• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-02 22:14:51 följande:

Ja har inga problem med det, tror definitivt vi sitter illa till. Men det kan gå fort bakåt med, vi har ju inte fått mindre stattsskuld sista 20 åren utan bara höjt BNP och det säger ju inte så mycket lite konstgjord andning i min värld. Vi kommer ingen vart med detta, men tror vi kan enas om att vi behöver höja intäkterna och minska utgifterna iaf. Sedan hur det görs bäst finns det säkert flera varianter på. Men att lite på Anders Borg som hade en etta i matematik kanske inte är det bästa, iof Bosse Ringholm hade sexårig grundskola så för att bli finans- minister i Sverige verkar ju inte så svårt, eller så kanske det va där det felade från början.
    Jo, det har vi. Vi hade relativt bra med statsskulden fram tills att Alliansen började föra sin "ansvarsfulla politik" och sänkte skatterna istället för att betala tillbaka på lån och satsa på infrastrukturen - under andra mandatperioden med SDs stöd, nota bene!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 08:13:44 följande:
    De kanske är "the Å-men"! Du vet, som X-men fast, Åkessons och inte Xaviers. Tungan ute
    Haha.. Kan ställa upp på det! Björn Söder som Juggernaut kanske?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-02 23:30:39 följande:
    Hahahaha. Visst sa hon något som gjorde att det lät så, hela den sista kommentaren var helt onödig, men jag är säker på att hon är högst medveten om att Sverige är med i EU.

Björn Söder verkar också tro också att ryssen kommer så du och han och Katt kan ju dela bunker medan Åsa Romson jobbar med fredssamtal. SD känns verkligen arkaiskt när det gäller försvarsfrågor, men är man ett parti sprungen från nazism så gillar man väl tanken på en krigsmakt istället för en fredsmakt med internationellt samarbete samt medverkande i internationella insatser.
    Tja, har man topp-politiker som skräms av samtal på fyllan så att de måste beväpna sig med järnrör så...
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 08:17:58 följande:
    Jo, det har vi. Vi hade relativt bra med statsskulden fram tills att Alliansen började föra sin "ansvarsfulla politik" och sänkte skatterna istället för att betala tillbaka på lån och satsa på infrastrukturen - under andra mandatperioden med SDs stöd, nota bene!
    Allting ok med Sverigedemokraternas stöd! För en hängiven Sverigedemokrat så kan Sverigedemokraternas politiska handlingar liknas med kortet 10 i kortspelet Vändtia.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-02 23:37:31 följande:
    Efter vad jag har förstått så finns det visst muslimer som menar att SD:s avsky för islam bottnar i att de innerst inne vet att muslimerna har rätt.

Själv är jag skeptisk till bägge religionerna, visst vi har religionsfrihet, men religiösa rörelser och ockulta företeelser bör ha ett mycket begränsat inflytande på samhällsutvecklingen.

Skulle jag vara tvungen att definiera något genuint svenskt så är det att vi kommit längst i världen bort från vidskeplighet och religion och i ett sekulariserat Sverige passar inte SD eller fundamentalistisk islam in överhuvudtaget.
    Nej speciellt som att SD vill stärka kristendomens roll i Sverige.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-03-03 08:25:18 följande:
    Allting ok med Sverigedemokraternas stöd! För en hängiven Sverigedemokrat så kan Sverigedemokraternas politiska handlingar liknas med kortet 10 i kortspelet Vändtia.
    Jupp, men kom ihåg, SD är minsann inte en del av "sjuklövern"... utom, du vet, när de röstar med existerande partier stup i kvarten!! Flört
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 08:25:46 följande:
    Nej speciellt som att SD vill stärka kristendomens roll i Sverige.
    Även ett parti som helt klart ställer sig frågan "- Vad hade Jesus gjort?" i ren allmänhet.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 08:15:11 följande:
    På samma sätt som med alla andra, äldre religioner. I motsats till vad du tror är islam inte reaktionärt på samma sätt som kristendomen är.
    Så har vi också kastat av oss mycket av kristendomens ok. Sekularisering och grejer.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-02 17:53:09 följande:
    Hahahaha. När någon har påstått jag är arbetslös och går på soc säger jag att jag inte kan kombinera detta med mitt arbete. Jag arbetar alltså.
    Aha. Jag som är lite trög. Inte sovit på 4 dagar pga vab
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-02 18:00:39 följande:
    Som sagt, läs artiklar eller inlägg av som kvinnor skriver om att bli sexistiskt behandlade, så kommer du se en liten svans av SD-fantaster som tycker att "fula feminster ska hålla käften".
    Inte om de blivit illa behandlade av invandrare väl? Då är väl alla glada?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?