Visst är det fint med kyrkor men jag vill inte att religion ska ha något som helst inflytande eller särställning i samhället. Inte kristendomen men ännu mindre islam. Man kan inte älska ALLA delar av alla partier. Fick man välja skulle man plocka fritt från alla och sätta ihop det perfekta partiet men det går ju inte.
    Nej, men vill du inte ha religion alls är SD helt fel val. HELT fel val.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 11:21:16 följande:
    Jag kan erkänna att jag absolut inte har något till övers för islam. Per automatik blir inte muslimer då mitt favoritfolk men jag anser att skötsamma muslimer inte ska behöva ta på sig någon kollektiv skuld. Jag tycker däremot inte att vi på något sätt ska anpassa vårt samhälle efter folks tro. Inga böner under arbetstid, ingen segregerad simundervisning osv.
    Ja de ensamkommande "barnen" är jag starkt kritisk till. Ett och annat barn slinker säkert igenom men på det stora hela tror jag att fusket är utbrett. Och extremt kostsamt.
    Ändå tänker du rösta på SD. Smart tänkt där!! Obestämd

"Tror" var nyckelordet. Och om jag tror att majoriteten SD-are är bidragsknarkande, kvinnomisshandlande alkisar, ska jag då utgå ifrån det i parti och minut och skriva om det som om det vore sant, för att jag TROR det? Jag kan redan ana panikskriken från SD-fansen om "fördomar" och anklagelser om att "du (dvs jag) är rasist själv!!!!" Men själva får ni basera värsta fördomarna på er "tro". Spännande det där.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 13:25:33 följande:
    Och att det är relativt stökigt på boendena vittnar om att det inte är yngre vi har att göra med. Att personal utsätts för våld och sexuella trakasserier är hemskt. På något boende (artikeln var i en lokaltidning) så hade de boende satt eld på madrasser när personalen inte skjutsade dem till krogen eller åkte och köpte cigaretter vid något tillfälle. Krogen och cigg för barn? Det rimmar illa.

www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte.../

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

meritwager.wordpress.com/2013/05/19/antalet-a.../

www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012juni/alder...

Ålderstester är inte felfria men att de sökande droppar av från länder som använder det kan ju tyda på att de har något att dölja?
    Skämtar du med mig aprilo? Du menar att 14-16-åringar inte är stökiga? Testa att jobba med högstadieelever!
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-03 15:42:34 följande:
    Alltså inte någon kritisk punkt det här och behöver nog läsa på i ämnet för att en rationell och inte enbart emotionell åsikt kan göras. Prova receptet - fru-"jag-tänker-rösta-på-ett-parti-som-inte-ens-ha r-en-flytande-skuggbudget". Flört

Hur gick det med skridskor? Ambitiöst att skicka ungen på hockey, svensk kultur om något! Här återfinns en lugnare grabb men fäktning ska visst hamna på schemat och tösen ska börja med friidrott. Fan kul när de växer alltså!

Mvh
    //Övertrött och babblig
    Fäktning? Är du svenskfientlig? Det är ju en av ungerns nationalsporter!! FörvånadGråterSkrikandes
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:24:20 följande:
    SD-fansen vill ha alla rättigheter men inga skyldigheter. I motsats till alla andra, som ska ha alla skyldigheter men inga rättigheter. Inte så förvånad över deras argumentation, alltså.
    Solig
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 16:56:13 följande:
    Som ensamkommande barn får du massa mer förmåner i form av god man osv. Och Sverige är inte lika hårda mot barn som kommer så jag tror du har större chans att få stanna om du inte söker som vuxen. Men som sagt, har du asylskäl som vuxen får du stanna ändå så jag tycker inte man ska ta barnens plats.
    Får återkomma med mer på benen om saken!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?