• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-02 18:13:18 följande:
    Jag förstår att det finns människor som tar illa upp av att kallas svenne, men jag gör det inte. Man hör ju på rösten och kan läsa av vad avsikten är men ordet i sig gör inget för mig. Svenne änvänds ju också neutralt.
    Ja precis som svarta kallar varandra nigger. Kolla vad som händer om jag som blond och blåögd ropar Yo nigga till en svart man.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 08:33:45 följande:
    Jupp, men kom ihåg, SD är minsann inte en del av "sjuklövern"... utom, du vet, när de röstar med existerande partier stup i kvarten!! Flört
    Ah, bara en massa sammanträffanden! Egentligen så exotiska att Thomas Di Leva vill ha tillbaka stilpoäng.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-03 08:54:38 följande:
    Så har vi också kastat av oss mycket av kristendomens ok. Sekularisering och grejer.
    Japp, men SD vill vända på den utvecklingen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 09:01:30 följande:
    Inte om de blivit illa behandlade av invandrare väl? Då är väl alla glada?
    Verkar inte spela någon roll. Kvinnor ska visst bara hålla käft och vara söta, enligt SD.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 09:10:47 följande:
    Japp, men SD vill vända på den utvecklingen.
    Jag vet, och det suger örnpung.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 09:03:22 följande:
    Ja precis som svarta kallar varandra nigger. Kolla vad som händer om jag som blond och blåögd ropar Yo nigga till en svart man.
    Ja, för det ordet har inte alls använts nedsättande historisk. Ku Klux Klan menade såklart enbart att adressera dem korrekt medan de hängde dem, eldade upp dem, våldtog och torterade ihjäl deras barn.

Finns det ingen arbetsför muslimska kvinna att grupphacka denna morgon? Rätt skoj när människor inte ens ges en chans även när de uppfyller vad man klagar på - men det hör väl till sverigedemokratin.

"- Kollar du uppåt din jävel?"
    "- Kollar du nedåt din jävel?"
    "- Kollar du åt vänster din jävel?"
    "- Kollar du åt höger din jävel?"
    "- Står du nu och blundar din jävel?"
  • Errol Flynn

Jag måste bara flika in att jag tycker att Miljöpartiet är farliga för Sverige. Vad är det för fel på människorna?

www.svd.se/opinion/brannpunkt/miljopartiet-lovar-att-forsorja-alla_3317992.svd

Miljöpartiet funderar inte på den troliga pull-effekten i försäkringen, lockelsen för all världens prekariat att få del av tryggheten. De nämner inte om förslaget inkluderar så kallade papperslösa, eller gömda, som har fått utvisningsbeslut men gått under jorden. Det här är ju i Miljöpartiets ögon ett varmt projekt som ser till människors behov där människor ”slipper oroa sig för om de kan betala hyra nästa vecka”.

Jag oroar mig desto mer för välfärdsstaten, välfärdssystemen och Sveriges ekonomi. I en värld av stora folkvandringar är det ingen bra idé att ställa i utsikt att svenska staten ska ge grundtrygghet och fritt vivre till alla och envar som anmäler sig vid ”dörren in”.

Uppenbarligen tror inte Miljöpartiet att så värst många skulle utnyttja erbjudandet. De avsätter i alla fall inga pengar i sin budget, 160 miljoner, det är ju ingenting. Och lika lite för kommande år fram till 2017. Där blir jag stum. Hur kan de tro att människor frivilligt skulle avstå från att låta sig försörjas om pengarna bara är att kvittera ut utan några som helst motkrav ”utan krav på detaljkunskap” som de säger. Så mycket för Miljöpartiets trovärdighet i välfärdsfrågor.

Vad är det med Miljöpartiet? Är de naiva? Populistiska? Romantiska kanske? Den allvarliga frågan är: Kan de ges inflytande över statskassan?

HELENA RIVIÈRE

fri skribent, fd moderat riksdagsledamot

Källa: Mp:s hemsida och motion 2013/14 Sf 303

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 09:16:49 följande:
    Ja, för det ordet har inte alls använts nedsättande historisk. Ku Klux Klan menade såklart enbart att adressera dem korrekt medan de hängde dem, eldade upp dem, våldtog och torterade ihjäl deras barn.

Finns det ingen arbetsför muslimska kvinna att grupphacka denna morgon? Rätt skoj när människor inte ens ges en chans även när de uppfyller vad man klagar på - men det hör väl till sverigedemokratin.

"- Kollar du uppåt din jävel?"
    "- Kollar du nedåt din jävel?"
    "- Kollar du åt vänster din jävel?"
    "- Kollar du åt höger din jävel?"
    "- Står du nu och blundar din jävel?"
    Ursäktar ändå inte att svennejävel används nedsättande mot majoritetsbefolkningen i ett land.
  • chrissandra
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 09:19:49 följande:
    Ursäktar ändå inte att svennejävel används nedsättande mot majoritetsbefolkningen i ett land.

Absolut inte!

En annan undran man kan ha är hur många svenskar som skulle fly landet och få komma till Afrika skulle börja skrika nigger till lokalbefolkningen?

Eller blattejävel om vi hamnar i något av arabländerna?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-03 09:19:49 följande:
    Mycket med saken att göra alltså. Skulle det ha med hur ordet "Nigger" har använts historiskt eller med muslimska kvinnor som arbetar i Sverige att göra? Sedan så kan vi fortsätta låtsas som att det korrekt ordet för neger på det engelska språket inte ser ut såhär - Negro - och att "Nigger" inte just hör till glåpordet.

Även ett ytterst konstigt fenomen att förstå, jättekonstigt. Prova med att säga "- Din jävel!" åt en vän och gå sedan ut och säg samma sak åt en främling.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?